Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Na številko 112

Delo: ...  je v sili mogoče poslati tudi SMS-sporočilo

Načrtujejo tudi videoklice Novost je pomembna za gluhe in naglušne, poskušajo se približati tudi mladim

Koper – Od včeraj je v omrežju Telekoma Slovenije poleg klasičnega klica v sili omogočeno pošiljanje besedilnega klica na pomoč na številko 112. Kot poudarja vodja Centra za obveščanje RS Boštjan Tavčar, je storitev pomembna za gluhe in naglušne, z njo pa se poskušajo približati tudi mladim.
Na novinarski konferenci v prostorih Regijskega centra za obveščanje v Kopru je Tavčar pojasnil, da je postopek zelo preprost, hkrati pa je opomnil bodoče uporabnike te storitve: »Naša želja je, da na kratko zapišete, kaj, kdaj, komu in kje se je kaj zgodilo, skratka tiste osnovne podatke, na podlagi katerih lahko potem naš operater pošlje reševalce, da vam pomagajo.«

Direktor sektorja za konvergentno jedrno omrežje v Telekomu Slovenije Matjaž Beričič je poudaril, da komunikacije v sili postavljajo na vrh piramide varnostnih storitev, ki jih ponujajo. Med drugim je napovedal, da bodo v prihodnosti poleg SMS-sporočil sledile še druge oblike negovorne komunikacije v sili.

Tavčar je pojasnil, da načrtujejo tudi videoklice v sili, to pa predvsem zato, da bodo gluhim in naglušnim omogočili uporabo znakovnega jezika. Pri uveljavitvi videoklicev bo poleg sodelovanja operaterjev potrebno tudi sodelovanje izdelovalcev mobilnih telefonov, je dodal.

Sistem pošiljanja SMS-sporočil v sili bo prve tri mesece deloval poskusno, v tem času pa bodo zbrali potrebne podatke in odpravili morebitne napake v sistemu, je še navedel Tavčar. Ob bližnjem dnevu številke 112 so poudarili tudi pomen te klicne številke, ki je postala enotna evropska številka za klic v sili pred 21 leti, v Sloveniji pa jo uporabljamo že 15 let. Klicev v sili je bilo lani manj, predvsem zato, ker se ni zgodila nobena večja nesreča, je še dejal Tavčar. V 13 centrih, ki jih sprejemajo, so tako prejeli nekaj več kot 700.000 klicev.

Nujna medicinska pomoč in požari

Največ klicev je za nujno medicinsko pomoč, sledijo klici za pomoč ob požarih, veliko pa je tudi klicev, za katere v klicnem centru niso pristojni. Slab odstotek je zlonamernih klicev, ki so jih dolžni prijaviti zaradi kaznivega dejanja lažnega sporočanja.

Na območju koprske izpostave Uprave RS za zaščito in reševanje so lani prejeli 64.000 klicev, je pojasnil vodja izpostave Zvezdan Božič. Največ jih je med poletno turistično sezono in v sušnih obdobjih, ko je požarov daleč največ. V zadnjih tednih se je precej povečalo število klicev zaradi burje, tako da so imeli v povprečju po enega na minuto, to pa je za operaterje velik zalogaj, je še dejal Božič. STA

  10.02.2012


UJMA - 2011/G-L: Besedilni klic v sili SMS 112

 

Kategorije:
Informacije SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.