Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Vsak trud je investicija

Nedelo, 14.08.05 - Maja Hitij: Stroški reševanja na višini 6347 metrov bodo bistveno manjši, kakor so pričakovali

Dnevne novice

Vsak trud je investicija


Stroški reševanja na višini 6347 metrov bodo bistveno manjši, kakor so pričakovali, pravi Viki Grošelj. »Številke se navadno gibljejo od 40 tisoč do 100 tisoč dolarjev. Bolj pomembno je, kaj pozitivnega je akcija vzbudila – slovenska vojska začela razmišljati o hitrih posredovanjih kjerkoli po svetu, evropska organizacija IKAR (organizacija za reševanje v gorah) pa o enoti za posebne naloge. Zelo malo denarja je šlo, da so rešili človeško življenje in vzbudili druge premike, da bi kdaj še kje drugje koga rešili,« je dejal Grošelj.

Na ministrstvu za zunanje zadeve (MZZ) nam je predstavnik za stike z javnostjo Rok Srakar zagotovil, da bo ministrstvo za obrambo plačalo zgolj stroške prevoza treh članov švicarske ekipe v Pakistan. Pomagali so organizirati švicarsko reševalno ekipo in zagotoviti njen prevoz ter urediti s tem povezane vizumske postopke.

Mateja Jesenek, direktorica strateškega marketinga v Mercatorju, enem od sponzorjev Humarjeve odprave, pravi, da se o višini sredstev partnerja še dogovarjata. Mobitel je zadnjo odpravo Humarja podprl komunikacijsko, z izposojo satelitskih telefonov. V tej reševalni akciji so izrazili pripravljenost poravnati stroške rednega letalskega prevoza treh reševalcev iz Švice do Pakistana do višine 6000 evrov, če jih ne bodo iz drugih virov za reševanje Tomaža Humarja. Mobitel je v preteklih letih podprl še nekatere druge Kamničanove odprave, tako da se nekaj smeri v visokogorju že imenuje po sponzorju – na osrednjem delu južne stene Daulaghirija je na primer Humar priplezal do višine 8000 metrov in novo smer poimenoval po Mobitelu. Decembra 2003 sta s soplezalcem Alešem Koželjem preplezala južno steno Aconcague, najvišjega vrha južnoameriških Andov, in novi smeri dala ime Mobitelova lastovka – Johanova smer.

V času, ko ne potekajo odprave, ima Humarjeva spletna stran (ki jo ureja podjetje Xenya) od 100 do 500 obiskov na dan. Med letošnjim vzponom na Nanga Parbat si jo je ogledalo skoraj 100.000 uporabnikov interneta na dan. Največ jih je bilo v torek, in sicer 99.426, nekaj manj v sredo, 90.000, naslednji dan pa pol manj, 43.796.

Maja Hitij

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.