Tuje

Na spletu

Iz severne stene Kangčendzenge

Dnevne kratke vesti, novice, sporočila ... ki jih pošiljajo udeleženci mednarodne odprave - 6. junij zaključek odprave

Ta objava se je do 6. junija 2014 osveževala s podatki, ki jih pošiljajo udeleženci odprave na FB, s SMS sporočili ...

Novice za 6. junij – Denis Urubko
V Himalajo prihaja vlažen zrak. Lahko, da je monsun? Prvi val je nastopil ravno ob koncu naše odprave. Bil sem v skrbeh zaradi vzpona Dmitrija z Artjom in Adama. Sneženje se je začelo 25. maja in trajalo tri dni. Gora je postala lepa ... ampak zelo nevarna. Bilo bi neumno, da bi nadaljevali z vzponom in izzivanjem sreče. Igre je bilo konec – to je dejstvo, ki smo ga morali razumeti.
Povratek je bil težak zaradi globoko zasneženega zgornjega dela doline. Tik pod 4200 m smo končno prišli na dovolj trden teren za noge. Po dolgem črno belem času smo prišli med barve in začutili življenje. V prvi vasi smo videli tržnico, Taplejung pa je bil poln banan in jabolk.
Kot nam je sporočil naš prijatelj Rodolphe Popier – je bilo pred našim opravljenih precejšnje število vzponov čez severno steno Kangčendzenge. 44 plezalcev v 13. različnih obdobjih. Zadnja vzpon je bil opravljen pred dvanajstimi leti - leta 2002 odprava Dana Mazurja. Na srečo sem stala na vrhu Kangčendzenge to pomlad. Zdaj pa je za mene zaključena srečna pustolovščina sledeč korakom zelo pozitivnega in spoštovanega alpinist Juanita Oairzabala, ki je uspel od juga in severa.
Le štirje člani KCHGA NF Expedition 2014 smo v Katmanduju. Alex Txicon je že doma v Baskiji iz medicinskih razlogov. Imamo se dobro, srečujemo se z nekaterimi dobrimi plezalci in ne izostane zabava.
6. junija zapuščamo Himalajo in gremo naprej k naslednjemu zanimivemu projektu. Želim veliko sreče na pustolovski poti do vrhov gora, in to ne le alpinistom, ampak vsem ljudem pozitivnih mišljenj in aktivnosti!
Vse dobro, Denis!

Novice za 26. maj – Adam Bielecki
Žal mi je tokrat gora rekla NE. Najbrž se že kažejo prvi znaki bližajočega se monsuna.
Včeraj smo se z Denisom in našimi Šerpami povzpeli iz baznega v prvi višinski tabor, kjer smo prespali. Od meteorologov smo dobili novo vremensko prognozo in se prepričali, da je sedaj vzpon postal nemogoč …
To je konec odprave!

Novice za 23. maj – Denis Urubko
Aleks se je odločil, da zaradi omrzlin na prstih zaključi svoj del odprave in se je danes odpravil v dolino. Verjamem, da se bo še vrnil pod goro, ki ga bo čakala.
Dima in Artem sta začela pohod, da bi se s Kangčendzengo spoprijela po normalni smeri z juga. Adam je še v bazi in načrtuje, da bo odšel 25. maja …

Novice za 22. maj – Adam Bielecki
Smo v bazi. Jemo, pijemo, veselimo se uspeha odprave in razmišljamo kako bi doprinesli še lasten dosežek.
Veliko ljudi nas sprašuje o novi smeri. V dobrih pogojih bi lahko po severni steni potegnili sorazmerno varno in logično smer, za katero smo se pripravljali, a ne uspeli. Če bi vsi mi prišli na vrh, bi razmišljali navzdol grede o zadovoljitvi naših apetitov z alpskim slogom. Ostale želje smo potešili. Nekaj sto metrov nove smeri, lep vzpon na veliki višini, odlično vzdušje na odpravi. Vem, da smo z idejo o novi smeri razmahnili vašo in našo domišljijo, zato verjemite, da nam je tudi »stara smer« v zadovoljstvo. Upam, da ne boste razočarani, ker nismo splezali nove linije in je v meni tlela želja po odkrivanju skritih kotičkov gore.
Z odlično aklimatizacijo in sedanjim poznavanjem smeri, bi moralo biti vse lahko. Želel bi si narediti to v kar sem vložil toliko truda in srca.
Fantje razmišljajo tudi o poskus z južne strani. Potrebnih je še nekaj dni oddiha in krenemo! Potem pa domov … Potem pa novi podvigi. S fanti smo se že dogovorili o nadaljnjih skupnih vzponih. Dobro predvsem zaradi tega, ker ima Denis načrte …

Novice za 21. maj – Denis Urubko
No tako, sedaj sem v bazi. Hvala vsem za pozdrave!
Le s težavo mi je uspelo splezati, ker je bilo res težko. Po drugi strani pa je bil motiv na gori zelo velik.
Situacija je bila skrajno neugodna. 19. smo pričakovali močnejši veter, ki bi se moral po vseh prognozah še okrepiti že 18. Vendar se je to zgodilo šele 20. Kot večkrat so se meteorologi zmotili.
Odšel sem sam, da bi se vrnil do opoldne. Dan prej je trojka Aleks-Dima-Adam obrnila na 8350 m in se spustila v najvišji tabor. Artem se je posvetil skrbi za Baska, tako da sem razumel, da ne bo šel zraven. Pokazalo je, da grem proti vrhu sam. Smer je zelo nevarna, čeprav strmina proti vrhu pada. Na težkih mestih je urejanje varovanja (pre)zamudno, zato sem, tako kot trojica ADA, opustil možnosti varovanja. Srce sem stisnil v pest in z zavestjo, da napake ne sme biti, krenil proti vrhu.
Ob 5.10 sem zapustil šotor in ob 9.40 stal na vrhu. Kakšen razgled! Stal sem na vrhu in se zavedal, da me morda že čez uro ne bo več. Vendar je to specifika samostojnih vzponov. Uspelo mi je izpolniti, kar sem sklenil: napake nisem naredil niti enkrat.
Ob 12. 10 sem bil nazaj pri šotoru. Živci!
Sedaj se v bazi sproščam. Po skypu se pogovarjam s svojo hčerko Saško. Dobro dene. To je življenje sodobnega pirata, ja!
Pošiljam vesele pozdrave vsem zvestim bralcem …

Novice za 20. maj – Denis Urubko
Vsi smo v bazi, vse je v redu. Na Gori začenja veter. Vsem pozdrav in hvala za podporo in tople besede!

Alex Txikon - Trije dnevi iz življenja alpinistov na Kangčendzengi (šp.) ... To so bili trije najtežji dnevi v mojem življenju. Sem zelo izmučen, vendar zelo zadovoljen z našim delom. Šele sedaj prihajam k sebi.
Tam na vrhu ni vode, ni Coca-cole, ni hrane … tri dni smo preživeli brez normalne hrane.
Zabavno, od petih zjutraj se v moji glavi vrti ena pesem … pesem, ki me je v kritičnih trenutkih vzdignila, da sem stisnil zobe in šel dalje … in prišel živ v bazni tabor. Ta pesem je Oreka skupine Berri Txarrak.

Novice za 19. maj – Denis Urubko
Ob 9.40 sem bil na vrhu Kangčendzenge. Sem v taboru 4, kjer ni nikogar. Začenjam sestop v T3, kjer bom prespal. Lepa hvala vsem za podporo. Pozdrav! Denis.

Vsi smo utrujeni, vendar zadovoljni. Prenočili bomo v T1, jutri pa v bazo.
Tu je poletje – na ledeniku tečejo potoki.
Na vrh sem šel sam, trio ADA je bil preutrujen, vremenska za 19. maj pa slaba.
Vsem prijateljem velik pozdrav!

Novice 18. maj - Denis Urubko
V načrtih jurišne ekipe je bil za današnji zaključni del poti nad četrtim višinskim taborom (7650 m). Z Artemom sva se zaradi nevarnega pobočja vrnila v šotor. Adam, Alex in Dmitrij so več tvegali in nadaljevali. Uspelo jim je priti do višine 8350 m. Manjkalo jim je samo dobrih 200 metrov, vendar so se zaradi pozne ure obrnili in vrnili v četrti tabor.

Novice za 17. maj
Po skoraj dveh dneh težav v »Bastionu« sta Alex Txikon, Adam Bielecki prišla na vršni plato, kjer sta na 7650 m postavila četrti višinski tabor.
Zvečer so se v T4 povzpeli še ostali plezalci.
Jutri bodo ob dveh ponoči začeli z zaključnim naskokom na vrh Kangčendzenge. Vreme jim je trenutno naklonjeno.

Novice za 16. maj – Denis Urubko
V šotoru na višini 7050 m pijemo čaj. Artem je zelo izmučen po dveh dneh dela z vrvmi na 2000 m višine od baze.
Zvečer je Alex Txikon postavil tretji višinski tabor na 7350 m.
Za jutri je cilj ekipe vzpon na 7900 m in postavitev četrtega višinskega tabora. Prognoze kažejo, da bo na gori jutri in v nedeljo pihal veter s hitrostjo 40-50 km/h

Novice za 15. maj - Alex Txikon
Kot smo načrtovali že prej, je prva skupina alpinistov (Alex Txikon, Adam Bielecki in Dmitrij Sinev), pri prvem poskusu vzpona na vrh, danes prišla do začasnega tretjega tabora (7050 m)
Vzpon je potekal v težavnih okoliščinah, ki jim je botroval močan veter. V smeri smo popravili nekaj vrvi, ki jih je potrgal veter.
Za zaključni tisočmetrski vzpon smo porabili devet ur. Za nagrado pa nas je pričakal prelep pogled na 7050 m.
Za jutri (16. maj) predvidevamo prehod težavnega »Bastiona« (7200 – 7500 m) in postavitev tretjega tabora.
Če bo vreme dovoljevalo, predvidevamo vrh za nedeljsko jutro …

Pripravljeni na vzpon - Denis Urubko:
14.05.14 - Gremo v steno. Če bo šlo vse po načrtu, bomo v nedeljo na vrhu. Gremo po klasični Britanski smeri.

Načrt
Ekipa se je razdelila na dve navezi:
Prva v kateri so Alex Txikon, Adam Bielecki in Dmitrij Sinev odide danes, 14. maja 2014 (prečenje s severa na jug?).
Denis in Artem bosta odšla dan kasneje.
Najprej se bodo skupine povzpele do T1 (6000), kjer bodo prespali in nato nadaljevali v T2 (7100).
V petek bodo plezalci postavil nov tretji tabor na višini 7500 m.
V soboto bo sledil nekajurni počitek na 7900 pred odločilnim vzponom, ki naj bi ga začeli v nedeljo ponoči.
Denis in Artem bosta odšla kasneje zaradi lažje organizacije.
Ločitev je nujen ukrep. Prva naveza bo pobrala nekaj fiksnih vrvi in jih nato nameščala na vzponu proti vrhu, druga pa bo napela še del manjkajočih vrvi, ki so jih šele nedavno dobili.

12. maj - Denis Urubko: Rojstnodnevna zabava v BT za Adama
Smo v redu. V bazi bomo nekaj dni počivali.
Smer se je izkazala za težavno, ker je letošnja ledna situacija zelo neugodna. Seraki visijo, zato smo morali napredovati po steni, da smo dosegli Severno sedlo - 18 raztežajev. Rezultat tega je, da smo postavili tretji tabor malo bolj na desno in nad okoli 7050 m nadmorske višine. Po »peklenskem« drugem taboru - hladno, prepadno, plazovi, se je nam je zdelo, da smo dosegli raj. Še posebej, ker je pot po začetku grebenu, vsaj na začetku, zelo preprosta in varna.
»Bastion« izgleda vprašljiv, toda kaže dobro. Čez nekaj dni bodo odšli Alex, Adam in Dima (D'Artagnan, Porthos, Aramis), da poiščejo prehod. Nadaljevanje nad platojem k vršnem delu mora biti precej lažje.
Ekipa je na splošno zdravo, optimizem jim sije v očeh.
Bielecki je imel včeraj rojstni dan. Darila-torte …!
Imamo dovolj časa še za dva poskusa vzponov. Resnično upamo na lepo vreme. V bazi včasih sneži. Zapade 10-15 cm snega, ko pa posije sonce, nas življenje na travi popolnoma fascinira - 2000 metrov pod prepadom.

12. maj - Fotoalbum Adam Bielecki

Novice za 11. maj - Alex Txikon
Na fotografiji: Zelena linija - potek nove smeri, ki jo je do 10. maja opravila mednarodna odprava pod Urubkovim vodstvom.
Rumena linija - smer britanske odprave (1979), Doug Scott, Peter Boardman in Joe Tasker.
V novi smeri je bilo preplezanih 18 raztežajev (70 m).

Novice za 10. maj - Denis Urubko
Napeli smo vrvi do 7150 m. Za Artema je to višinski rekord. Našli smo nemško »skladišče«, hrane je toliko, da lahko jemo cel teden. Vsem pozdrav na FB in lep vikend!

Kangčendzenga 2014. Vsi v T3
09.05.14 - Adam Bielecki sporoča, da se vsa skupina nahaja v T3 na višini 7100 m. Zjutraj sta Adam in Alex napela še 250 m vrvi do 7300 m.
V smeri je še precej težavnih mest, ki jih bo še potrebno opremiti, zato so v Katmanduju naročili še 200 metrov vrvi.
Vsa skupina načrtuje, da bo ostala v T3 dve noči. Le Adam in Alex se bosta jutri vrnila v bazni tabor na oddih.
Vreme ni za (pre)hvalit, vendar se popravlja.

Novice za 8. maj - Denis Urubko
Z in Artemom Braynom sva prišla na 7050 m.  Adam Bielecki, Alex Ticon in Dimitrij Sinev so odšli postavit T3 (tretji višinski tabor).
Prenočujemo v ledeni votlini na 6600 m.
Prihaja utrujenost in pasji mraz. Zjutraj naprej ...

Kangčendzenga 2014. Tehnični problemi rešeni
07.05.14 - Konec koncev nam je uspelo rešiti tehnične težave in probleme z zvezami, tako da lahko sedaj komuniciramo in razlagamo o napredovanju na »Veliki Gori«.
Za začetek nekaj fotografij o tem kako smo delovali nekaj zadnjih dni po Britanski smeri na severni strani. Do sedaj smo postavili dva tabora, T1 in T2 in dosegli višino 6900 m.
Denis in Artem sta odšla danes. Z Adamom in Dmitrijem gremo v steno jutri, da postavimo T3 in dosežemo višino 7500 metrov.

O novi smeri v severni steni
05.05.14 - Nekaj besed od Aleksa: Po severni strani so na Kangčendzengo nazadnje plezali leta 1998.
Če pogledamo vse te serake, vemo zakaj! Plezati je treba zelo resno, da bi tukaj preplezali novo ... smer.
Po drugi strani je velika sreča, da je vsak odgovoren zase in za naš spoštljiv odnos z goro. Zahtevna smer, brez šerp, dodatnega kisika in prisotnosti drugih odprav. Ne dvomim(o), da smo s prijatelji na pravi strani gore.

Lahko noč!

Denis Urubko na vrhu Kangčendzenge - 19. maj 2014

Novosti s Kangčendzenge

Pred odhodom

Napoved odprave

1 komentarjev na članku "Iz severne stene Kangčendzenge"

Tone Škarja,

Verjetno se ne bodo lotili prvotnega načrta - naravnost po vpadnici vrha.