Slabo vreme presenetilo plezalca

Delo, 16.08.05 – Mirko Kunšič: Alpinista bivakirala v Steni – Anleži izgubljeni na Kaninu

Kronika

Alpinista sta bivakirala v severni steni Triglava – Anleži izgubljeni na Kaninu

Bovec, Vrata – »Bila sva trdno prepričana, da bova do popoldneva, ko je bilo napovedano slabo vreme, že zdavnaj iz Stene. Pa se tokrat ni izšlo. Nekaj zaradi megle in zato, ker sva se pri iskanju Zimmer-Jahnovega izstopa zaplezala v levo. Znašla sva se pod skalnimi strehami, kjer nisva mogla zabiti klinov, da bi sama našla pot iz Stene. Iskala sva izhode in pred nočjo, ko se je vreme že poslabšalo, o tem obvestila dolino. Govorila sva z mojstranskimi gorskimi reševalci, predlagali so nama bivakiranje in povedali, da nama pridejo pomagat,« nam je po telefonu povedal 41-letni Robert Š. Skupaj z osem let starejšim soplezalcem Jernejem G. so ju včeraj dopoldne iz mišnice potegnili v helikopter Letalske policijske enote in odpeljali v Vrata.

Vodja reševanja, načelnik postaje GRS Mojstrana Dušan Polajnar, pravi, da je klic iz Stene prišel do njega ravno takrat, ko je Toni Smolej, načelnik Komisije GRS v Žarišču pojasnjeval vzroke letošnjih reševanj v gorah in povečano število tako imenovanim mobi-akcij.

»Alpinistoma AO Domžale sem predlagal bivakiranje, dva naša reševalca alpinista sta davi z dodatno vrvjo odšla po slovenski in zlatorogovih policah do zaustavljene naveze. Štirinajst nas je z vso potrebno reševalno opremo odšlo v Vrata, da bi nadaljevali s klasičnim reševanjem, če bi vreme obrnilo dežurne pilote helikopterja LPE z Brnika. Že v nedeljo zvečer sem na Kredarici poizvedoval, če je tam mogoče kakšen alpinist ali reševalec, da bi šel pogledat na rob stene, kako je z navezo. Nikogar ni bilo,« pove Polajnar.

»Tudi sam sem v nedeljo plezal v triglavski severni steni 800 metrsko sestavljanko iz spodnjega dela nemške smeri in izstopa Zimmer-Jahn, ki jo plezalci imenujemo kratka nemška smer. Če se ne motim, sta bila alpinista, ki smo ju danes potegnili v plovilo, nekaj raztežajev za menoj v Steni. Jaz sem brez težav opoldne izplezal in sestopil v Vrata,« je včeraj povedal dežurni zdravnik in gorski reševalec letalec Franci Kokalj.

Bil je v helikopterju, ki sta ga nad ustavljeno navezo in oba mojstranska gorska reševalca pripeljala pilota Jože Brodar in Aleš Strgar. Operater Miha Avbelj je do njih spustil jeklenico in nato so vse potegnili v plovilo.

Po podatkih Tonija Smoleja je bilo v zadnjih tednih kar nekaj takih reševanj, zato se bodo o tem na Komisiji pogovorili, kako naprej.

Srečno se je v petek končal tudi izlet družine iz Anglije, ki je bila na dopustu v Bovcu. Kot nam je v soboto povedal Lado Mrakič, načelnik Postaje GRS Bovec, so dobili v petek zvečer, ob 21.23, sporočilo dežurnega iz regijskega centra za obveščanje, da Anglež prosi za reševanje, ker ne najde poti z Rombona.

»Hitro smo jih našli. Izgubili so se na Kaninu, niso imeli primerne opreme. Gospod, ki je klical dolino, je imel poškodovano koleno in da je bila mera polna, sta imela zakonca s seboj dva otroka. Najmlajši ni bil star več kot eno leto! V bistvu so imeli vsi skupaj zvrhan koš sreče. Počasi smo jih pospremili na varno in nato odpeljali v Bovec,« dodaja Mrakič.

Sezona obiskov v gorah sili v zenit, k sreči je gorskih nesreč nekoliko manj, vsaj tistih najhujših. Zato gorski reševalci tako vztrajno ponavljajo opozorila in »težijo« s preventivo.

Mirko Kunšič

Pod člankom pa še

Desetletnika so starši odnesli v dolino

Bohinj - V soboto ob 14.45 si je v Žagarjevem grabnu na Sovinku nad Ukancem 10-letni državljan Izraela poškodoval nogo. Še pred prihodom dežurne posadke s policijskim helikopterjem so starši otroka prenesli do spodnje postaje žičnice in od tam odpeljali v zdravstveni dom. Ž. H.

Informacije SLO Vse objave

1 komentarjev na članku "Slabo vreme presenetilo plezalca"

Igor Pavlič,

Ta "mobi"i reševanja imajo očitno zglede pri MOBITEL naročnikih, ki kličejo v Gunclje kar iz drugih kontinentov.