Išči

Vse objave

Objavljalci

Authors

Arhiv

Minister Židan

MKO.go.si: ... s predstavniki organizacij: »Predpisi ne bodo prepovedovali ampak urejali vožnjo v naravi«  

Ljubljana, 3. 2. 2014 – Minister za kmetijstvo in okolje mag. Dejan Židan se je sestal s predstavniki kolesarskih organizacij in društev na temo celovite ureditve vožnje v naravi, ki se nanaša na predlog spremembe Zakona o ohranjanju narave, ki je v javni razpravi do 24. februarja.

Predstavniki kolesarskih organizacij in društev so ministru predstavili svoja stališča na trenutno opredeljeno ureditev vožnje v naravi, ki je zapisana v Zakonu o ohranjanju narave.

Minister mag. Židan je pojasnil, da je imelo ministrstvo pri urejanju vožnje v naravnem okolju v mislih motorna vozila, zato, je povedal, »s predstavniki kolesarjev smo dosegli zelo razumen dogovor, da iz osnutka zakona v celoti umaknemo kolesarstvo v naravi. Zakon bo dal samo podlago, da se to področje ureja z uredbo, ki ne bo prepovedovala ampak urejala vožnjo v naravi«. Usklajevanje besedila uredbe z nevladnimi organizacijami, strokovno in drugo javnostjo bo potekalo z namenom varovanja narave, hkrati pa, da se ne škodi sami rekreativni dejavnosti in turistični aktivnosti.


Delo, 03.02.14, 20:13
Kolesarjenje ne bo več prepovedano

Ljubljana – Zgražanje kolesarske in turistične javnosti nad osnutkom zakona, ki podaljšuje splošno prepoved kolesarjenja v naravnem okolju, je očitno zaleglo, saj bo ministrstvo za kmetijstvo umaknilo člen o omejevanju vožnje.

Področje kolesarjenja bo urejala nova uredba, je napovedal minister za kmetijstvo Dejan Židan. Minister je očitno videl jezo gorskih kolesarjev in turističnih delavcev, zato jih je danes povabil na sestanek.
Poudaril je, da je splošna prepoved kolesarjenja v naravnem okolju zastarela: »Kolesarjenje bi dovolili tam, kjer je to mogoče. Jasno bo treba uskladiti varovanje narave ter željo po gibanju in turističnem razvoju,« je po sestanku dejal minister Židan.

Kmetijsko ministrstvo je pred kratkim v javno razpravo poslalo osnutek zakona, ki le prepisuje uredbo iz leta 1995, v kateri so kolesarji izenačeni z uporabniki motornih vozil v naravi. Poleg tega je resor predvidel precej višje kazni za kršitelje ter prepovedal oglaševanje in tiskanje publikacij.

Židan je sicer opozoril, da bo deležnikov pri iskanju kompromisov veliko: »Verjetno nas v prihodnjih mesecih čaka veliko usklajevanja. Kar mi vliva upanje, je, da imamo kar nekaj primerov dobrih praks iz tujine, zato si nam ni treba izmišljevati nekaj novega. Kolesarjenje v naravi je naša konkurenčna prednost, ki lahko daje nova delovna mesta. Zato tu nočemo delati škode. Nočemo, da bi kogar koli preglasovali, ampak bomo poiskali razumen kompromis. Če bo dobra volja, to lahko storimo še letos.«

Bl. M., Tolmin


Židan pomiril gorske kolesarje

Večer: Iz novele zakona o ohranjanju narave bodo umaknili kolesarstvo v naravi

"S predstavniki kolesarjev smo dosegli zelo razumen dogovor, da iz osnutka zakona v celoti umaknemo kolesarstvo v naravi. Zakon bo dal samo podlago za ureditev področja z uredbo, ki ne bo prepovedovala, ampak urejala," je minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan na sestanku s kolesarskimi organizacijami in društvi pomiril slabo voljo gorskih kolesarjev in nekaterih turističnih delavcev. Iz osnutka novele zakona o ohranjanju narave bodo kolesarstvo v celoti umaknili, Židan pa je ob tem pojasnil, da je imelo ministrstvo pri urejanju vožnje v naravnem okolju v mislih predvsem motorna vozila.

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, ki je javno razpravo o osnutku novele zakona o ohranjanju narave prejšnji teden podaljšalo do 24. februarja, želi s predlogom celovito urediti vožnje z vsemi vozili na motorni in drugi lastni pogon ter s kolesi v naravnem okolju. Zato so predlagali, da se v naravnem okolju vožnja omeji le na utrjene površine oziroma prometno infrastrukturo, vožnja zunaj cest pa se v celoti prepove in ustrezno kaznuje. Kar je v javnosti sprožilo veliko polemik, češ da gre za birokratski nesmisel in negativno popotnico za razvoj gorskega kolesarstva kot turističnega produkta, za pokop turizma. Usklajevanje besedila uredbe z nevladnimi organizacijami, strokovno in drugo javnostjo bo zato skušalo varovanje narave uskladiti s potrebami rekreativne dejavnosti in turističnih aktivnosti. (ku)
 

Kategorije:
Novosti KOL SLO Vse objave

4 komentarjev na članku "Minister Židan"

Vladimir Cindo,

Bomo videli kaj bo ven prišlo. A mi lahko kdo pojasni kaj je narobe s temle filmom

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dCWbOIL4V3s


Vladimir Cindo,

Prejle sem na kratko napisal, dolžan sem še pojasnilo. Kolesarjenje je za mnoge doživetje in uživanje v naravi. Film, ki je na zgornji povezavi, prikazuje primer take dejavnosti. Kolesarjenje je dostikrat tudi raziskovanje in zakoni tega ne bi smeli prepovedati. Označevanje kolesarskih poti je lahko usmerjanje, ne pa eksplicitno dovoljevanje. Prav bi bilo, da logika: samo označena pot je dovoljena velja le na omejenih področjih (npr. TNP, pa še kje). Zakonodaja pa posega na celo področje Slovenije, ne pa samo v visoke hribe.


Nejc Mrak,

Pohvale vredna novica.


Nejc Mrak,

Z moje perspektive razmišljanja je narobe le to, da me ni bilo zraven.

Filmu pa želim dodati, da je Miloš Stankovič kot Kraševec odličen poznavalec in ljubitelj okolja v katerem živi in da je napisal in izdal čudovit kolesarski vodnik "S kolesom med kraškimi kamni". Odlično zasnovan vodnik tako poznavalce kot nepoznavalce Krasa vodi po skritih kotičkih, obenem pa razkriva in opisuje posebnosti krajev in kraških posebnosti ob opisanih poteh.

Več na: http://www.m2b.si/vodnik/skmkk/vsebina.htm

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 79715