Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Halo, 113? Nesreča je

Gorenjski glas, 30.11.04 - Helena Jelovčan: V kranjskem OKC vsak dan sprejmejo povprečno 190 klicev

KRONIKA

V kranjskem OKC vsak dan sprejmejo povprečno 190 klicev

Halo, 113? Nesreča je

Čeprav intervencijska številka policije 113 (prej 92) že dolga leta ni več nova, jo po zadnjih raziskavah poznata le dve tretjini Slovencev.


Kranj - Klice na 113 v operativno komunikacijskem centru Policijske uprave Kranj, ki pokriva vso Gorenjsko, sprejemata vodja izmene ali njegov pomočnik. V izmeni, ki dežura neprekinjeno dvanajst ur, je še operater, ki skrbi predvsem za zveze s policijskimi enotami in centrom generalne policijske uprave. Operativno komunikacijski center vodi Zdenko Guzzi, s katerim smo se pogovarjali predvsem o vsebini klicev, ki zahtevajo posredovanje policistov, kriminalistov, reševalcev, včasih tudi vseh hkrati.

V katerih primerih naj bi ljudje klicali m 113?
"Tu sprejemamo prijave vseh varnostnih dogodkov; kaznivih dejanj, prometnih, gorskih, naravnih in drugih nesreč, kršitev javnega reda in miru v gostinskih lokalih, doma, na prireditvah, požarov, skratka vsega, kar sodi v delo policije oziroma jih policija obravnava. Nekatere prijave, ki zahtevajo pomoč gasilcev ali reševalcev, preusmerimo na regijski center za obveščanje (112), s katerim na splošno dobro sodelujemo."

Pa najbrž ne kličejo samo takrat, ko naj bi policija posredovala?
"Lani smo imeli na 113 blizu 70.000 klicev, povprečno po 190 vsak dan, od teh pa je bilo Ie nekaj več kot 10.100 takih, ki so zahtevali naše ukrepanje, število klicev iz leta v leto narašča; po eni strani zato, ker naraščajo varnostni dogodki, po drugi zato, ker je Ijudem številka blizu. Na njej se vedno nekdo oglasi. No, reči moram, da včasih za isti dogodek, na primer prometno nesrečo, kliče tudi po deset ljudi ali celo več."

Marsikateri klicatelj se je že pritožil, češ da ga najprej izprašate, kdo je in od kod, namesto da bi takoj ukrepali.

"To je res, vsak, ki kliče, se mora predstaviti. Ne gre toliko za kulturo telefoniranja kot za razumevanje resnosti klica, čeprav tudi klicatelja, ki želi ostati anonimen, ne zavrnemo. Osebne podatke potrebujemo zlasti ob prijavah kaznivih dejanj, ki se preganjajo po uradni dolžnosti. Prijava gre v kazenski spis, prijavitelja vedno tudi opozorimo na posledice morebitne krive ovadbe."

Klici oziroma pogovori z vašimi dežurnimi se tudi snemajo. Zakaj?
"Vsi pogovori na 113 se zaradi lažjega dela operaterjev snemajo, na to so klicatelji tudi opozorjeni. Vse prijave, ki zahtevajo ukrepanje policije, namreč operater posluša, zabeleži v dnevnik dogodkov in nato posreduje policijskim enotam v obravnavo. Pogovori se po določenem času brišejo."

Večina prijav, ki jih vodja izmene ali njegov pomočnik sprejmeta, verjetno zahteva takojšnje ukrepanje. Kako ste za to organizirani?
"Vedno mora biti na voljo dovolj policijskih patrulj in kriminalistov, ki jih lahko usmerimo na različne dogodke. O vseh kaznivih dejanjih obveščamo tudi dežurnega preiskovalnega sodnika in državnega tožilca."

Kakšne klice še dobivate na 113?
"Vozniki pri nas večkrat iščejo predvsem prometne informacije: o prevoznosti cest, mejnih prehodov, zaporah in podobne. Beležimo tudi nekaj lažnih prijav dogodkov, zlasti kršitev javnega reda miru oziroma poškodovanj stvari. Če dežurni že iz pogovora razbere, da gre za lažno prijavo, klicatelja na to opozori, sicer policisti na terenu prijavo preverijo. K sreči je takih klicev zelo malo. Včasih se zgodi, da se tudi otroci igrajo s telefonom. Imamo pa nekaj »stalnih strank«, ki dežurnim opisujejo svoje težave. Te skušamo potolažiti in odpraviti na lep način. Se pa zgodi, da dobimo tudi kakšen "jezen" klic. Kdo, ki je imel zaradi prometnega prekrška ali razgrajanja v lokalu opravka s policisti, stresa jezo na 113."

Dežurni mora torej poleg izkušenj imeti tudi posluh za ljudi?
"Oboje. Vodje izmen pa tudi njihovi pomočniki so policisti z dolgoletnimi izkušnjami s terena."

Bi morda v dežurni ekipi potrebovati tudi psihologa?
"Primeri, ko bi ga, so zelo redki, praviloma ob grožnjah s samomori. Za take primere imamo seznam psihologov, ki so pripravljeni sodelovati, pokličemo jih po potrebi.«

Kdaj je številka 113 najbolj oblegana?
"Lumine mene se poznajo. Praviloma pa so klici pogostejši v jutranjih urah, ko ljudje prihajajo k svojim avtomobilom in na delo ter opažajo posledice nočnih vlomov. Dopoldne je rahlo zatišje, popoldne, ko se ljudje vračajo domov, pa se dogajajo prometne nesreče, zvečer pridejo na vrsto kršitve javnega reda in miru, ki se vlečejo v noč. Skratka, dolgčas ni nikoli."

Helena Jelovčan
foto: Tina Dokl

Kategorije:
Informacije SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.