Usposabljanje

Vaje, tečaji, šole (alpinistične, plezalne ...), posamezna posredovanja gorskih reševalcev, poučne vsebine, preventivne akcije, demonstracije ...

88 žensk prvič stopilo na najvišji slovenski vrh

Slovenske novice - Boštjan Fon: Ob 14. uri se je začel vzpon na vrh Triglava.

Ženske in dekleta so na poti na Triglav, spremlja pa jih tudi ekipa Slovenskih novic, ki nas obvešča o dogajanju na pohodniški preizkušnji.

16.57: V tem trenutku se je proti domu Planika odpravila prva od desetih navez. Le ena od pohodnic je med potjo skorajda omagala zaradi želodčnih težav, a je po posredovanju zdravnika v koloni pot nadaljevala v solo navezi z vodnikom Miho Pintarjem. Do Aljaževega stolpa sta prišla ob 16.55, na vrhu bosta ostala približno 15 minut, nato pa bosta – tudi v solo navezi – krenila nazaj proti dolini. Pred skupinskim slikanjem smo bili od ene pohodnice deležni pesmi v zahvalo za pomoč pri izpolnitvi želje, da se je vsaj enkrat v življenju povzpela na Triglav. Kasneje nam je dejala, da je imela njena želja že skorajda sivo brado, saj je potrebovala 40 let, malček poguma in seveda sreče pri žrebu v naši akciji Sto žensk na Triglav.

Skupaj z GRZ Slovenije in gorskima poštarjema poštne enote 4284 Triglav ter glavnim pokroviteljem akcije Mlekarnami Celeia in ob radodarni pomoči tistega nad nami, ki nam je naklonil res dobre vremenske razmere, smo na vrh pripeljali 98 pohodnic, od katerih jih je 88 prvič stopilo na najvišji slovenski vrh. Zagotavljamo, da bomo prihodnje leto akcijo že 48. z veseljem ponovili, kajti toliko nasmehov sreče je dejansko res težko najti kje v dolini – pristni so samo na vrhu Triglava.

15.40: Pred nekaj minutami sta prvi dve navezi skupaj z vodjem pohoda Markom Matajurcem že prispeli na vrh Triglava. Mimo Staničevega zavetišča gre že tretja naveza. Kot je videti z vrha, bodo v pol ure na cilju prav vse naveze. Glede na razmere in vreme, ki je sončno in precej toplo, se je vodstvo pohoda odločilo, da bo dekletom privoščilo enourni postanek na vrhu, potem pa bo sledil povratek proti domu Planika, kjer je predviden prihod prve naveze okoli 19. ure.

14.10: Ob 13.30 so se pred domom Planika začele sestavljati naveze, ki so 10 minut čez 14. uro že krenile proti vrhu. V navezah je 98 pohodnic, ena je namreč zaradi preutrujenosti ostala v domu Planika, saj je za pot od Vodnikovega doma do Planike porabila uro in pol več kot druge pohodnice. Preden se oglasimo z vrha Triglava, dodajmo nenavadno zanimivost, ki se je letos pripetila med žrebom, zanjo pa smo izvedeli med sestavljanjem navez: med pohodnicami imamo dva para sester dvojčic.

12.35: Glavnina pohodnic je že pri domu Planika in vodniki so si edini, da je letošnja skupina hodila izjemno hitro, pretirane utrujenosti pa med pohodnicami ni čutiti. Trenutno poteka namestitev po sobah, počitek pa bo trajal do 14. ure, ko se začne vzpon na vrh Triglava. Predvidoma bo prva naveza na 2864 metrov visokem Triglavu okoli pol četrte ure popoldne.

11.00: Prvi daljši vzpon od Vodnikovega doma do Konjskega prevala je že skoraj za dekleti. Na križišču, kjer se pot razcepi proti Planiki ali Kredarici, bo nekajminutni počitek, nato pa kolona, ki je strnjena, začne stopati proti domu Planika, kjer naj bi bili okoli poldneva.

Vsi pohodniki, ki prejemajo esemese z dobrimi željami, se zahvaljujejo vsem, ki so z nami. Naslednje javljanje bo s Planike.

10.00: Kolona se je ta trenutek zaustavila na polurnem počitku pri Vodnikovem domu. Dekleta bodo nekaj pomalicala in se morda preoblekla v suha oblačila, potem pa bodo ob 10.30 krenila na Konjski preval in preko Kalvarije do Planike, kjer se pričakuje prihod nekaj minut čez poldne.

Skupina je strnjena in razen ene pohodnice, ki jo spremlja en naš vodnik, ni nobenih težav, pa tudi za to zaostalo smo prepričani, da bo prišla vsaj do koče Planika, prve postojanke v triglavskem pogorju, ki so jo postavili leta 1871 in se je sprva imenovala Triglavski tempelj. Naslednje javljanje bo že s Planike.