tržiško

TRŽIŠKO... opis

Gesäeusse

AO Tržič - Maja Duh: Pretekli vikend (5. - 8. 9.) sem bila na ženskem alpinističnem taboru, ki ga Komisija za alpinizem organizira vsako leto.

Za letošnjo lokacijo so izbrali avstrijski nacionalni park Gesäusse. Tabor sta vodili Monika Kambič in Nastja Davidova.

V četrtek zvečer smo se parkirale v kampu Forstgarten, kjer smo ostale naslednje tri dni. Za petek smo se dogovorile, da gremo plezat v južno steno Kleiner Ödstein (2163 m). Z Mirando Ortar (Soški AO) se odločiva za smer Südostschulter (V-, 500 m). Enake plane sta imeli tudi Monika Kambič in Mira Zorič. Sama smer nudi lepo, ne preveč zahtevno plezanje po kompaktnih platkah in še lepših radiatorčkih - ala Paklenica, le nekaj decimetrov globlji so. Po dobrih 5. urah priplezamo na vrh, kjer nas je čakal še sestop pod steno. Sestop pomeni poplezavanje (II-III), ter nato še slabi dve urci sestopa do avta.

Za naslednji dan sem bila dogovorjena z Miro Zorič (AK Slovenska Bistrica) ter Majo Lobnik in Anžetom, da gremo v malo bolj oddaljeno steno. Ne preveč zgodaj zjutraj smo se odpeljali do Oberst Klinke Hütte, od koder smo se odpravili v zahodno steno Kalblinga (2196 m). Dostopa do smeri Waidhofnerweg (V+, 200 m) je bilo za slabo urco. Malo bolj prijetneje kot prejšnji dan ... Anže je že takoj v prvem raztežaju, ki naj bi bil ocenjen s IV-, globoko dihal in kar konkretno komentiral ocene in strmino skale. Punce spodaj smo se samo glasno smejale in vse njegovo jamranje pripisovale prvemu cugu in neogretosti. Anžetu in Maji je uspelo, zataknilo pa se je pri nama z Miro ... Po neuspelem poskusu sva abzajlali in se podali pod steno ter proti vrhu Kalblinga. Kasneje smo ugotovili, da smo prvi raztežaj šli preveč levo. Bil je ocenjen s 7+.

Ostale punce so ta dan plezale v Planspitze (2114 m). Po uspešnem povratku v kamp smo imele družabni večer kjer smo obujale spomine na pravkar preplezane smeri.

Za nedeljo je bilo že napovedano poslabšanje vremena, zato smo izkoristile dan za podaljšan spanec in kasnejši zajtrk. Počasi smo spakirale stvari in se odpravile v iskanje primernega plezališča za odpravljanje »musklfibra«. Po prijetnem in obilnem kosilu smo se v popoldanskem času počasi odpravile nazaj proti Sloveniji.

Tabora se je udeležilo sedem alpinistk iz vse Slovenije (Monika Kambič, Nastja Davidova, Miranda Ortar, Mira Zorič, Maja Lobnik, Marija Jeraj in jaz) ter dve pridruženi članici iz Hrvaške (Lada in Goga). Organizacija in izvedba tabora je bila odlična, prav tako sama lokacija.
Smeri so večinoma v odlični kompaktni skali s primerno naklonino in so kar dobro opremljene. Nekatere so celo navrtane - čeprav nekje svedri služijo zgolj za orientacijo. Je pa ogromno možnosti za zatikanje frendov in jebic ...

Uspela sem kupit vodniček in zemljevid za celotno območje. Če koga zanima, ga z veseljem posodim.

Super izkušnja in doživetje!

Maja Duh

1 komentarjev na članku "Gesäeusse"

Maria Jeraj,

Letošnji tabor je bil odličen. Še preden smo prispele v dogovorjen kamp smo se srečale na ostrem ovinku vijugaste avstrijske ceste. Tako smo se na enem kupu nabrala dekleta treh generacij, pisan šopek, da se reče.

Z Nastjo sva petkovo sončno vreme izkoristili v južnih stenah Festkogla. Po 2 urah dostopa med kravami v gozdu in na travnikih sva prispeli do pod stene, kjer naju je po hoji navkreber prijetno osvežil hlad iz cca. 80 cm široke in 3m globoke krajne zevi. Sledilo je plezanje čez prve, še kar opremljene cca. 200m stene (VII-). Na raznorazne žlebiče v dobri apnenčasti skali se mora človek malo navaditi, potem je pa užitek, da bi vriskal. Na vrhu sva se preobuli in po krajšem sprehodu čez skalnat svet zarinili v drugo skalno barikado. Lezli sva raznoliko smer Superlux (VI+ oz. po najini direktni varianti VII-) kjer sva po 300m izplezali na čudovito razgledno točko. Samo plezanje nama je vzelo toliko časa kot dostop in sestop (5 ur). Ni je boljše regeneracije kot domač burek, ki se je cel dan grel v taperverju.

Prvi dan med vikendom je pomenil tudi malo več ljudi. Na srečo je bila večina planincev, ki so se odpravili na Rosskupe po markirani peš poti (na delih morda I-II). Smer, ki sva jo plezali z Nastjo se je v zgornjem delu prepletala s smerjo, ki sta si jo izbrali Monika in Miranda. Obema navezama je svetovala smeri izkušena himalajka Mira, ki v teh koncih preplezala že kar precej materiala. Tako sva se odločili, da poskusiva smer 60plus (VI+, A0) preplezati prosto. Smer je presenečala z lepo in pestro plezarijo, dobro skalo in lepo linijo, poleg tega pa je bilo veliko možnosti za uporabo frendov/frendic in jeb. V zgornjem delu sta se nama pridružili še Monika in Miranda in nismo se mogle upreti ideji, da bi se na skupnem vrhu fotografirale v naši novi bojni opremi - alpinističnih gatah.

Po dolgem sestopu smo se odločile, da bomo kljub fantastičnim hribom naslednji dan raje šparale svoja kolena in šle frikat.

Stene so me vsekakor očarale (mislim da vse nas) in definitivno se vrnem! Močno priporočam.