Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Število spletnih uporabnikov raste

Delo, Dogodki dneva - Barbara Pavlin: Medijska raziskava

Po zadnjih podatkih merjenja obiska je povprečen slovenski spletni uporabnik aprila za brskanje porabil dobrih 11 ur – Moški preživijo na spletu dve uri več kot ženske – Največ berejo novice, sledijo mali oglasi

Ljubljana – Raziskava merjenja obiska spletnih strani (MOSS) ugotavlja, da je od začetkov merjenja aprila lani, ko so raziskovali 85 spletnih mest, to število naraslo na 115. To dokazuje, da je projekt zanimiv za širšo množico, saj se po velikih spletnih mestih v raziskavo vključujejo še mediji srednjega in manjšega razreda po dosegu.

Število spletnih uporabnikov se je od aprila lani povečalo za dva odstotka, spletne strani pa jih je na mesec obiskalo 67 odstotkov. Kot je pojasnila Vesna Zakarič, vodja projekta MOSS pri podjetju Valicon, ki za Slovensko oglaševalsko zbornico (SOZ) izvaja raziskavo, jih v celotni populaciji več kot polovica večkrat na dan uporablja internet. Po zadnjih podatkih MOSS je povprečen slovenski spletni uporabnik aprila za brskanje po spletu porabil dobrih 11 ur (11 ur 22 minut) in v povprečno 66 obiskih opravil 515 prikazov. Moški so aktivnejši uporabniki spleta, saj predstavljajo 56 odstotkov spletnega občinstva in na spletu preživijo dve uri več kot ženske. Povprečna starost slovenskih uporabnikov spleta je 35 let, dve leti več kot lani. Zakaričeva je še povedala, da podatki kažejo, da postaja internet v našem vsakdanjiku vse pomembnejši, in opozorila tudi, da je marketinška vrednost spletnih medijev v segmentaciji oziroma usmerjenih kampanjah.

Sicer pa se navade spletnih uporabnikov oziroma njihovo zanimanje za spletne vsebine v času raziskave ni bistveno spremenilo. Na splošno splet vidijo kot prostor za brezmejno iskanje informacij. Po zbranih podatkih 62 odstotkov uporabnikov vsak teden ali pogosteje bere spletne novice, predstavnik te ciljne skupine je glede na celotno slovensko spletno populacijo nadpovprečno aktiven, saj na spletu v povprečju preživi skoraj 14 ur na mesec in opravi povprečno 600 prikazov na mesec. Četrtina spletnih uporabnikov obiskuje strani z malimi oglasi, 28 odstotkov jih uporablja elektronske bančne storitve, 36 odstotkov pa jih vsaj nekajkrat na leto v Sloveniji opravi spletni nakup.

Na lestvici spletnih strani z največjim slovenskim dosegom je aprila prvo mesto zasedla spletna stran 24ur.com, ki jo je obiskalo 644.536 slovenskih obiskovalcev oziroma je imela 55,9-odstotni doseg. Sledili sta ji strani najdi.si (482.214 obiskov oziroma 41,8-odstotni doseg) in siol.net (447.113 obiskov oziroma 38,8-odstotni doseg). Med prvimi desetimi so še rtvslo.si, bolha.com, itis.si, zurnal24.si, avto.net, zadovoljna.si, vizita.si.

MOSS je valutna medijska raziskava, ki v obdobjih 2006–2008 in 2009–2011 poteka pod okriljem SOZ. Zajema prebivalce med 10. in 75. letom starosti, podatki raziskave pa so podlaga za analizo spleta in njegovo primerjavo s tradicionalnimi mediji.

Barbara Pavlin

www.delo.si  27.05.2010

 

Kategorije:
Informacije SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.