AN - 11.10.11

Viki krema, Idiot in vzpon osivelih legend.

Pa se je končala skalna sezona. No vsaj tista glavna je verjetno mimo. Če se bo v prihodnjih dneh še bolj segrelo, bo verjetno možno plezati še v kaki južni steni, bolj verjetno pa je, da se skalna sezona vsaj za nekaj časa seli v Paklenico ter plezališča. Prvi sneg nakazuje bolj na drugo, saj so nekateri že tudi okušali slast letošnjega prvega obilnega snega tudi na smučeh. Vseno pa je bil v preteklem tednu opravljen odličen vzpon, ki lepo zaokrožuje letošnjo poletno sezono.

Viki krema

Sezono bogato s prvenstvenimi vzponi lepo zaključuje nova velika smer v južni steni Tofane di Rozes. Tomaž Jakofčič (AAO) in Luka Lindič (AO Celje-Matica) sta za novo smer v osrednjem delu stene nad velikim amfiteatrom potrebovala šest dni za iskanje linije ter uspešen vzpon. Tako je nastala vrhunska smer poimenovana Viki krema (VIII+/IX-, VIII- obv., 800 m). Za uspešen vzpon v smeri sta potrebovala dva dni, s tem da sta prenočila v votlini sredi stene. Spodnji del stene je bil lažji od pričakovanj, zgornji del nad votlino pa je konstanten s povprečnimi težavami okoli VIII. stopnje. V smeri sta pustila 23 svedrovcev ter nekaj klinov, za ostalo varovanje pa odlično služijo premična varovala. O smeri in vzponu je bilo že veliko zapisanega, Jaka pa mi je poslal še skico smeri.

Viki1

Previsni deli Viki kreme v Tofani.

Idiot v Vršacu

Nastala je tudi nova smer v malo plezanem delu mogočne stene Vršaca nad Zadnjico. Nejc Kurinčič (Soški AO) in Neža Flajs (AAO) sta najprej plezala Vzhodni raz (V-/II-IV, 330 m) v Rušici, nato pa sta imela v namenu ponoviti redko plezan Skriti steber (V/II-IV, 320 m) v Vršacu. Po treh raztežajih plezanje Skritega stebra sta namesto značilnega ovinka v levo nadaljevala direktno navzgor in preplezala novo smer oziroma izstopno varianto, ki sta jo poimenovala Idiot (VI+/VI, 150 m). Sama smer ponuja izpostavljeno plezanje v skali odlične kvalitete. Ker sta v samo smer vstopila že z iztekajočim se dnem, sta na sredini smeri prečila v Matevževo zajedo, izstopila, prespala na vrhu Vršaca, ter naslednji dan dokončala smer.

Idiot1

Čudovita skala Idiota v Vršacu

Še o imenu smeri. Nejc pravi, da je čast poimenovanja pripadla Neži, potem ko mu jo je uspešno ratalo prepričati, da iz originalne smeri nadaljujeta naravnost navzgor v prvenstveno.

Živahno v Paklenici

V Paklenici je bilo v preteklih dneh zelo živahno. Večina odsekov je imela skupne ture, živahno je v kanjonu ter stenah nad kanjonom, večerno dogajanje je pestro, pleza se tako težke kot lahke smeri. Nekaj utrinkov in popisov dogajanja pa sem zasledil na straneh AO Radovljica, AK Ravne ter AK Črna.

Vzpon alpinističnih legend

Na uho mi je prišla tudi novica, ki je seveda vredna omembe in takšne novice ponavadi ostanejo odmaknjene od vsega aktualnega dogajanja. Da pri alpinizmu niso pomembna leta, ter predvsem želja in ljubezen do plezanja nakazujejo vzpon dveh osivelih legend, ki sta mlajšim generacijam alpinistov manj poznana. Ivan Rejc je v družbi Darka Podgornika - Darca ponovil Spominsko smer Metoda Grošlja (VII/VI+, 500 m) v Planji. Smer je redko plezana in za povprečnega alpinista v najboljših letih predstavlja konkreten zalogaj. Gospoda sta aktivna celo sezono, saj ju srečujemo v plezališčih, Darc se je pred dnevi vrnil iz Maroka ... Naj omenim še, da letos mineva 30-letnica Rejčeve Puntarske smeri v Vršacu, ki je plezalcem seveda dobro poznana. Torej, če povzamem še besede mojega sogovornika; "o doživetjih teh legendarnih mojstrov govorijo le iskrice v njihovih očeh, saj njihovi vzponi ostanejo skriti daleč od množic".

Bor Šumrada

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Viki krema
Skica in fotografija: Tomaž Jakofčič

Idiot

Skica in fotografija: Nejc Kurinčič

2 komentarjev na članku " AN - 11.10.11"

Aleksander Bjelčevič,

Darko in Rejc sta ponovila Spominsko Ileršičevo. Grošljeva je opremljena in bi bila zanju rutina, Ileršič pa ni opremljen in je precej resen.

Matija Klanjšček,

Malo za šalo, malo zares - povsem dobronameren in laičen jezikovni komentar: pridevnik "osivela" legenda ima morda malce negativen prizvok (čeprav je jasno, da ni bilo tako mišljeno), "siva" bi bila bolj na mestu :) In lahko se samo pridružim sklepni misli Borovega zapisa! Sploh, ker so bili ti mojstri (in so še vedno) vzor ob mojih plezalnih začetkih v domačih logih!