Dnevnik - Miran Šubic: Stop in v garažno hišo, nato pa z avtobusom ali peš naprej po Bohinju. Takšno je sporočilo prizadevanj, da bi promet okoli jezera uredili tudi z garažnima hišama.
Prva bi stala blizu jezera na Ribčevem lazu, kjer se odvija največ prometa proti zgornji bohinjski dolini ali pa okoli jezera. Župan Franc Kramar trdi, da bi država morala v Triglavskem narodnem parku poskrbeti za to in še eno garažno hišo s po tisoč mesti. Druga bi bila pod žičnico na Vogel. V Bohinju o mirujočem prometu pripravljajo študijo, ki bi ponudila rešitev za težave, ki jih sicer skušajo reševati tudi s parkirnino ob jezeru in z mitnino. To bodo sicer za zelo obiskano izhodišče proti dolini Voje in Vogarju zdaj pobirali že od 5.30 pa vse do 22. ure. Parkirnine sicer ne bodo dražili.
Pokljuka se v zimskem času prav tako duši v pločevini in po nekaterih podatkih je mogoče ob koncu tedna našteti do tisoč vozil, ki včasih ogrozijo promet. Zlasti večje in za Pokljuko običajne količine snega ceste spremenijo v "steze za bob" in parkiranje lahko pomeni resno oviro, da o posegu v naravo sploh ne govorimo. Rešitev je državni lokacijski načrt, ki si ga v Triglavskem narodnem parku želijo že leta, a - nekako tako kot velja za zakon o parku - napredka ni.
Da bo od zamisli o ohranjanju glavnih prednosti znotraj in na obrobju parka (neokrnjena narava, čist zrak itn.) do garaže na Ribčevem lazu preteklo še precej Save Bohinjke, je na dlani. Zakon o parku namreč usklajujemo že desetletje in več.
Miran Šubic
Komentar: Igor15 četrtek, 12.03.2009 ob 05:33
Vidimo kam to pelje. Župan vidi profit in napredek samo s pobiranjem parkirnin. Ni pa strategije razvoja kraja in kaj bi ponudili ljudem, ki pridejo v ta kraj. Ljudje vidijo v pobiranju vstopnin, garažnin, cestnin kot je cesta na Vogar, kot izkoriščanje in da za ta denar ne dobijo nič. Ja ni sporno, garažne hiše kraj potrebuje. Dolina je ozka in nima dovolj prostora za ljubitelje narave. Vendar, če bodo ljudje uvideli, da imajo strošek za obisk teh krajev bodo šli drugam. To se je že zgodilo, ko so podražili cestnino Stara fužina - planina blato. Iz prej 10 mark v tolarski protivrednosti, so podražili na 10 Eurov. Ljudje so prej radi plačali 10 mark za cestnino, saj so vedeli, da je to sprejemljiva cena. Vendar 10 €, pa je bilo preveč. Zato so se prevsmerili drugam. Sedaj to želijo narediti še na Pokljuki. Uvedli bodo pobiranje cestnin, okoljskega davka, .... . Za ta denar pa ljudje ne bodo dobili nič. Sedaj zavijamo to pod pretvezo varnosti, namen pa je popolnoma drugi. Najlažje je pobirati denar od parkirnin. Vendar turisti se bodo odpravili drugam. To se je že zgodilo v primeru planine Blato. Planinska društva, ki imajo izhodišče iz Stare fužine (Vogar, Planina na jezeru, Planina Viševnik) so po uvedbi 100 % podražitve opažala ogromni padec števila gornikov. Skušala so se dogovoriti z županom, vendar so vedno naletela na gluha ušesa. Tudi ta planinska društva veliko naredijo za ta kraj. Markiranje poti na tem delu, je ravno njihovo delo.
Kakorkoli že, rešitev je le, če za ceno parkiranja dobijo ljudje nekaj več, naprimer kulturni program, ki ga je v tem delu premalo. Drugače, pa je potrebno urediti parkiranje, cestninjenje idr. pobiranje denarja tako, da je zastonj za gosta, plača pa naj tisti, ki kaj ponudi v tem kraju in profitno trži. Le to vodi v napredek in razvoj kraja. Ljudje bodo zopet radi prišli v ta kraj, za svoj denar bodo kaj dobili, in se bodo radi vračali.
Komentar: Bosanac četrtek, 12.03.2009 ob 06:41