Karavanke

KARAVANKE ... opis

Pravljično število

Gorenjski glas - Jelena Justin: Lenčkov špik (1223 m)

Pred sedmimi gorami in ob sedmih vodah je bilo sedem grabnov. Neokrnjena narava v urbanem središču. Divje.

Vsi se še spominjamo pravljic, ki so se začele z besedami »za sedmimi gorami in sedmimi vodami«. Skoraj v središču urbanega dela Jesenic je pot, imenovana Čez 7 grabnov. Že ime samo pove, da pot poteka skozi graben, ob vodi. Graben in pot do njega sta se v zadnjih letih zaradi vetrolomov, žledoloma in močnega deževja ter vseh ostalih naravnih tegob sodobnega časa dodobra spremenila. Pred leti je bila pot sicer obnovljena, a spomnim se, da je že takrat v grabnu ostalo precej podrtega drevja. No, zdaj ga je le še več. Če smo se pred leti skozi graben povzpeli na Španov vrh, se bomo danes na Lenčkov špik in dobršen del poti bo potekal po neoznačenih poteh. Gremo? Pa pojdimo!

Z gorenjske avtoceste zavijemo na izvozu Lipce, kjer nadaljujemo proti Jesenicam. Iz krožišča zapeljemo na prvem izvozu in sledimo cesti do Ukove. Cesta se ozko in strmo vzpne, na desni pa zagledamo označeno parkirišče. Peš nadaljujemo po asfaltirani cesti desno, na levi je letni bazen Ukova. Strm vzpon nas pripelje do vodnega zajetja, gremo mimo in nadaljujemo po stezici, ki seka ovinek, nato pa se po kolovozu povzpnemo do izravnave, kjer je smerokaz desno za Jelenkamen. No, mi zavijemo levo po kolovozu. Markacije ali smerokaza ni nobenega, ki bi nas usmeril proti sedmim grabnom. Preprosto sledimo kolovozu, ki se strmo vzpenja. Hitro pridobivamo višino, ko dosežemo nekakšno razpotje: levo gre ožji kolovoz, desno pa opazimo možica in napis na skali s puščico 7 G. To bo naša pot. Udobna stezica nas vodi najprej še nad potokom, potem se potoku približamo. Sledimo potoku, njegovi strugi. Podrtega drevja je ogromno, tudi struga, ki jo prečimo, zahteva našo pozornost. Čez kratek čas opazimo nad sabo kolovoz, pred sabo pa pregrado iz nakopičenega naravnega materiala, čez katero ne moremo. Zavijemo iz grabna ven, do kolovoza in glej, glej … markacija. Ter znana skala s klini, ki nam pomagajo čez skalo.

Čez nekaj deset metrov je na naši desni lesena hiška. Nadaljujemo ob potoku ter ga nekajkrat prečimo. Trenutno je v tem delu poti še nekaj podrtega drevja. Ko potok prečimo zadnjič, se poženemo po kamniti poti strmo navzgor. Strmina se položi in nas pripelje do Skavarjevega Rovta na naši desni strani. Dosežemo makadamsko cesto, ki povezuje Prihode in Javorniški Rovt. Tej cesti v desno sledimo približno tri kilometre. Cesta med drugim naredi en oster desni ovinek, ko nas pripelje do izrazitega levega ovinka, kjer je na desni celo nekaj prostora za parkirati. Pred nami je na desni grebenček, na katerega pelje izrazit kolovoz. Zavijemo na kolovoz in mu sledimo do vrha Lenčkovega špika, ki ga označuje ogromen možic. Globoko pod seboj vidimo celo kočo na Pristavi.

Na drugi strani Lenčkovega špika se začnemo spuščati najprej še po kolovozu, ki se spremeni v stezico. Previdno opazujemo in sledimo stezici, ki začne zavijati bolj v levo in nas pripelje direktno do točke, kjer se nam z leve strani priključi markirana pot s Pristave na Jelenkamen, desno pa je pot, po kateri se skozi Dol spustimo nazaj do Ukove. Na tem razpotju zavijemo ostro desno. Pot gre najprej povsem naravnost skozi gozd, ko pa doseže rovt Dol, pa se levo odcepi neoznačena, lepo speljana, a strma pot, ki markirano pot na Jelenkamen doseže pri manjšem vodnem zajetju. Zavijemo desno in se pod Kalvarijo vrnemo nazaj do izravnave, kjer smo prej zavili levo proti sedmim grabnom. Čaka nas le še kratek sestop do Ukove.

Še nekaj zaupam: na odcepu proti sedmim grabnom so tudi nekakšne rumene markacije, ki jih potem v zgornjem delu grabna tudi lahko sledimo. Prepričana sem, da te rumene markacije vodijo po kolovozu in pripeljejo do skale s klini. A na ta način grabna ne doživimo v vsej svoji divjosti.

Bolj kot karkoli drugega je na današnji turi pomembna pot.

Trajanje: 4 ure
Zahtevnost: 3 / 5 (orientacija)