Divje gospe

Gorenjski glas, Planinski kotiček, Jelena Justin: Koroška (2433 m) in Kranjska Rinka (2453 m) - Ena lepših zavarovanih plezalnih poti v Kamniško-Savinjskih Alpah. No, to je moje subjektivno mnenje.

S katerekoli strani se odpravimo na goro, je tura precej dolga.

Če z Ravenske Kočne pogledamo proti vzhodu, so Rinke tista skalna pregrada, ki ločuje jezerski in savinjski konec oz. če z Okrešlja pogledamo proti zahodu, so Rinke tiste, ki zaključujejo zatrep krnice. Sestavljajo jo kar štiri med njimi; najvišja je Kranjska Rinka (2453 m), za ljubitelje zavarovanih plezalnih poti je najzanimivejša Koroška Rinka (2433 m), manj opazni pa sta Mala (2289 m) in Štajerska Rinka (2374 m). Mi se bomo danes mimo koče na Ledinah povzpeli na Koroško in Kranjsko Rinko.

Zapeljemo se do Zgornjega Jezerskega in pri smerokazu za Planšarsko jezero zavijemo desno. Nadaljujemo naprej po asfaltirani cesti. Asfalt se kmalu konča, mi pa kar nadaljujemo po makadamu v smeri proti Češki koči. Na razpotju peljemo po desnem odcepu in parkiramo ob tovorni žičnici. Naj opozorim, da je cesta precej razrita, zato vozimo previdno. Ob tovorni žičnici nas smerokaz usmeri skozi gozd. V spodnjem delu poti hodimo skozi gozd, nato se pot vije med ruševjem in nas pripelje do skalne pregrade, preko katere je speljana zavarovana plezalna pot, ki vsekakor ni za vrtoglave. Tukaj svetujem, da na nahrbtnik pritrdimo palice ter se opremimo s čelado. Od avtomobila do Kranjske koče na Ledinah bomo potrebovali približno 1 uro in 30 minut.

Od Kranjske koče nadaljujemo v smeri Ledinskega vrha, Okrešlja, Bab. Po nekaj metrih se pot začne zložno vzpenjati. Gremo mimo odcepa za Veliko Babo. Pot se vzpenja po levi strani ledinskega ledenika. Kot zanimivost, prvega avgusta letos je nekaj neustavljivih smučarjev uživalo v zavijanju. V tem vmesnem delu nam bo na enem mestu v pomoč celo jeklenica, saj je pot usekana v skalo. Višje pridemo pod pobočje Ledinskega vrha. Kmalu smo na razcepu; levo gre pot proti Okrešlju, Mrzli gori itd., desno pa zavijemo proti Koroški Rinki oz. Križu. Sledi vzpon po lahko prehodnem melišču. Ko pridemo do skal, markirana pot zavije ostro desno, z leve pa se priključi markirana pot na Koroško Rinko z Okrešlja. Prečimo strma pobočja Rinke, mimo naravnega okna, kjer nas tudi pričaka prva jeklenica. Gibljemo se po policah ob napetih jeklenicah. Povzpnemo se do drugega okna, kjer se pogled ustavi globoko pod nami v Mrzlem dolu. Stena postane občutno strmejša, pot zavije v gruščnato manjšo grapo. Sledi razčlenjena stena, kjer plezamo prosto, brez varoval, vse do vrha grebena. Ta del nudi čudovite razglede, predvsem na Skuto. Pot zapusti grebenski raz in se usmeri na severno stran gore, kjer v odlični skali, z brezhibnimi varovali hitro napredujemo. Pot poteka po naravnih prehodih. Plezanje v čvrsti skali je čudovito. Mestoma moramo biti sicer zelo pozorni na drobir in grušč, ki je na poti. Pod vrhom je stena skoraj navpična, naša pot pa bolj krušljiva, bolj izpostavljena. Zadnji metri vzpona potekajo ob jeklenici, ki je pritrjena na sam vrh gore. Razgled s Koroške Rinke oz. Križa je veličasten: Ojstrica, sedlo Škarje, Planjava, Kamniško sedlo, Brana, Krofička, Strelovec, Mrzla gora, Ledinski vrh, Babe, Skuta, slutimo lahko tudi Grintovec. Čudovito!

Tik pred seboj imamo Kranjsko Rinko, ki je najvišja od vseh štirih. Po skrotastem pobočju se spustimo precej globoko navzdol, prečimo v desno in se po enako skrotastem terenu povzpnemo na njen vrh. Ker nas avto čaka v Ravenski Kočni, je najbolje, da se v dolino spustimo po poti vzpona. V vsakem primeru je katerikoli spust z Rink dolg in naporen. S Kranjske Rinke sestopimo in se znova vzpnemo na Koroško Rinko, od tod po poti vzpona po zavarovani plezalni poti proti Ledinam. Sestop po zavarovani plezalni poti je zahteven, predvsem zaradi grušča in drobirja, ki je na številnih mestih na poti. Trenutek brez koncentracije in lahko pride do usodnega zdrsa. Za vzpon in sestop je nujna uporaba čelade in plezalnih rokavic, stena je namreč na severni strani in jeklenice so lahko zelo mrzle, tudi samovarovalni komplet na nekaterih mestih ni odveč. Ko sestopimo do Koče na Ledinah, se lahko v dolino spustimo po Slovenski poti, ali pa preko Žrela do Češke koče in od tam do tovorne žičnice. Kjerkoli že, naj bo le varen korak!