SMU

SMU... opis123

Smučanje

AN - 13.05.2014

Nova na snegu in v skali

Še en topel teden je mimo. V stenah naših gora je še vedno v ospredju alpinistično smučanje, toda kako dolgo še? Kljub nadpovprečno sneženi zimi se tudi ta smučarska sezona počasi končuje, saj so noči, ko sneg do najvišjih vrhov ne pomrzne več, vedno bolj pogoste. Precej krasnih smučarskih vesin je tudi že razbrazdanih z globokimi plaznimi jarki. Skalne stene pa dobivajo vedno več obiskovalcev, vendar gre zaenkrat le za prve nerodne prijeme okrnelih prstov. Izstopa le prvenstvena smer v Kordeževi rami.

Ponekod še vedno dobre razmere za spuste

Marsikateri prehod je še vedno nadpovprečno obložen s snegom, vendar visoke temperature vlečejo smučarsko sezono pospešeno h koncu. Pretekli teden je bilo opravljenih precej klasičnih spustov, nekaterim pa je uspelo najti nove smeri in presmučati redko obiskane smeri. O spustu po Žabjem kraku z Razorja smo poročali v prejšnjih AN, ne dolgo zatem pa je bila po sosednjih vesinah presmučana zanimiva nova smer, s skupnim iztekom. V torek, 6. maja, sta jo presmučala Jaka Ortar in Marko Kern. Po prvih sto skupnih metrih in glavni težavah Žabjega kraka sta zavila levo ven iz smeri ter po prehodih več ali manj naravnost navzgor dosegla severni greben. Na vzhodni strani sta nadaljevala do predvrha, ki je 5 m nižji od glavnega vrha Razorja. Smučala sta po smeri vzpona po naklonini, ki se je konstantno gibala okoli 50°. Smer sta poimenovala Žabji skok (I, 50°, 400 m).

Precej redek spust sta 6. maja opravila Matej Kosem in Miha Lapanja (AO Bovec) z Velikega Oltarja. Opravila sta enega redkih spustov povsem z vrha in Matej prvi spust z desko. Po spustu sta se povzpela še na Dovški Križ in se z vrha spustila preko Jugove grape koncu ture naproti. 9. maja je Matej s sosmučarjema Klemnom in Blažem na tem območju opravil še spust po Kačjem jeziku, kjer so narejene vse variante direktnega prehoda v iztek Kačjega jezika, kar se zgodi le v nadpovprečno sneženih zimah. Tudi na tem območju so se spuščali s smučmi že dolgo nazaj. Nejc Zaplotnik je takratne dogodivčine opisal v planinskem vestniku.

Aerotik s Kanjavca je bil letos že kar nekajkrat presmučan in tudi pretekli teden so se na njem pojavljale sveže smučine, obiska je bil deležen tudi Poprovec. Južne stene se pospešeno sušijo, očitno pa je velika količina snega obdržala pri življenju tudi nekatere južno orientirane smeri. Pretekli teden je bil še enkrat ponovljen spust s člana Poliških špikov Špika nad Plazom.

Tipajoče z redkimi odstopanji

Kopne skalne smeri so vedno bolj obiskane. Večjega števila izstopajočih vzponov pa zaenkrat še ni zaslediti. Pretekli teden se je največ plezalo nad Vipavsko dolino, v vzhodni steni Begunjščice, Klemenči peči in Peci. Med številnimi bolj ali manj klasičnimi ponovitvami izstopa precej zahtevna prvenstvena smer v Kordeževi rami, ki sta jo v soboto, 10. maja, preplezala Grega Lačen in Andrej Gradišnik. Smer vstopi desno od Vetrnega raza, odlikuje pa jo odlična skala. Smer sta poimenovala Za moje punce (VII+, A1, 170 m). Ponavljalci bodo v smeri našli 6 svedrovcev in tri kline.

Srečno.

Arhiv Alpinističnih novic
Izpisi objav o: alpinizmu
odpravah ipd. | prvenstvenih

Žabji skok (modra črta) Vir: Marijana & Marko

Skica smeri Za moje punce. Vir: AK Črna

1 komentarjev na članku "AN - 13.05.2014"

Franci Savenc,

Miha Lapanja, 16.05.14: Pošiljam samo popravek oz. dopolnilo k tvoji objavi novic, če jih boš želel popraviti. / Z Matejem Kosem sem smučal jaz - Miha Lapanja (AO Bovec) in dodajam tudi sliko smeri spusta z Velikega Oltarja. 9.maja, pa Kačjega jezika nisem smučal jaz, ampak Matej, Klemen in Blaž. / Toliko o tem, pohvala za vse prispevke in novice, jih je lepo prebirati.

Mitja Filipič opravil popravke (+ vključitev slike Veliki Oltar (s smerjo) 20.05.14