Tuje

Na spletu

Roadtrip po zahodu ZDA

Letos jeseni sva se, Matjaž in Alenka, podala na plezalno potovanje po zahodnem delu ZDA.

Letos jeseni sva se z Alenko Pirih podala na plezalno potovanje po zahodnem delu ZDA. Sredi septembra sva začela s super stenami Californie, sledil je obisk stepnatega Wyominga, potem poči Utaha, naprej nora Nevada in nato zopet sončna California. Vseh 60 dni sva uživala v izjemni plezariji in srečevala plezalce iz širne Slovenije.

Kalifornija

16. septembra sva priletela v San Francisco, najela avto in naslednje jutro pohodila plin proti znanim granitnim špicam visoko v Sierra Nevadi. V Needlsih sva bila zmenjena s soferajnarjem Gregom Malenškom. V superiornem zeleno-zlatem granitu sva plezala dva dni in nato premražena pobegnila v vroče vrelce. V Yosemitih sva se srečala z Rokom Šisernikom, Nastjo Davidovo in že znanim Gregom.V 14 dneh sva preplezala nekaj lepih smeri, večinoma po dve na dan in tako maksimalno izkoristila čas. Po nekaj dneh sem punco prepričal, da je to izjemna priložnost, da spozna bivak v steni in da takšne strme, a hkrati prijazne stene ni nikjer drugje na svetu...in sva v 1+ 3 dneh splezala 1200m dolg Salathe.

Cesta in bizoni

Nato sva šla proti puščavam na severo vzhod.Za štiri dni sva zavila v Wyoming, kjer sva spoznavala kavbojce in njihove navade. Ko sva se počutila za odstrel sva zavila v Colorado in v svetovno zananem plezališču Rifle splezala deve! smeri, se spogledala in zgrožena nasmehnila in si rekla: "Ja, v Ameriko se pa res ne splača it frikat, ajdi pokava!", se usedla v najino machino sportivo in pohodila gas do Utaha. Cilj je bil jasen, Indian Creek, kraljevstvo poči.

Utah

Tukaj sredi ničesar, kjer je koncentracija vrhunskih raztežajev, v katerih si sam urediš varovanje v prekrasno počenem peščenjaku, zadovoljujoča, smo bili zmenjeni z Rokom in Nastjo. Prijalo nama je malo balkansko-ruskega priokusa, a prijateljev od nikoder. Po večeru in jutru tavanja in iskanja frendov, sva vsa obupana zavila med trope zatikajočih se Amerikanosov, da tudi midva zatakneva frende in splezava kako lepo poč. Pa reče Alenka: "Lejga Perko!". "Ma pajade" ji mrtvaško odgovorim. "Ne se j____ Jery, kva pa vidva delata tle?" naju vpraša prijatelj iz mladostnih let. Težko smo zlezl nekaj težkih pok, potem pa šli zvečer na pivo in srečali še Roka in Nastjo, bil je to večer ob polni luni. Tukaj smo se družili deset dni, veliko smeha in dobre plezarije nas je spremljalo vsak dan. Midva sva plezala sedem dni od desetih, ker se enostavno nisva mogla upirat plezariji. Splezali smo praktično vse, kar smo šli, in we will be back.

Utah je zares velik in lep, tukaj sva tudi turistikarila, Canyonlands, Arches...
Predvsem pa bi se rad pohvalil, da sva splezala na slavni Ancient art v Fisher towersih, magično razpoloženje naju je selilo še v Castelton tower, kjer sva splezal kaminsko Kor-Ingells. Potem naju je cesta peljala proti jugu, v področje National Monumenta, saj veste, kjer so posneli reklamo: "Boba ni več", pa dva konjiča in to. Potem sva zavila proti Bryce in Zion Canyonu in v slednjem splezala 300m lepotičko Iron Mesiah 5.10+.

Nevada in morje

Po vsem tem zdravem življenju in ob dejstvu, da imava samo še nekaj zelencev v žepu sva se strinjala z idejo, da jo mrkneva v Las Vegas, zastaviva vse kar imava in potegneva Jack pot.
Tako sva tudi naredila, no ja, vse razen zadela nisva ničesar. Sva pa uspela preplezati dve legendarni smeri. Plato plat 200m uživancijo iz poličke na poličko, Prince of Darkness.
Naslednji dan pa sva se podala v izjemno Epinefrine, prvih 200m je bilo dokaj klastrofobičnih, gre za the best and the biggest american kamin, potem pa 300m jahaš največje šalce kar jih premore planet Zemlja, 5.9.. Ob 15h sva že sedela v campu in delala turistične plane za sledeči dan. Videla sva Doževo palačo, Saharo, Eifflov stolp in gledala vodne curke, kako se razposajeno dvigujejo in križajo ob zvokih prečudovite Celine Dion. Še isti večer sva se odpravila v Yoshua Tree in nikoli ne bova pozabila Las Vegasa. V Yoshua Tree nekako nisva uspela dojeti magičnosti tega prostora, kajti najina plezalna sla je bila pod nivojem obstoja, prav tako pa naju slavna puščava ni uspela prepričati, kajti v dveh mesecih puščav je vse prej kot zeleno težko navdušujoče.

O sončni Kaliforniji, o zvezdah, o cesti cest in o tem zakaj je bilo legendarno pa kdaj drugič.

Spisek splezanih smeri:

17.9.: CA, Needles; Igor Unchained 4r, 5.9, 3h,
18.9.: Needles; Neznana smer 4r, 5.9, 2h,
21.9.: CA, Yosemite; Nutcracker 4r, 5.8, 1,5h + Brail Book 5r, 5.8, 2,5h
23.9.: Yosemite; Moratorium 4r, 5.11b(RP), 1,5h + East Buttress/EL Capitan 10r, 5.10, 3h,
25.9.: Yosemite; North-East Buttress of Higher Cathedral 10r, 5.9, 4h; Alenka počiva,
28.9.: Yosemite; Serenity Crack + Sons of Yesterday 10r, 5.11b, 3,5h,
29.9.: Yosemite; Free blast 10r, A0 511b, 7h,
1.-3.9.: Yosemite; Salathe 1200m C2+, 2 bivaka, (spodnjih 200m imava fiksne vrvi že od Free blasta),
13.10.: WY, Sinks Canyon; 3 navrtane eno-raztežajke do 5.10d,
1.11.: NE, Red Rocks; Gallery, 6 navrtanih smeri,
2.11.: Red Rocks; The Prince of Darkness 5r., 5.10c, 2h,
3.11.: Red Rocks; Epinefrin 17r+, 5.9, 5+1h,
5.,6.11.: CA, Yoshua Tree; skupaj 4 smeri do 5.10.

Za obisk se zahvaljujeva Vsem, ki so nama Pomagali.

Dia-predavanje: Navpično, divje, zahodno; Plezanje po Ameriki, bo ob 20h 17. januarja 2006 v bivših Španskih Borcih v Mostah v Ljubljani. Karte in rezervacije na 041 36 96 56

Tekst_ Matjaž Jeran (Roca, Novita, Promontana, CityWall, AO Ljubljana Matica)
Foto: Matjaž Jeran in Alenka Pirih (AO Ljubljana Matica)