Tuje

Na spletu

Drzna smer

Preizkušnja … že do balkona … gremo naprej v steno, zlezemo čez ograjo in navzdol po razu do visečega mostička. Začne Matjaž v smeri, ki vodi preko gladke stene poševno navzgor (C) s prečenjem navpične stene (D) ...Janez Pikon: Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti.

Tokrat mimo Beljaka do Špitala ob Dravi (Spittal an der Drau) v Avstriji, proti Katschberg/Gmünd in Gmündu v kraj Malta do Koschach in »Fallbach wasserfall« na parkirišče v smeri visokega slapu v Avstriji (okrog 250 m) s ferrato »Fallbach klettersteig.« Začnemo preko potoka po travniku navzgor do vstopa v izjemno zahtevno zavarovano plezalno smer in prvih jeklenic. Začetek je obetajoč in enostaven, ko varovana smer prečka po ozki stezici do prve navpičnice (C/D) s še bolj zahtevnimi in navpičnimi stenami (D) je v pomoč nekaj skob. Čeprav bolj prosto plezamo ob tanki in ohlapni jeklenici se steza le položi in se težave zopet pričnejo preko gladke stene (C) z navpičnim vzponom (D) in manj zahtevno prečenje preko obsežne skale (B/C). Strmo v steno z ohlapno jeklenico (D) ob visečem mostiču pri razglednem balkonu z možnim izhodom.

Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...Pred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...

Preizkušnja … že do balkona … gremo naprej v steno, zlezemo čez ograjo in navzdol po razu do in preko visečega mostička. Začne Matjaž v smeri, ki vodi preko gladke stene poševno navzgor (C) s prečenjem navpične stene (D) in treh privitih stopov za umetno plezanje, zato še lažje zlezemo po nagnjeni plošči višje do 3 m navpično in 5 m v smeri slapu. Tanki vsekani stopi so toliko narazen, da se dokaj razkrečimo in jih dosežemo brez težav na manjši rob. Zopet navzgor ob slapu pod glavno steno z ozko in dolgo polico do skrinjice z vpisno knjigo.

Nad nami se pnejo stare vrvi za zimsko spuščanje? Vpišemo se in nadaljujemo po ravni polički do previsa ob jeklenici navzgor. Prične se najtežji del ferrate (E) z jeklenico, ki je v steno vpeta vsakih 2 m. Namesto v useku teče nad njim, tako da smo nagnjeni navzven, v smeri slapu in rahlo navzgor. Vse manj je prikladnih mest za stopalo noge do robu in edine skobe nad malo širšim stopom, kamor je jeklenica pripeta tako blizu stene na polički. Pod previsom ob skobi in jeklenici, ter tik nad poličko v steni z gladko skalo in redkimi stopi smo že visoko nad razglednim balkonom.

Poševni vzpon po polici (D) z visokim previsom (E), dvig navzven brez oprimkov in vlečenjem po jeklenici s prečenjem v smeri slapu (C) in navpičnim vzponom (D). Manj zahteven predel smeri do vrha, sledi krajši odsek (D) in nekajkrat (B/C), po gladki skali je še vedno obvezna previdnost. Sestopimo zahodno ob slapu in zavarovalni smeri do ceste in se vrnemo do parkirišča v dolino.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Drzna smer

Ferrata FallbachPred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ... Slap FallbachPred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...
Še visoki previsPred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ... Navpično v smerPred očmi nam slap mavrico podari in voda v mehurčke se spremeni, občutki naravnih lepot so izjemni, doživimo ferrato Fallbach do vrhunske popolnosti ...