mariborsko

MARIBORSKO... opis

AN - 06.02.2024

Razmere v stenah so bile v zadnjih dneh dobre vsepovsod. Preplezane so bile nekatere malokrat obiskane stene in smeri.

Julijci

Tine Cuder in Aleš Česen sta preplezala eno takšno v Loški steni in sicer smer Mali koritniški medved (V/6, M6+, 900 m). O vzponu Tine pravi: ˝ V petek 2.2.2024 sva Tine Cuder in Aleš Česen lovila medveda v Plešivcu v Loški steni. Smer sva plezala 11ur. Tri četrtine smeri do večjega snežišča sva splezala kar hitro, saj so bile razmere dobre. Splezala sva tudi direkten vstop v smer, ki je bil prvič splezan ob 1. ponovitvi leta 2004. Po snežišcu pa so se razmere rahlo poslabšale, v tem delu je tudi več skale. Tako da sva zadnji raztežaj plezala v temi. Sestopila sva na sedlo Brežiči in naprej po dolini Bale v Bavšico. Zahvaljujeva se Jožetu Biroju za taksi prevoz iz Bavšice v Loško Koritnico po avto.˝ Mali koritniški medved se nahaja v Plešivcu, vrhu, ki začenja Loško steno na severovzhodu. Leta 1994 so smer prvi preplezali Gregor Kresal, Miha Kajzelj in Tomaž Humar. Prvo ponovitev je dobila šele leta 2004, ko so jo ponovili Anže in Tine Marenče ter Klemen Zupanc. Takrat je nastal tudi posnetek vzpona ...> Leto pozneje so smer preplezali Andrej Erceg, Matej Mejovšek in Tine Cuder. Prvi znani vzpon v enem dnevu sta opravila Marko Lukič in Andrej Grmovšek 11. marca 2007. Plezala sta 11 ur. Nekaj dni kasneje, 17. marca 2007, so v šestih urah smer ponovili še Blaž Navršnik, Marko Prezelj in Boris Lorenčič. Od leta 2007 pa vse do preteklega petka smer ni bila obiskana.

Podobno, če ne še bolj samotna, je bila do sedaj Drežniška smer v Oltarjih v Loški steni. Slednjo sta pred skoraj petdesetimi leti, glede na zgodbo, kar malo mimogrede preplezala mojstra strmih travnatih sten Alojz Fon - Huljo in Jože Rakušček - Cerkovnik. Plezala sta v kopnih razmerah in smer ocenila IV/III, 500 m. Znanih ponovitev vse do danes ni imela. Sebastjan Domenih se je pozimi pod njo mudil že večkrat, toda uspešno šele pretekli ponedeljek. Skupaj z Anjo Petek in Britancema Michaelom Chanom in Sineadom Thinom je preplezal kombinacijo treh smeri. S plezanjem so začeli po varianti Sneguljčice, nato prestopili v smer Plate in po njej dosegli Drežniško smer. Za zimsko oceno predlagajo M6, AI4-5, 650 m. Več ...>

Domenih je preplezal še dve zanimivi smeri v Kaninskem pogorju. V severni steni Lope sta 2. februarja z Gregorjem Pipanom v treh urah preplezala prvenstveno smer Domenih-Pipan (AI4+, 3 raztežaje). V SZ steni Prestreljenika pa je 1. februarja z irskim plezalcem Naoisem O Muircheartaighom opravil prvo znano zimsko ponovitev smeri Solero-Muser (V/IV, 330 m). V zimskih razmerah sta jo ocenila z AI5-.

Otoški plezalci se v navezah niso znašli po naključju, v drugi polovici februarja so namreč med naše gore prišli britanski alpinisti pod vodstvom Toma Livingstona in povečali število soplezalcev ter še okrepili plezalno motivacijo. Organizator srečanja Gašper Pintar in Tom Livingstone sta kmalu po začetku tabora preplezala Sanjski ozebnik (V+/5, 1100 m) v severni steni Triglava, nekaj dni kasneje so ga preplezali še Bor Levičnik, Mikhail Fomin in Naoise Ó Muircheartaigh. Glas o dobrih razmerah v slovenskih stenah se širi preko meja. Sanjski ozebnik sta pozneje preplezala tudi Slovaka Juraj Koreň in Mario Mutala ter v dolino poletela s padalom. Nastali so zanimivi posnetki stene ...> Ob priliki izmenjave je bila preplezana tudi Centralna smer v Široki peči, ki so jo preplezali Domen Košir, Andrej Jež in Sinead Thin. V preteklosti bolj obiskana smer danes redko vidi plezalce, sploh pozimi. Po dolgih letihje bila  ponovno pozimi preplezana tudi Cozzolinova zajeda (VI/V, 800 m) v Malem Koritniškem Mangartu. Preplezala sta jo Gašper Pintar in Tom Livingstone v dveh dneh in dobrih razmerah. Gre za izvenserijski vzpon po smeri, ki se je poleti drži slab sloves zaradi mokrote, pozimi pa sta jo po znanih podatkih videli le Renato Casarotto leta 1983 ter Dare Juhant in Slavko Frantar leta 1989.  Več o izmenjavi in drugi vzponi...>

O vzponu v severni steni Triglava je pisal tudi Primož Lavrič. S soplezalcem je preplezal Kratko Nemško smer ...>, ki je menda precej suha.

Nad Tamarjem sta Uroš Grilj in Blaž Karner pretekli teden preplezala Travnikovo grapo (IV+/4, M, 600 m) v levem delu severne stene Travnika. Dostopila sta z Vršiča, saj sta želela biti prevozno samooskrbna. Do slapov v Tamarju sta potrebovala dve uri, za celotno turo pa devet ur. Razmere v steni so bile dobre, sneg trd, plezanje je najbrž potekalo kar hitro ter sproščeno, zato sta si ga v zgornjem delu stene začinila z direktno izstopno varianto, ki sta jo ocenila z M6, 110m.  Več ...>

Predpretekli vikend so Nejc Štebe, Rok Potočnik in Luka Kramarič v severni steni Prisojnika preplezali Desni slap s Škotskim podaljškom. Nadaljevali so v območju Hanzove poti do smeri Beli zajec in Bela griva. Vršni del stene so začeli plezati po omenjenih smereh, višje pa zavili levo in po lepih prehodih zaključili vzpon na vrhu. Več ...> Pod Prisojnikom se je tudi pozneje še dalo ledno plezati. O Desnem slapu je pisal Mitja Kelemen. Več ...> Na sončnih straneh gora so uživali smučarji, tam kjer je bilo snega dovolj. Južna pobočja Prisojnika sta na začetku tedna presmučala Matej Mejovšek in sosmučar ...>  Ista akterja sta z nekaj plezalnimi vložki smučala tudi z vrha Oltarja na Grlo in za AK...> še pred njima sta Oltar obiskala Drejc Kokelj in Vid Praprotnik. Več ...> S smučmi sta bila obiskana tudi Jalovčev ozebnik (večkrat) in Rokavski ozebnik. Nad Vršičem je sicer kot vedno bilo veliko obiska. Dobro naluknjane so že grape v Grebencu in Mali Mojstrovki, pa tudi Uroševa je bila obiskana. O Uroševi in Župančičevi smeri je pisala Tjaša Knez. Več ...>

O potepanju po stenah v Krnskem pogorju je pisal Marko Leban, ki si je, kljub s snegom skromni zimi, našel nekaj krajših in zanimivih smeri na teh sonca polnih vrhovih. S plezanjem gor in dol jih je povezal v eno turo. Zabeležil je njih težavnost in potek. Več v njegovem zapisu...>

Plezalo se je tudi v Kamniško Savinjskih Alpah, tudi tam so se ustvarile dobre razmere v stenah, ki sicer pozimi niso pogosto obiskane. V Turski gori sta 29. januarja Janko Oprešnik in Tomaž Berglez preplezala novo smer v levem boku Szalay-Gerinovega grebena. Stena zaradi krušljive skale, in pa zahtevnega nameščanja varovanja v kompaktnih predelih, pozimi ni bila velikokrat obiskana, čeprav težavnosti v njej niso visoke. Tokrat je bila stena dovolj zalita z dobrim snegom in ledom, da je omogočala vzpon. Skale sta se dotaknila le v izstopnih metrih smeri. Novo smer sta poimenovala Pozna trgatev (AI4-5, 60-85°, 240 m). Plezala sta 4 ure in pol. Več ...

Direktna v Štajerski Rinki je bila omenjena že v preteklih AN. V preteklih dneh sta jo preplezala še Marko Mavhar in Marko Volk. Kot je naknadno sporočil Marko, je en teden kasneje, ko sta z Žigo Rojsom splezala Matkov slap, le tega soliral ocena je 5+, solo ponovitve verjetno nima. En teden zatem pa je v povezavi s Sinjim slapom soliral še Grintovčev steber

Ponovno je bila obiskana tudi Celjska smer v Mali Rinki. O njej je pisal Marko Volk (ne isti kot prej, pač pa AO Rašica), ki jo je s soplezalko preplezal v petek ...

Na Jezerskem so bile ponovno obiskane TeranovaTrojka, Grapa med Veliko Babo in Ledinskim vrhom, Nemška smer, Grintovčev steber in Sinji slap. Slednji je za silo narejen, zagotovo bo še narejen v prihodnosti, da pa bo kdaj še kdo smučal po njem....

Led čez mejo

Marta Krejan Čokl je 27. in 28. februarja z Marinko Dretnik obiskala Vzhodotirolski ledni park (Eispark Osttirol) in pa slap Amertaler Eisfall. Več ...>

Tabor AO Kamnik je bil omenjen že zadnjič, sedaj več podrobnosti v poročilu ...>

Patagonija

Luka Lindič in Luka Krajnc sta v vzhodni steni Aguja Poincenot preplezala Whillansovo smer (70°, M4, V+, 550 m). Smer jima je poleg zanju enostavnega plezanja omogočila spoznavanje gore in sestopa. V južni steni gore ju namreč čaka njuna nedokončana prvenstvena smer, ki je glavni cilj odprave. Sporočilo ...>

V Chaltenu se trenutno nahajajo tudi štirije alpinisti AO Tržič Martin Belhar, Urh Primožič, Jernej Kuhar in Maruša Gorjanc. V preteklih dneh je naveza Belhar-Primožič preplezala Italijansko smer (7a, M5, 700) v Saint-Exupery, naveza Kuhar-Gorjanc pa je na Aguja Guillaumet priplezala po smeri Comesaña-Fonrouge (6b+ A1, 400m). Več ...>

Nekaj tujih novic

Stefano Figliolia, Paolo Pezzolato in Andrea Pozzer, člani tržaške sekcije Italijanskega alpinističnega kluba (CAI), so obiskali Oman in preplezali prvenstveno smer. Delno so jo opremili s svedrovci, poimenovali pa v spomin na Andreo Varnerina - Arcija. Slednji je spadal med pionirje modernega športnega plezanja na Tržaškem in širše. Več ...>

V Prokletijah so črnogorski alpinisti preplezali še eno dober klometer visoko smer v jugovzhodni steni Karanfila. Več ...> in nato srbski alpinisti še dve ...>

Francoska alpinista Benjamin Vedrines in Leo Billon sta uresničila zahtevno trilogijo, v treh dneh sta preplezala stene Druja, Les Droites in Grandes Jorasses. Več...>