Išči

Vse objave

Objavljalci

Authors

Arhiv

Za odziv manj kot sedem sekund

Delo - Dejan Karba: Mednarodni dan številke 112: Sistem deluje kot švicarska ura, pravijo operaterji.

Ljubljana – Trinajst regijskih centrov po državi, kjer najmanj 26 ljudi vsak dan sprejema klice na enotno evropsko številko 112, je lani prejelo 581.314 klicev. Najpogosteje so potrebovali nujno medicinsko pomoč, največkrat so intervenirali gasilci.

Sistem centrov deluje kot švicarska ura, pravijo operaterji, več denarja pa bi država vendarle lahko primaknila. Številko 112 je ministrski svet Evropske unije kot enotno mednarodno številko za klic v sili določil pred 24 leti, Slovenija pa je številko uvedla leta 1997 kot druga država, takoj za Švedsko.

Dosegljiva iz vse Evrope

Na začetku novega tisočletja je EU predpisala, da morajo biti klici s stacionarnih in mobilnih telefonov na številko 112 brezplačni, od takrat pa številka velja tudi za enotno številko nujne medicinske pomoči, gasilcev, nujne veterinarske pomoči ter gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot in policije. Od začetka tega tisočletja velja tudi predpis, da morajo države, ki uporabljajo številko 112, zagotoviti prikaz lokacije klicatelja.

Na številko 112 lahko pokličemo iz vseh 28 držav članic Evropske unije, prav tako tudi iz večine drugih evropskih držav: tako z Balkana kot z območij Rusije. Gluhi in naglušni lahko kot klic v sili pošljejo tudi besedilno sporočilo (WAP 112), od leta 2012 pa je z operaterji v centrih za obveščanje, ki sprejemajo klice na številko 112, mogoče komunicirati tudi z običajnim sms.

Ljudje številko 112 največkrat pokličejo podnevi, največ klicev (142.848) je lani prejel regijski center za obveščanje v Ljubljani (center v Mariboru je imel lani 67.744 klicev, celjski center 59.144). Operaterji so se na več kot 90 odstotkov klicev odzvali v manj kot sedmih sekundah, večina klicev pa je trajala največ petnajst sekund. Največ klicev je bilo februarja – zaradi žleda, in jeseni – zaradi poplav.

Izmed vseh služb, povezanih s številko 112, so tudi lani največkrat posredovali gasilci. Tisti iz prostovoljnih gasilskih društev so intervenirali 18.974-krat, 7491-krat pa so posredovali gasilci iz poklicnih gasilskih enot. Gorska reševalna služba je bila aktivirana 518-krat, trinajstkrat jamarska reševalna služba. V vseh reševanjih je bilo udeleženih prek 190.000 pripadnikov sil za zaščito, reševanje in pomoč.

Rešilni eCall v avtomobilu

V vsakem izmed trinajstih regijskih centrov za obveščanje sta noč in dan po dva operaterja, v izrednih razmerah več. »Nobena stvar nikdar ne deluje tako, da bi ne mogla delovati bolje,« je Vesna Marčič z uprave za zaščito in reševanje odgovorila na vprašanje, ali je ljudi dovolj. Na naše poizvedovanje, ali ima uprava na razpolago dovolj sredstev, pa: »Gotovo bi bilo bolj smotrno, če bi država namesto v brezpilotna letala sredstva vložila v vgradnjo sistema za samodejni klic iz avtomobila, tako imenovani eCall. Zagotovo bi rešili več življenj.«

Sistem eCall, je povedala, se v EU razvija že precej časa, pri tem je sodelovala tudi Slovenija. A do tega, da bodo v avtomobile sistemi dejansko vgrajeni in da bodo centri sposobni klice tudi obdelati, bo najverjetneje minilo še precej časa, pravi Vesna Marčič: »Dotlej pa tako možnost ponujajo le prestižnejši avtomobili (mercedes, BMW, audi ...), ki imajo za te naprave vzpostavljene lastne centre. Kaj pa tisti, ki si takšnih avtomobilov ne morejo privoščiti?«.

Dejan Karba, Ljutomer 

  11.02.2015, 10:00

 

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 79823