Ferata Simone Contessi na Monte Due Mani

ferrate365: Splošni podatki

Ferrata Simone Contessi je zahtevna ferata, ki se vzpenja po številnih stolpih, ki omogočajo identifikacijo vsakega posameznega odseka na grebenu Monte Due Mani v provinci Lecco. Via ferrata ima veliko različnih prehodov med navpičnimi stenami in omogoča, da se povzpnemo na goro s čudovitim razgledom na Grigne, Resegone in jezero. Pot, ki poteka ob ferati, pa omogoča različne možnosti za obhod posameznih stolpov in morebitne evakuacijske poti.

Začetna lokacija se nahaja na pri cesti, ki povezuje Ballabio z Morteronejem v provinci Lecco. Iz Ballabia se pelje po ovinkasti cesti, ki vodi v Morterone. Naprej skoraj 5 km, mimo tunela, še nekaj ovinkov in kmalu zatem se na levi strani najde odprt prostor z 2 parkirnima mestoma in tablo. Naprej ob cesti na desni je vsaj še nekaj parkirnih mest.

Navodila Google Maps

Pristop
S ceste po strmi poti, ki se vzpenja v gozd in po 10 minutah do table, ki označuje začetek ferrate Contessi.

Ferata

1. Takoj od začetka po verigi, ki se zavije v levo na majhne skale. Precej lahko plezanje. Skale omogočijo, da obidemo skalno steno, in mimo nje se viseča veriga obrne v desno ter pripelje pod prvo steno z nekaj stopi, ki olajšajo napredovanje. Na koncu te prve stene se pride pod daljšo steno, kjer je nekaj naravnih oprimkov in nekaj stopov za noge, kar pomaga pri hitrem pridobivanju višine in izpostavljenosti. Tu je treba biti pozoren na skalno polico, ki se obide levo. V steni veriga zavije ostro v levo po diagonalnem prečenju proti skalnemu robu. Po zelo kratkem žlebu se zaključi prvi del ferate. Nadaljuje se po poti, ki brez večjih težav pripelje do nadaljevanja.

2. Drugi odsek s svojim stolpom je jasno viden, ko se mu približa. Navidez se zdi težji, kot se izkaže ob vzponu. Začne se z vodoravnim prečenjem v levo in najprej v navpično steno z dobrimi oporami in nekaj dobro zavarovanih skal, ki nas privedejo do začetka tretjega zahtevnega odseka.

3. Začne se s krajšim prečenjem v desno in nadaljuje navpično navzgor do izpostavljenega diagonalnega prečenja v levo in nato spet navpično po kotu, ki pripelje do konca tretjega dela. Železja je začasno konec in kratka pot, ki nas pripelje do nadaljevanja.

4. Četrti del je manj zahteven od prejšnjega. Začne se s takojšnjim vzponom po skalnem robu. Na vrhu tega se spusti na nasprotno stran, kjer se že vidi naslednji odsek. Ferata se tu že približa običajni poti.

5. Peti del ima strmo navpično steno, ki je vidna od začetka. Pot vodi navzgor, sledi izpostavljeno prečenje in nato drug navpični del, ki privede na grebensko pot do začetka šestega stolpa.

6. Šesti krajši del predstavlja stena, kjer veriga obide skalno polico v desno. Po tej plošči in ob desni strani grebena na skalno steno ter po grebenu z drobnimi skalami.

7. Nadaljevanje predstavlja lažji, sedmi odsek, za katerega je značilna štrlina, nato pa skalovje do poti, ki poveže z najzahtevnejšim odsekom poti.

8. Osmi odsek - Torrione della Discordia - je zelo težaven odsek ferate. Ker ga je mogoče obiti po poti, ni odločilni dejavnik za stopnjo težavnosti poti, ki na splošno ostaja težka. Ta odsek se začne z ozko polico pod skalnato streho na levi, ki privede do prve izrazito previsne stene. Ta stena je utrujajoča, za pomoč so kovinski pripomočki, ki z verigo in jeklenico pomagajo pri premagovanju strmine. Navpičnica se nadaljuje z odklonom v levo v kratkem diagonalnem prečenju. Tu se je možno zadihati na skalni štrlini, nato pa nadaljevati vzpon, ki je še  vsaj 5-6 metrov posebej zahteven in previsen. Navpično po zahtevnem, do dolgega, prav tako zahtevnega diagonalnega prečenja. Zadnji navpični kos je v močni izpostavljenosti do vrha osmega odseka, kjer je možnost za počitek.

9. Deveti odsek predstavlja lepo navpično ploščo, oprimki so predvsem na levi strani. Navzgor in mimo rastja, ki je uporabno tako za roke kot noge. Po dobro opremljeni steni dobrih deset metrov in zaključi se deveti odsek (1h 30' od štarta).

Nadaljevanje gre po razgibani grebenski poti do zadnjega razpotja pred vrhom. Tu se lahko opravi deseti odsek ferate po krajšem skalnem delu ali pa se ga obide. Do vršnega križa z značilnim bivakom brez ležišč, 3h od štarta - skupaj 3h 15'.

Sestop

Lahko poteka tudi po običajni poti, ki pa ima veliko pomanjkljivost, ker privede 4 km gorvodno od asfaltne ceste, kjer smo parkirali. Zato se običajno sestopa po strmi poti, ki poteka ob različnih stolpih, na katerih se razteza ferata. Spust je precej strm. 1h 45' od vrha - skupaj 5h.

Opomba

Skala je apnenec, tako kot na mnogih drugih feratah v okolici Lecca. To omogoča nadaljevanje plezanja na številnih odsekih ferate. Veriga za napredovanje in varovanje je na nekaterih mestih ohlapna in ima precej razmaknjena sidra - kline, zato velja previdno.

Priložnosti

Ferrata Contessi na Monte Due Mani je zahtevna ferata po dokaj dolgem itinerarju in z veliko razliko v nadmorski višini. Če bi planinec želel združiti to via ferrato z drugimi, Lecco ponuja veliko možnosti. V naraščajočem vrstnem redu težavnosti bi lahko ocenili Aided path of the River, ferato predora Morcate, ferato Gamma 1 pri Piani d'Erna, ferato pri Corno Medale in ferato 30° OSA pri Corno Ratu. Za bolj pripravljene velja Ferrata Gamma 2 pri Resegone ali Via Ferrata del Monte Ocone na bergamski strani Resegone.

Če morate najeti ali kupiti opremo za ferate, se priporoča trgovino Sherpa na ulici Via 4 Novembre št. 42 Ronco Briantino (MB), pri sponzorju Ferrate 365.

Montanaro Camuno - 20.04.2024

Video integrale TORRIONE DELLA DISCORDIA ferrata Simone Contessi Monte Due Mani Bivacco Locatelli