gorenjsko

SLOvenija: GORENJSKO območje obsega vse nad ljubljanskim, desno do Karavank oz. Kamniško-Savinjskih Alp, levo oz. zahodno pa do Julijcev; podobmočij  je  več: glej  seznam > (še v  nastajanju)

Prehod skoz Šnito

Bredemo po globokem snegu in uživamo v radostih danega v strmem pobočju, kjer nam čelne svetilke odkrivajo temne in zasnežene strmineJanez Pikon: Prvi nočni pohod do Orožnove koče na planini Za Liscem, kamor nas vodi zasnežena pot v dokaj jasnem in hladnem večeru noči pred Svečnico.

Močno sneženje v sobotnem popoldnevu z nekaj centimetri novega snega še dodatno pripomore s pripravami za 1. nočni pohod do Orožnove koče na planini Za Liscem. Zaradi zasnežene ceste začnemo pohod kar iz Bohinjske Bistrice, torej od doma do zbirališča na Ravnah, kjer se nas (vodenje GRS Bohinj) zbere dokaj števila skupina pohodnikov (28) za nočni pohod. Zavzeto se povzpnemo po novem in visokem snegu v smeri zasneženih Ravenskih rovtov. Blagi vzpon preide v strmo nadaljevanje po predelu Počivalo in že dosežemo zgornjo gozdno cesto, sledi krajši odmor in zopet v strnjeni skupini nadaljujemo v smeri nad Vandrovčevim rovtom, preko plazišča po močneje stisnjenem snegu do kopišča z gozdno vlako. Sledi še vzpon po zasneženem pobočju ob malo poznanem Alpskem pragozdu, ta seže višje nad spodnji rob planine Za Liscem, kamor tudi naša skupina po dokaj uhojenem snežnem koritu doseže planino in Orožnovo kočo. Zagretih obrazov in veselih besed je opaziti med pohodniki in oskrbnikom v topli planinski koči, kjer nas nagovorijo in bogato pogostijo.

Prvi nočni pohod do Orožnove koče na planini Za Liscem, kamor nas vodi zasnežena pot v dokaj jasnem in hladnem večeru noči pred SvečnicoMočno sneženje v sobotnem popoldnevu z nekaj centimetri novega snega še dodatno pripomore s pripravami za 1. nočni pohod do Orožnove koče na planini Za LiscemZaradi zasnežene ceste začnemo pohod kar iz Bohinjske Bistrice, torej od doma do zbirališča na Ravnah, kjer se nas (vodenje GRS Bohinj) zbere dokaj števila skupina pohodnikov (28) za nočni pohod. Zavzeto se povzpnemo po novem in visokem snegu v smeri zasneženih Ravenskih rovtovBlagi vzpon preide v strmo nadaljevanje po predelu Počivalo in že dosežemo zgornjo gozdno cesto, sledi krajši odmor in zopet v strnjeni skupini nadaljujemo v smeri nad Vandrovčevim rovtom, preko plazišča po močneje stisnjenem snegu do kopišča z gozdno vlakoSledi še vzpon po zasneženem pobočju ob malo poznanem Alpskem pragozdu, ta seže višje nad spodnji rob planine Za Liscem, kamor tudi naša skupina po dokaj uhojenem snežnem koritu doseže planino in Orožnovo kočo

Družabno, dvourno srečanje v planinski koči v pogovorih ob topli peči zaključimo, se poslovimo in pripravimo za vračanje. Po uhojeni stezi visokega snega dobro napredujemo in dokaj hitro dosežemo kopišče z gozdno cesto. Vračanje po skupinah v dolino postreže s različnimi doživetji, naše je sledeče:

Dosežemo zasneženi odcep smeri, ki vodi po predelu »skoz Šnito,« nas sedem le za trenutek obstane, razmišljamo, Lojze kratko in odločno reče »alo gremo« in že smo vsi enotno vstopili v globoki sneg strmega pobočja zahodno (Vandrovčov rovt), ter nižje v smeri predela. Bredemo po globokem snegu in uživamo v radostih danega v strmem pobočju, kjer nam čelne svetilke odkrivajo temne in zasnežene strmine. Hitro napredujemo in veselo bredemo nižje po suhem snegu, ki nam ne nudi večjega odpora. Ozko korito predela »skoz Šnito,« nam ni povzročalo težav in kmalu dosežemo gozdno cesto ob nekoč Koči dr. Janeza Mencingerja, ter nadaljujemo mimo vasi Ravne do parkirišča na Bohinjski Bistrici ... (to je bilo pa dobro) ... smo si dejali ob slovesu.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Prehod skoz Šnito

Orožnova kočaZagretih obrazov in veselih besed je opaziti med pohodniki in oskrbnikom v topli planinski koči, kjer nas nagovorijo in bogato pogostijo (foto arhiv: Janko Arh) Prehod skoz ŠnitoDosežemo zasneženi odcep smeri, ki vodi po predelu »skoz Šnito,« nas sedem le za trenutek obstane, razmišljamo, Lojze kratko in odločno reče