Tuje

Na spletu

Velikonočni žegn

ŠAO Velenje - Alja Denša: Ni še dolgo, odkar se je majhna, a navdihujoča druščina sedmih ovčic razvezala z vrvi alpinistične šole.

Krstne rane in modrice, ki smo jih prejeli na sprejemu novincev pod Uršljo goro so se zacelile šele pred kratkim, sneg po gmajnah tudi še ni čisto skopnel, ko so nas prvi pomladanski sončni žarki že pričeli zvabljati ven, v skalo. Ni bilo potrebnega veliko prepričevanja – vreme bo, skala je, gremo!

Odpravimo se v sredo popoldne. Z rožnatimi zvezki, pripravljenimi, da jih napolnimo, eden za drugim kapljamo v kombi. Vsak s svojimi pričakovanji, a s skupnim ciljem, se odpeljemo proti Rovinju. Prvi dan nas je samo pet, ostali dve članici se nam bosta pridružili kasneje, imata še obveznosti. Prispemo pozno zvečer, zato na hitro pripravimo postelje, nekaj pojemo, spijemo pivo in se odpravimo spat – jutri gremo po žegn.

Zbudimo se ob sumljivem, škrabljajočem zvoku na gramozu pred hiško, v kateri smo nastanjeni. Pogledamo ven in res, dežuje! – Pa kaj, gremo vseeno, bo kar bo. Ker je vreme takó, na pol, gremo v Rovinj, najbližje plezališče. Izplača se, kajti dež postopoma poneha. Skala je seveda mokra, a ker je toplo in piha, se hitro suši, tako da si lahko damo duška. Za nekatere prva skala letos – odličen občutek!

Sprva se zaženemo v krajše in lažje smeri, tako, za okus, potem pa po lastnih zmožnosti začnemo napadati tudi težje. Led je prebit. Začetni strah je bil odveč, zmoremo več kot lani.

Naslednje dopoldne se nam pridruži Tina. Zaradi lažje logistike se znova podamo v Rovinj. Tokrat nas je šest, zato plezamo več in bolje, saj smo zdaj lahko po parih. S Tino se lotiva plat, fantje se zaženejo v svoje projekte, za vsakega se kaj najde kaj zanimivega. Vreme je bolj stabilno kot včeraj, posledično je v plezališču tudi več ljudi, že skoraj gneča.

V soboto si zaželimo spremembe. Prestavimo se v Dvigrad, ki je malo stran od morja in posledično bolj prazen. Srečamo le nekaj plezalcev, za družbo imamo martinčke, ki se sončijo na toplih kamnih, sicer smo sami. Skala je super, vreme nam je naklonjeno, temperature ravno pravšnje.

Za začetno si izberemo lepo razčlenjeno smer, ki spominja na domače hribe, potem pa nadaljujemo v platah, ki jih sprejemamo vsak po svoje. Plezališče je dobro opremljeno, a tu in tam vseeno najdeš kakšno sumljivo zarjavelo sidrišče ali svedrovec, ki pa drži. Vse drži, tudi ko misliš, da ne bo.

V nedeljo ni časa za počitek. Namesto k maši gremo v Limski kanal. To pot se nam pridruži še Neža. Zjutraj je v plezališču le nekaj malega ljudi, a ne za dolgo. Kmalu nas je kot mravelj, stena pa spominja na trdnjavo, oblegano od spodaj. Vrvi so povsod, praktično ni smeri, ki bi ne bila zasedena. Še malo, pa bomo uvedli listke za čakalno vrsto, tako kot na uradih. Srečujemo znane obraze z drugih ferajnov, plezališče je tudi uradno zavzeto. Dobra plat gneče je, da imaš malo več časa za počitek. Izteka se predzadnji dan, zato paše malo posedet. Kljub temu ne odnehamo. Skala drži, smeri so ravno prav težke, tako da vztrajamo, počivali bomo doma.

Velikonočni ponedeljek se začne kot se spodobi, z velikonočnim zajtrkom. Na kup naberemo hrano, ki nam je ostala, na hitro pojemo, pospravimo in se odpeljemo v Rovinj. Ne gremo še domov, še en dan je ostal, dajmo ga izkoristit! In tudi ga, do konca. Dan je sicer vetroven, a sončen. Ponovno smo v plezališču, ki ga zdaj že dobro poznamo in ki je spet polno.

Napeljemo še nekaj smeri, kot da nam v torek ni treba v službo, in skupno ugotavljamo, da so zimski treningi na plastiki zalegli, vsi smo veliko bolj suvereni kot lani.

Sledi analiza ob morski obali. Super izkoriščeni prazniki v odlični družbi. Vsakemu zase se smeji, med tem ko opazujemo, kako sonce tone za obzorje. Veseli smo, saj je čisto vsak udeleženec prestavil svojo mejo malenkost višje. Eno leto je, odkar smo prvič prestopili vrata dvorane, v kateri smo se kalili kot tečajniki. Sedaj nas je vseh sedem na skalni polički na koncu prvega samostojnega skupnega tripa. Bolje ne bi moglo biti. Prazniki so za nami, sezona pa pred nami. Se vidimo v skali!

Projekt: Velikonočni žegn

Lokacija: Rovinj

Čas: 28.3. – 1.4. 2018

Izvajalci: Tina K., Neža K., Jure P., Luka D., Domen P., Grega Č., Alja D.

Namen: Preizkusiti, če in koliko so zalegli zimski treningi na bolderci…