SLO

SLOven  -ija, -ski, -ec ... velja za celotno ozemlje Slovenije, pa tudi prek meja na etnično naša območja
Osnovne podkategorije so: ljubljansko, gorenjsko, štajersko, dolenjsko in primorsko, ki jih tudi naprej oddeljujemo

Rešili so ju

Danijel Cek: ... izpod sten

Starejša Mariborčana sta v četrtek zvečer najprej uživala v čudovitem razgledu pod kamnitimi “istrskimi ušesi”, ko se je njuno občudovanje narave spremenilo v skrb. Pod stenami Kraškega roba ju je namreč ujela tema, zato sta klicala na pomoč. Rešili so ju gasilci, na pomoč pa so jim priskočili še gorski reševalci in policisti s psi.

“Hvala, hvala vsem, ki ste nama pomagali. Niti pomisliti si ne upava, kaj bi bilo, če bi vso noč ostala sama. Z možem sva se srečno vrnila v Maribor. Še enkrat se vama zahvaljujeva za vašo hitro pomoč,” sta koprskim poklicnim gasilcem včeraj popoldne napisala in poslala iskreno zahvalo starejša zakonca iz Maribora, ki so ju v četrtek zvečer reševali iz sten Kraškega roba nad Sočergo. “Z veseljem pomagali. Hvala za sporočilo in srečno,” jima je odgovoril gasilec koprske brigade Peter Čendak.

V četrtek pozno popoldne ali zvečer sta se namreč zakonca odpravila raziskovat tako imenovana “ušesa Istre”, čudovite stene, ki so zaradi previsne oblike dobile tako ime, uradno pa se jim reče Veli Badin nad Sočergo. Razgledna pot pohodnike vodi do kamnitega naravnega mostu in naprej pod slikovite spodmole.

Moški le v kopalkah

Slabo obuta in še slabše oblečena (mož je bil samo v kopalkah) sta starejša Mariborčana najverjetneje hotela samo malo pogledati slikovite stene, pa ju je njuna lepota potegnila na daljši potep. Ko ju je ujel mrak, sta spoznala, da se sama ne bosta rešila izpod Kraškega roba, in poklicala na številko 112. Povedala sta, da sta v stenah nad Gračišcem, nista pa znala poslati svoje lokacije s pomočjo telefona.

“Iz brigade smo poslali dva gasilca, aktivirali smo tudi gasilce PGD Movraž, ker najbolje poznajo teren, na pomoč pa so odhiteli še štirje policisti s psi, ki so bili ravno v bližini, in gorski reševalci,” je povedal Luka Franca iz koprske gasilske brigade. “Na koncu so gorski reševalci uspeli dobiti njune koordinate, tako da smo vedeli, kje sta.”

“Najprej smo se postavili na eno točko, prižgali luči in sireno, po telefonu sem ju vprašal, če kaj vidita ali slišita,
pa sta rekla, da ne. Potem smo se prestavili in na drugi točki sta nas videla in slišala,” je povedal gasilec koprske brigade Peter Čendak, ki ju je s kolegi tudi našel. Ena skupina gasilcev je šla proti točki z zgornje, Čendak in ostali pa s spodnje strani, ko so dobili njihove koordinate.

Rešujejo povsod, podnevi in ponoči

“Zatavala sta s poti, hodila, dokler sta lahko, potem pa se ustavila. Navzdol ne bi mogla iti, tudi mi nismo mogli z njima dol, zato smo ju pospremili navzgor. Bila sta utrujena, zmedena in prestrašena,” je povedal Čendak in dodal, da sta zatavala na nevarnem, strmem in zelo poraščenem terenu.

Gasilci so nalogo opravili še preden so se pod Kraški rob odpravili policisti in gorski reševalci, tako da so jih ti le počakali na cesti. Gasilci so ju nato pospremili do njunega avta, Mariborčana sta se vsem zahvalila in se odpeljala. “Včasih rešujemo podnevi v hribih, včasih pa tudi ponoči ob morju,” so na facebook strani ljubljanskega društva Gorske reševalne službe včeraj hudomušno sklenili srečno končano akcijo.

Primorske novice, 22.08.2022 10:32
Starejša zakonca iz Maribora je pod stenami ujela tema