AN - 11.03.2014

Nov zagon

Po dolgem zatišju in čakanju razmer je dogajanje v stenah le steklo. Plezalo se je vsepovsod. Nižjim stenam so se pridružile visoke stene, snežne razmere pa so poskrbele za krajše kopne odstavke v smereh od običajnih. Dobra zasneženost je ponudila odlično priložnost za nekatere redke ponovitve in prvenstvene smeri. Opravilo se je tudi nekaj alpinističnih spustov.

Avanture v prvenstvenih in starih klasikah

Divje stene nad Možnico nudijo pravi kontrast instant alpinizmu, saj njihove značilnosti ne privabljajo večjih množic. Prostora za prvenstvene je še precej in občasno se kdo le poda v neznano. V severni steni Rombona sta 8. marca novo smer preplezala Rok in Nejc Kurinčič (oba Soški AO). Razmere kljub dobri zasneženosti zaradi visokih temperatur niso bile najboljše. Smer sta ocenila kot dostojno sosedo Mokrim sanjam, poimenovala pa sta jo Tenzor napetosti (V/5, M6, 800 m). Do roba stene sta potrebovala 8 ur.

Iz Karavank prihaja novica o novi smeri v Kofce gori. V iskanje nedotaknjenih prehodov sta se 7. marca podala Miha Zupan (AO Tržič) in Sebastjan Potočnik (AO Kranj), ki sta v treh urah preplezala 600 metrsko smer. Tudi tam so temperature poskrbele za moker sneg in napeto plezanje. Poimenovala sta jo Bančofpusis in ocenila s IV/ 3+, WI4, 90/50-80°. Obljubljata lepo plezanje v lepih odstavkih.

V Velikem vrhu je sledil svojemu nosu Luka Plut (AO Kranj). Našel je morda še nedotaknjen prehod med smerema BeAn in Preblisk. Ocenil jo je s III/3+, 400 m. V primeru prvenstva jo krsti za Koftarsko smer. Informacije dobrodošle.

Iz AK Črna prihaja novica o prvi ponovitvi Smeri veteranov v Mali Raduhi in novem dodatku v spodnjem delu. Turo sta opravila Igor Radovič in Alojz Kompan. Težave sta ocenila s 75/50-70°, 300 m. Dobrih razmer je bilo le za vzorec. Za trenutno najdaljšo smer v steni sta potrebovala 4 ure.

Ponovljenih smeri je bilo kar nekaj in spet se lahko vrnemo v stene nad Možnico. Gregor Lačen (AK Črna) je v odličnih razmerah s Tadejem Zormanom preplezal Bele sanje (85/65°, 740 m) v Rombonu. Na robu stene sta stala po le dveh urah in pol plezanja. V smeri nista bila prva, saj sta zasledila stopinje predhodnikov.

Nekoliko starejša vest se tiče Begunjske Vrtače, kjer sta 1. marca Matevž Mrak in Domen Petrovčič opravila verjetno 1. zimsko prosto ponovitev in mogoče celo 1. prosto ponovitev nasploh celotne Koželjeve smeri v Begunjski Vrtači (VI/V, A1, 450 m). Ocena proste ponovitve je M7-, 90°. Spodnji del smeri je kar resen s slabim varovanjem, ocena pa odvisna od snežnih razmer, ki tokrat niso bile najboljše.

Dobrih dogodivščin se ni manjkalo niti v klasičnih smereh. V Stebru Štajerske Rinke so 7. marca doživljali nepozabne trenutke Nejc Štumberger, Dejan Korez, Bojan Avguštin in Janez Podvršnik. Tura je bila res velikopotezna, začinil jo je namreč že dolg dostop z gaženjem. Težave so ocenili z  M5, 80/40-60°, 600 m. Celotna tura je trajala 15 ur. V Mali Rinki sta v soboto, 8. marca, Matej Balažic in Ivan Pešl (AO TAM) preplezala Igličevo smer, naslednjega dne pa sta opravila še s Celjsko smerjo. Člani AK Vertikala so se podali v Vzhodno smer, kjer je bilo potrebno tako zabijanje kot zatikanje cepinov. Triglavska stena tudi ni samevala. Odličen vzpon  v Skalaški smeri z Ladjo sta 8. marca opravila Janez Svoljšak in Klemen Gerbec (oba AO Kranj). Najtežje se jima je godilo v predelu okoli Gorenjskega turnca, kjer je bilo veliko napihanega snega. Dolg plezalni dan sta zaključila na Kredarici. V Lučkem dedcu sta 9. marca Marko Šarac in Matija Jošt (oba AO Celje-Matica) preplezala Desno smer (VI, A0/V, M, 130 m). V steni Durc so Andrej Jež (AK Ravne), Aleš Paradiž in Igor Radovič (AK Črna) preplezali Dvomljivko (40-70°, 240 m).

Kalški greben je zadnje čase gostil precej plezalcev. Že 1. marca so ga obiskali Hrvati, pretekli teden pa so se tam potepale naše naveze. Kranjčani so preplezali Smer dvodimenzionalnega polža, Rašičani pa kombinacijo Centralne smeri, Diagonalke in Smeri dvodimenzionalnega polža.

Naval je bil v večini smeri Begunjščice in Begunjske Vrtače. Plezalo se je tudi Kramarjevo v Storžiču in Wisiakovo v Planjavi, Zelenica pa je bila prizorišče maratonskega podviga.

Strme smučine

Tudi na smučarskem področju so padale prvenstvene. Iz Matajurskega vrha nad Baško grapo je po novi smeri smučal Luka Ambrožič. Smer poteka levo od Božične smeri dosega pa težave V-, S5+, 350 m. Drugi spust je opravil po Božični smeri. Z vrha je verjetno kot prvi odpeljal naravnost navzdol. Smer je ocenil s V-, 400 m. Marko Kern in Jaka Ortar sta smučala nad Pokljuko. Tam sta opravila tri spuste. Prvega, najbrž prvenstvenega, po Levih vesinah (Z, 45°, 220 m) Malega Draškega vrha. Z istega vrha sta smučala še varianto JZ raza (Z+, 45°, 320 m), v Viševniku pa sta vijugala po varianti Desne grape (T, 450 m). Benjamin Ravnik je v Lanežu presmučal Butalsko smer in Mišino grapo. V Storžiču je bilo večkrat presmučano Peto žrelo, v Begunjski Vrtači Lenuhova smer, v Begujščici pa Centralna in še katera.

Predavanje Luke Lindiča

V dvorani Mladinskega centra Celje bo v četrtek, 20. 3., ob 20.30  predavanje Luke Lindiča. V predavanju bo predstavil svoje zadnje vzpone in nam razkril kaj vse se skriva za njimi.

Primorske stene se širijo

Peter Podgornik je v svojem spletnem vodniku po primorskih stenah objavil novo področje - Peči okrog Črne prsti. Več...>

3. tekma odprtega prvenstva v lednem plezanju Slovenije in Hrvaške 2013/2014

Alpinistični odsek PD Domžale vabi na 3. in hkrati zadnjo tekmo slovensko-hrvaškega odprtega prvenstva v lednem plezanju 2013/2014, ki bo v nedeljo, 16. marca 2014, v Češnjici na Gorenjskem. Sočasno bo potekala tekma tudi za tiste, ki ne želijo sodelovati v pokalu. Več...>