Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Džipi so sprli 
gorske reševalce

Slovenske novice - Boštjan Fon: Končno zagotovljen denar za obnovo voznega parka.

Na relaciji Primorska–Gorenjska je nastala gorska nevihta, ki grozi, da bo prerasla v orkan. Vzroka ne gre iskati v razmerah med skalovjem, temveč v odnosih med postajami gorske reševalne službe, matične zveze in različnih mnenjih o nabavi avtomobilov.

Najbolj obremenjeni so tolminski gorski reševalci
Trenutno poteka tretji ciklus nabave avtomobilov za gorske reševalce po osamosvojitvi Slovenije. »Konec novembra letos smo dobili obvestilo Uprave RS za zaščito in reševanje, da nam bodo nakazali sredstva za nakup novih vozil za potrebe gorskih reševalcev. Pred dvema letoma bi že morali speljati to investicijo, toda zaradi težav s financiranjem s strani države se je nakup zavlekel do konca tega leta,« je pojasnil predsednik GRZS Igor Potočnik. Ker je država s praznimi žepi mencala in le obljubljala, je na tolminskem koncu od lani potekala akcija zbiranja sredstev za nakup vozila za postajo GRS Tolmin, med drugim tudi z organizacijo humanitarnega koncerta in s podobnimi aktivnostmi. Gorski reševalci s tega konca so, po statistikah sodeč, najbolj obremenjeni, saj imajo letos največ reševalnih akcij od vseh slovenskih postaj GRS, tako pa je bilo tudi lani.

»Postaja GRS Tolmin ima dve vozili, obe sta nissana terrano; eden je letnik 2003, drugi osem let starejši. Tega smo leta 2003 sami odkupili, ko smo dobili drugo vozilo,« je povedal načelnik GRS Tolmin Žarko Trušnovec. Namesto da bi stari avto, torej letnik 1995, iz prvega ciklusa nabav prodali in denar od kupnine namenili za sofinanciranje avta letnik 2003 iz drugega ciklusa posodobitve voznega parka, so prvega obdržali in za ocenjeno vrednost prvega avta drugače zbrali sredstva za sofinanciranje nakupa vozila letnik 2003. »Pri nabavi vozila iz drugega ciklusa opremljanja postaj GRS z voznim parkom je morala vsaka postaja sofinancirati nakup,« je pojasnil Potočnik. Tokrat sofinanciranje ni potrebno.

VEČ V TISKANI IZDAJI SLOVENSKIH NOVIC: Ali se s Tolminci, ki naj bi delovali mimo GRZS, zdaj grdo gledajo?

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave

2 komentarjev na članku "Džipi so sprli 
gorske reševalce"

Boris Štupar,

Manjkajoči del članka:

Tolminci so trenutno na, čakalnem seznamu s še štirimi postajami GRS za novo vozilo, poleg njih ga bodo dobili Tržičani, Celjani, v Kranjski Gori in postaja GRS Koroške. Tretji ciklus opremljanja postaj GRS z voznim parkom seje sicer začel leta 2008, a je bil do zdaj ustavljen: »Šele zdaj smo izvedeli, da dobimo sredstva za delno zamenjavo vozil iz leta 2003,« pove Potočnik. A Tolminci so že sami naročili vozilo, to je Nissan Pathfinder, ki stane 36.000 evrov. Predsednik zveze pa pojasni: »Pri GRZS smo se v konsenzu s postajami odločili, da bomo kupili Nissan Navarro, ki nas bi po prvih pogovorih z direktnim uvoznikom stal 23.000 evrov.«

Tako je nastal problem, ki se je pokazal v nekaj ne preveč nežnih besednih dvobojih. »Država, konkretno URSZR, je kljub krizi zagotovila sredstva za zamenjavo dotrajanih terenskih vozil. Čeprav so bili s tem že pred časom seznanjeni tudi Tolminci, še naprej zavajajo javnost in zbirajo denar ter širijo dezinformacije po medijih - svojih, seveda.

GRS Tolmin se poleg tega še vedno skriva pod krilom GRZS in s pridom izkorišča njen status humanitarnosti – čeprav še vedno delujejo kot odsek planinskega društva. Tudi o njihovi razbremenitvi razmišljamo -v načrtu so dodatne postaje pod okriljem GRZS,«so bile besede podpredsednika GRZS Slavka Rožiča, ki pa so razburile primorsko stran.

»Nameraval sem demantirati njihovo pojasnjevanje v lokalnem mediju in sem pač povedal to kar mislim osebno in tudi kot podpredsednik GRZS,« pove pisec spornega komentarja. Seveda se je nanj vsul plaz očitkov s tolminskega konca.

»Tolminci so letos dobili vse potrebno, kar jim pripada. Nič jim ni treba varčevati pri opremi za osebno varnost ali reševanje, za nič niso prikrajšani in tudi denar za avtomobil, tak, ki ga dobijo tudi druge postaje GRS, je,« pravi Rožič.

»Imamo seznam, kako se bo menjal vozni park po postajah GRS pri nas,« pove Potočnik in dodaja: »Seveda je vse povezano s financiranjem URSZR oziroma države. Upam pa, da bodo že v naslednjem letu nova vozila prejele postaje Radovljica, Ljubljana, Škofja Loka, Kranj, Jesenice in Rateče. Po tistem sledi še sklepni del tretjega ciklusa, kjer bi vozila dobili Jezerjani, Mariborčani in Kamničani.

Treba je povedati, da vse postaje GRS oziroma vsi posamezniki, ki so člani GRS, delujejo po svojih najboljših močeh in zato tudi na zvezi iščemo primerne rešitve za vse, tudi pri avtomobilskem voznem parku.«

Ali se s Tolminci, ki naj bi delovali mimo GRZS, zdaj grdo gledajo? »Ne,« je bil odločen odgovor Potočnika in Rožiča. Niti na zvezi niti drugi ne delujemo lokalno. Seveda nastanejo nesporazum i, toda čeprav smo odrasli in odgovorni, se še vedno učimo. Tako bomo morali v prihodnosti kakšno stvar rešiti brez nepotrebnega medijskega in drugačnega napihovanja.«

Kot smo izvedeli, bo na Tolminsko romal uradni dopis GRZS glede tega problema, ki pa pravzaprav za navadnega gornika sploh ni problem. Težava nastane, ko se v gorah zgodi nesreča in ni nikogar, ki bi pomagal. Glede na ustroj GRZS in sposobnost vseh naših gorskih reševalcev pa imamo v Sloveniji privilegij, da nam glede tega ni treba skrbeti, ko gremo v gore. Nekdo je, ki nam zna pomagati.

Boštjan Fon


Miljko Lesjak,

Tolminci nismo z nikomer sprti. Za samostojno akcijo zbiranja sredstev za nabavo reševalnega vozila smo se odločili, ker je postal naš vozni park zastarel, iztrošen in nezanesljiv. Zato smo se že lani odločili, da pričnemo z zbiranjem denarja za zamenjavo 17 let starega terenca z novim. Že od leta 2008 smo bili na čakalni listi za novo vozilo in nič ni kazalo na to, da se bodo v teh težkih časih našla potrebna sredstva.

V tem članku v Slovenskih novicah je že v naslovu povdarjeno, da Tolminci nismo zadovoljni z izbiro vozila Nissan Navarra in da kupujemo Nissana Pathfinderja. Tolminci smo se za nakup Nissana Pathfinderja odločili že pred letom iz enega preprostega razloga. Vozilo je mogoče preurediti in registrirati tako, da lahko v njem prevažamo tudi nosila s ponesrečencem. Ta način transporta je bil v preteklih letih kar nekajkrat uporabljen. Tolminski zdravstveni dom pokriva zelo veliko področje Tolmina, Kobarida, Bovca, Baške grape, Planote, ... in ima na razpolago samo eno terensko reševalno vozilo. V primeru, da je to vozilo na nujni reševalni vožnji, bi bili mi prisiljeni s ponesrečencem čakati tudi po več ur. Nepotrebnega čakanja pa si ne želimo niti mi, še najmanj pa tisti, ki bi bili potrebni nujne zdravstvene pomoči. Tudi obe naši starejši reševalni vozili Nissan Terrano sta preurejeni in registrirani za prevoz nosil s ponesrečencem. V primeru večje prometne ali druge nesreče, potresa,... bi ta vozila uporabili za prevoz ponesrečencev. To je tudi razlog, da se v naglici v začetku decembra, ko je bilo znano, da se je našel denar za zamenjavo vozil, za vozilo Nissan Navarra nismo odločili. To vozilo je popolnoma neprimerno za tak namen. Veseli bi bili, če bi bilo nabavljeno vozilo cenejše, a ponudba na trgu je taka, kot je.

Drugih navedb v članku pa ne mislim komentirati. So stvar pogovora med Postajo GRS in GRZS in ne sodijo v rubriko pranja umazanega perila v sredstvih javnega obveščanja. Zakaj ni tako, pa vpleteni dobro vedo.

Miljko Lesjak

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.