Išči

Vse objave

Objavljalci

Authors

Arhiv

V soboto o omejitvah za gorske kolesarje

BOFF, Bovec: V sklopu filmskega festivala okrogla miza o neizkoriščenem slovenskem gorskokolesarskem festivalu in restriktivni slovenski zakonodaji. Tatranski loki z Davom Karničarjem

Potrjena šesterica zanimivih sogovornikov. Ta dan na sporedu tudi oba MTB filma.

Pod okriljem šestega festivala filmov o športih na prostem in o naravi BOFF (Bovec Outdoor Film Festival) bo to soboto v Bovcu tudi okrogla miza z naslovom Gorsko kolesarstvo in zakonodaja v Republiki Sloveniji.

"Že od začetka festivala si želimo, da ne bi bil le pasivno spremljanje slike na platnu. Namen okrogle mize je izpostaviti problematiko, ki se tiče športa, ki je pogosta tema filmov na festivalskem sporedu, in po možnosti
priti tudi do kakšnega sklepa s težo. Od vseh športov, ki se pojavljajo v filmih BOFFa, se nam je zdela ta tema trenutno najbolj aktualna," pravi vodja festivala Jan Maček.

Okrogla miza bo v mali dvorani Stergulčeve hiše v soboto 29. decembra, z začetkom ob 16. uri.
Vabljeni vsi, ki jih zanima ta tematika.

Udeležbo na okrogli mizi, ki jo bo vodil Tomaž Kovšca, so potrdili predsednik Planinske zveze Slovenije Bojan Rotovnik, načelnik Komisije za turno kolesarstvo Planinske zveze in član Slovenske kolesarske pobude Jože
Rovan, direktor Triglavskega narodnega parka Martin Šolar, član Odbora za gorsko kolesarstvo Kolesarske zveze Slovenije in upravljalec Fun bike parka Kranjska Gora Gorazd Stražišar, Peter Zajc iz Razvojne agencije Koroška ter Iztok Mlekuž iz bovške krajevne enote Zavoda za gozdove. Vrsta drugih vpletenih bo z vprašanji lahko sodelovala iz občinstva.

Slovenija je med evropskimi državami z največ potenciala za razvoj gorskega kolesarstva, a pri vrhu med državami s tej dejavnosti najmanj prijazno zakonodajo. Kako izkoristiti potencial? Kako še izboljšati dialog med uporabniki poti in naravnega prostora? Gre za okoljsko problematiko ali za varovanje položaja uporabnikov z daljšo tradicijo? To je le nekaj vprašanj, na katera bodo v soboto poskusili odgovoriti udeleženci okrogle mize.

V soboto sta na sporedu tudi gorskokolesarska filma, domači Switch v sklopu z začetkom ob 18. uri ter kanadski Strength in Numbers v sklopu z začetkom ob 20. uri.

 ...12.2012

Spored 2012 | Vsi filmi - preberi več


Tatranski loki z Davom Karničarjem
 


 

Kategorije:
Novosti KOL SLO Vse objave

3 komentarjev na članku "V soboto o omejitvah za gorske kolesarje"

Tomaž Ogrin,

Slikca pove vse. Lepo se vzpenjaš po gozdni poti, večinoma tudi planinski pa ti nasproti prileti ta velik potencial. Bo spodaj pisalo: pazi na potencialne kolesarje?

Greš v družbi sproščeno po gozdni cesti, na primer proti Planini pri Jezeru, kjer ni potrebna kolona po eden, pa spet. Izza ovinka prileti potencial, dva, trije, ki seveda ljubijo čisto nekaj drugega - hitrost.

Že doživel na cesti proti Gojški in Veliki planini, preden zavije na gozdno pot. Kam naj odskočiš? Levo, desno ali nikamor. Jaz bi svetoval, kot kolesar, da nikamor. Ampak to bo nagonsko zelo redko kdo naredil. Običajno se razbežimo kot kure, kar je še slabše. Kolesar lahko edini reši situacijo, ker ve, kako bo izvedel manever, da se ti izogne in, da pri tem ne pade.

Pohodni turizem, v katerem bodo tujcem v več jezikih svarila pred padajočimi potencialnimi kolesarji, bo uničen.

Mar zato, da bo zaživel potencialni, čez-drn-in-strn kolesarski turizem po planinskih poteh in gozdnih cestah.

Preprosto. Ne gre skup.

Avto na gozdni cesti je manjši fizični problem od potencialnega kolesarja. Ne bi verjeli. Še hujše so pa motorne sani. Ubijalske.

Da o vožnji po naravi ne govorimo.

Pa seveda, vse kar je motornega po hribih, naj gre v Avstrijo. Pri nas prepoved.

So pa za kolesarje že dobri primeri. Posebne drče, poti. Označeno - izključno za kolesarje, ipd.

Ločitev je edina zdrava rešitev.

Posamezni primer, potencialni kolesar-previdnež, ni problem.

Problem je ravno ta ogromni potencial, ki ga nekateri vidijo.

V majhni Sloveniji z razvito peš hojo ga ni!


Risto Sovčev,

Kolesar ob veliki hitrosti in na strmini čez 20 % ter upoštevaje podlago (mešano pesek, zemlja ...) se ne more varno ustaviti.

Ali sem dolžan kot na avtocesti opazovati kaj se dogaja zadaj, če sem v NARAVI in namenjen naprej? Kaj če slabo slišim? Gorsko kolo ponavadi nima zvonca.

Srečaš jih tudi tam kjer jih ne pričakuješ, kjer sam nerad sestopam. V tem primeru se je sam " položil" na pobočje.Oba sva se nasmehnila. Ne gre skupaj! Ločiti in označiti!

V celoti se strinjam z g. Ogrinom.


Matevž Mrak,

Na Gardi in na Tirolskem je pa možno sožitje kolesarjev in pohodnikov? Pri nas pač nismo sposobni koristiti primernih poti za kolesarje (imamo jih veliko) in jih uporabiti za športni turizem...

Povsod kjer je vožnja s kolesi prepovedana je opozorilni znak (Garda, Tirolska), ki je očiten ali ne z napisanim zakonom. Če te dobijo, je kazen ogromna (par tisoč € in odvzem kolesa) - pri nas kazni ni ali pa so zanemarljivo majhne (tudi za tiste, ki rijejo po poteh z motornimi kolesi).

Je pa treba poznati tudi razliko med turnimi kolesarji in "shuttlerji" (zgoraj na sliki), ki se na vrh hriba pripeljejo z raznimi prevoznimi sredstvi in navzdol ne poznajo omejitev. Ampak za te naj bi bilo poskrbljeno na KG, Kaninu, Voglu, ... Turni kolesarji imajo več etike in se obnašajo kot planinci (ne vsi) in najraje izbirajo odmaknjene konce, kjer ne srečajo žive duše. Ne metat vsega v isti koš.

Enkrat sem s kolesom po poti na Golico srečal pohodnika, ki mi je hotel preprečiti pot. Pa sem ga vprašal do kod se se pripeljal z avtom in mi je brez premisleka odgovoril: "Do tam kjer se da, nje. A je kej narobe?". Zdaj vas pa vprašam kdo je tu naredil več škode? Kolesar, ki se pripelje iz doline ali nadut pohodnik, ki svojega jeklenega konjička nažiga do tam kjer je cesta?

Moj predlog je, da se kolesarjenje z zakonom omeji na obljudenih markiranih planinskih poteh in se predpiše visoke kazni kot v tujini.

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 79784