Išči

KOL

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Kolesarstvo

Objavljalci

Authors

Arhiv

Nov zakon o vožnji v naravnem okolju

SiOL - Darja Ovsenik: Kolesarji in motoristi enako uničujejo naravo?
Število ljubiteljev rekreacije s kolesi in motornimi vozili v naravi se vsako leto močno povečuje, zato naj bi novi zakon na tem področju napravil red. Nasprotujejo mu turni kolesarji.

Novi predlog zakona o vožnji z vozili v naravnem okolju, ki ga je pripravilo ministrstvo za okolje in prostor, ureja področje, ki zadeva predvsem ljubitelje vožnje z motornimi in gorskimi kolesi v naravi. Zadnji mu nasprotujejo, saj naj bi v isti koš metal motorna vozila in kolesa. Predvsem turni kolesarji, ki s svojimi izobraževanji skrbijo za to, da bi bila kultura kolesarjenja v naravi čim višja in predvsem v sožitju z drugimi obiskovalci narave, nekaterim predlogom nasprotujejo. Na gorskokolesarskih forumih potekajo ostre polemike o tem, kaj novi zakon pomeni ne le zanje, ampak tudi za kolesarski turizem v Sloveniji, in pozivajo k sprejetju zakonodaje, ki bi se problematike lotila na obraten način, kot z načelno prepovedjo predvideva zakon.

Celotna objava (s slikami) na SiOL >>>

Vedno več ljubiteljev vožnje v naravi
Do zdaj je področje vožnje v naravnem okolju urejala leta 1995 sprejeta uredba o prepovedi tovrstne vožnje. Z njo je bila vožnja prepovedana, izjema je bila le vožnja, povezana z družbeno koristnimi nalogami. Ker se število ljubiteljev rekreacije z motornimi vozili, ki omogočajo vožnjo zunaj cest, močno povečuje, temu pa ne sledi ureditev infrastrukture (urejeno ni bilo niti eno območje za tovrstne športe, ki bi imelo ustrezna dovoljenja), se večata tudi pritisk na okolje in uničevanje poti.

Motorna vozila ne, kolesa ponekod da
Novi zakon v naravnem okolju prepoveduje uporabo vozil na motorni pogon z izjemo vožnje po gozdnih cestah. Prepovedana je uporaba vozil za testne, športne, tekmovalne in reklamne vožnje. Tudi vožnjo s kolesi v naravi (razen na gozdnih cestah) zakon prepoveduje, a predvideva nekaj izjem. S kolesom je dovoljeno voziti po označenih gozdnih vlakah in označenih poteh, ki jih v skladu s predpisi označijo lastniki, zavod za gozdove in lokalna skupnost. Zunaj gozda je dovoljena vožnja tudi po nekategoriziranih cestah.

Posebno mesto v zakonu je namenjeno vožnji s kolesom po planinskih poteh: dovoljena je le na poti, ki jo določi ministrstvo za okolje na predlog skrbnika planinske poti, in po predhodnem soglasju zavoda za varstvo narave.

 

Planinska zveza: Pomembna sta nadzor in postavitev poligonov
Za mnenje smo povprašali Planinsko zvezo Slovenije, katere predstavniki so se kot nevladna skupina skupaj z lovsko in ribiško zvezo opredelili do novega zakona. Želijo si, da bi se to področje z zakonom čim prej uredilo, in predlog zakona podpirajo, podali pa so tudi svoje predloge. Predvsem opozarjajo na izvajanje zakona v praksi, saj v zakonu nadzorstvena funkcija ni jasno opredeljena, skrbi jih tudi zmožnosti države za izvajanje nadzora nad uresničevanjem zakonskih določb. Prav zato ponujajo vzpostavitev okoljevarstvenih nadzornikov iz vrst varuhov gorske narave, ribiških in lovskih čuvajev iz vseh treh organizacij.

Poleg nadzora planinska zveza predlaga, da se za vožnjo samo s kolesi odprejo vse nekategorizirane ceste ter gozdne in poljske prometnice, saj so že v osnovi grajene za vožnjo, zveza pa bo začela postopke za odpiranje primernih planinskih poti za vožnjo s kolesi v skladu z zakonom o planinskih poteh. Predlagajo tudi prepoved vožnje s kolesi in motornimi vozili zunaj poti ter postavitev namenskih poligonov.

Stanje v naravi iz leta v leto slabše
Predsednik Planinske zveze Slovenije Bojan Rotovnik v skupni izjavi poudarja, da je souporabnikov prostora, planin, rek, gozdov in travnikov vsako leto več, s tem pa tudi interesov, ki ne smejo biti uperjeni zoper naravo. Predsednik Ribiške zveze Slovenije Borut Jerše opozarja, da je stanje v naravi iz leta v leto slabše, saj ljudje posegamo v ekosisteme, ki so bili do zdaj nedotaknjeni in so omogočali regeneracijo posameznih območij.

Letak Ukrepajte takoj! povzročil veliko razburjenja
Komisija za varstvo gorske narave (deluje pod planinsko zvezo) je pred kratkim izdala letak, ki planince poziva, naj kršitev, če opazijo voznika vozila v naravnem okolju, nemudoma prijavijo po telefonu. Na gorskokolesarskih forumih so se vnele vroče razprave o tem, koliko turni kolesarji zares sodijo skupaj z uporabniki vozil na motorni pogon. Menijo, da komisija na takšen način širi nestrpnost do drugih uporabnikov gora pod žaljivim sloganom, da so vsi kolesarji uničevalci narave (na letaku je sličica, na kateri je (pomotoma kolesar, popravljeno v) motorist, ki s svojo vožnjo straši gozdne živali).

 

Del "spornega" letaka   >>>

"Na letaku napačna dikcija"
Za odgovor smo zaprosili komisijo za varstvo gorske narave. Janez Bizjak, načelnik komisije, je pojasnil, da je bil letak "namenjen ozaveščanju planincev, ki nemočno opazujejo vse številnejša in nasilnejša divjanja motorjev in štirikolesnikov po naravnem okolju (brezpotja in struge potokov na Pohorju postajajo pravi poligon za štirikolesnike)". Priznal je, da je bila dikcija, ki so jo uporabili, napačna, saj opozarja na (vso) vožnjo v naravnem okolju: "Pravilno je, da je vožnja motornih vozil, razen v uredbi zapisanih izjem, v naravnem okolju (po brezpotjih) prepovedana."

Negodovanje med kolesarji pričakovano
Bizjak poudarja, da so negodovanje turnih kolesarjev pričakovali, pa ne zaradi letaka, ampak zaradi različnih pogledov komisije za varstvo gorske narave in komisije za turno kolesarstvo (obe sicer delujeta pod isto streho planinske zveze), kar zadeva kriterije o določitvi planinskih poti, namenjenih tudi gorskim oziroma turnim kolesarjem, in tistih poti, po katerih vožnja s kolesi ni dovoljena. Bizjak poudarja, da usklajevanje med njimi še ni končano (rok za oddajo mnenj in pripomb je 12. september).

Nujno ločiti uporabnike na človeški in motorni pogon
Jože Rovan, načelnik komisije za turno kolesarstvo, odgovarja, da so z letakom med kolesarji zanetili val nasprotovanja ravno zaradi stalnega truda, ki ga komisija in druge organizacije vlagajo v izobraževanja in spodbujanje obiskovalcev planinskih poti s kolesom. S silo jih ne bo mogoče pregnati, lahko pa se vzpostavi primerna kultura sobivanja, ki ne bo v škodo niti naravi niti planincem.

Njegov predlog, ki ga bo skupaj z drugimi kolesarskimi organizacijami podal do ponedeljka, temelji na ločitvi na dve skupini: tisto, ki se v naravnem okolju giblje na človeški pogon (pohodniki, turni smučarji, turni kolesarji idr.), in tisto, ki se giblje s pomočjo motornih vozil. "Tega razlikovanja v prejšnji zakonodaji ni bilo v zadostni meri in ga ni niti v osnutku novega zakona," še pojasnjuje Rovan.

Darja Ovsenik 
Foto: TKO Kranj, pzs.si 




SLOVENIJA: 08.09.11
, 16:30

 

 


G-L, 08.09.11: Nevladna skupina
za omejitev voženj v naravnem okolju predlaga pripravljalcu zakona, da vključi v nadzor nad izvajanjem zakona tudi naravovarstvene nadzornike ....

 

Kategorije:
Novosti KOL SLO Vse objave

11 komentarjev na članku "Nov zakon o vožnji v naravnem okolju"

Franci Savenc,

www.gore-ljudje.net/objave/savenc/11/09/kVGNparody.pdf

KVGN parody.pdf


Marko Kern,

TO: "Kot, da gozdarske ceste niso dovolj kolesarjem. Bi na vrhove gora in grebene kot planinci in gorniki?"

Kot, da gozdarske ceste niso dovolj planincem in gornikom. Bi na vrhove gora in grebene kot pastirji in lovci?

Kako se vam kaj bere zgornja parafraza? Nič kaj prijetno, predvidevam. Včasih je gotovo tudi to bilo aktualno, ko so prvi "turisti" začeli zahajati v gore.

Ker smo vsi mi (pohodniki in kolesarji) na lastni pogon in je naš vpliv na naravo zelo primerljiv, je diskriminatorno, da nam odtegujete tisto, kar sami imate in nočete deliti z nami.


Filip Vidmar,

http://pavlin.si/tmp/KVGN_parody.pdf

Ta verzija je ravno tako abotna kot je tudi original. G. Šerkezi je plakat oblikoval po načelih naivnega slikarstva, G. Pavlin pa je morda dober v PhotoShopu in InDesignu, ni pa dal zadeve lektorirati.

spam na spam, smeti na smeti, poroka na poroko


Filip Vidmar,

za nedeljsko južno pa že ne bi zneslo, morda bi vi dali zanjo?


Filip Vidmar,

prijavljam sovražno komentiranje, RESNO


Primož Auersperger,

Vsebina je bila izbrisana na zahtevo avtorja / IP


Tomaž Ogrin,

Velika planina ima še posebej označene kolesarske poti. Pregledna panoramca na: http://www.velikaplanina.si/resources/files/doc/Velika-planina-LETNA3.pdf .

Glede na množico gozdnih cest in vlak (ki so kar ceste) imajo kolesarji res veliko možnosti. Pripelješ se na primer visoko pod Golico. Ni pa prav, da bi se vozili na in z vrha Golice. Se mi zdi, da je tu spor. Kot, da gozdarske ceste niso dovolj kolesarjem. Bi na vrhove gora in grebene kot planinci in gorniki?


Tomaž Ovsenik,

Če bi predlagatelj uspel celo zadevo pogledat s širše perspektive, bi namesto dlake v jajcu (črta, ki jo na poti naredi nevešči kolesar) našel pozitivne vplive turnega kolesarstva na občo kulturo bivanja človeka v gorskem okolju.

V slepem komfortu namreč vse več pohodnikov svojo motorizacijo komfortno parkira čim bližje svojemu cilju. Tako se npr. z avtom pripelje do Doma pod Storžičem, ki je sredi naravnega okolja. Turni kolesar bo npr. avto pustil vsaj v Tržiču in tako svojo turo začel v dolini.

Če bi se na tak način lotili promocije turnega kolesarstva, bi se postopoma znebili avtomobilov na cestah sredogorja (Jelovica, Pokljuka, Pohorje ...).

Mar to ni pozitiven vpliv turnega kolesarstva na naravno okolje? Za tiste črte, ki jih pušča nevešči kolesar, pa okoljevarstvenikom ni treba preveč skrbeti, ker kolesarji take najučinkoviteje vzgajamo kar sami ;).


Janez Novak,

Lepo prosim urednika teh strani, da zbriše smetenje, ki si ga vedno znova privošči Filip. Hvala.


Marko Pavlin,

Tisti "letak" je prav smešen. Edina korist od njega je ta, da bo prilil še več olja na ogenj gorečih razprav.

Prilagam predlog "še boljšega" letaka:

http://pavlin.si/tmp/KVGN_parody.pdf


Jurij Modic,

@Filip Vidmar:

Če ste že dlakocepski: lektor bi si tudi pri vašem komentrarju z lahkoto prislužil malico.....

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 1267

KOL

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.