Išči

Vse objave

Objavljalci

Authors

Arhiv

Žičnice bodo subvencionirane

Delo.si - Blaž Močnik: Vlada bo predvidoma za šest takšnih naprav do jeseni prilagodila zakonodajo.

Bovec – Minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač podpira pobudo o državnem subvencioniranju dostavnih žičnic, ki obratujejo vse leto. Vlada bo predvidoma za šest takšnih naprav do jeseni prilagodila zakonodajo.

Subvencioniranje krožnokabinskih žičnic in nihalk kot nadomestilo za opravljanje javne službe prevoza potnikov je pred dobrim letom prejšnji vladi predlagal nekdanji bovški župan, zdajšnji poslanec SDS ter predsednik parlamentarnega odbora za infrastrukturo in prostor Danijel Krivec. Čeprav je vlada v prejšnji sestavi predlog načelno podprla, je pobuda nato obstala v predalu. Ob obisku na Bovškem je minister Zvone Černač povedal, da bi vlada utegnila odpreti mošnjiček: »V takšnih okoljih, kot je Bovec, je treba zagotoviti stalno in dolgoročno delovanje žičnic tudi tako, da se uvede kot obvezna gospodarska javna služba, za katere del sredstev prispeva država. Gre za širše vprašanje zagotavljanja dostopnosti celotnega območja in razvoja. Zato bom poskušal uveljaviti zakonodajo, ki bo to omogočala.«
Večino leta obratujejo kabinske žičnice na Kaninu, Krvavcu in Pohorju ter nihalne žičnice na Voglu, Golteh in Veliki planini. Obratovalne stroške jim s subvencijami znižujejo občine Kamnik, Maribor in Bovec. Zadnja je kot lokalna skupnost z najmanjšim proračunom še najbolj radodarna. Za krožnokabinsko žičnico bo namreč letos namenila 300.000 evrov (s sklepom občinskega sveta bi lahko plačala največ 400.000 evrov). Medtem ko so Mariborčani leta 2009 za Pohorsko vzpenjačo namenili 202.000 evrov, predlani pa niti centa (s sklepom mestnega sveta bi lahko plačala največ 470.000 evrov), občina Kamnik, ki je stoodstotna lastnica podjetja Velika Planina, za delovanje nihalke na leto prispeva med 50.000 in 80.000 evrov v obliki dokapitalizacije.

Država bo po napovedih ministra pohitela s spremembami zakonodaje, vendar še ni jasno, ali bo to storila znotraj obstoječega zakona, ki zagotavlja subvencioniranje javnega prevoza, ali s posebnim zakonom o žičnicah. »Vse prevetritve zakonodaje na infrastrukturnem področju se bodo predvidoma zgodile letos, žičniški del do jeseni. Pripravili bomo koncept, ki bo veljal za vso državo.« Minister je še dodal, da je razvoj žičniškega dela infrastrukture povezan z umestitvijo projektov v naslednjo evropsko finančno perspektivo: »Še letos nameravamo na podlagi konkretnih usmeritev in konkretnih projektov pripraviti program razvoja infrastrukture do leta 2020. V okviru tega dela bo tudi žičničarjem namenjen poseben poudarek. Nameravamo namreč okrepiti razvoj dejavnosti, ki je bila do zdaj zanemarjena, in s spremembami v drugih resorjih omogočiti, da bo izraba teh naprav večja, kot je bila do zdaj.«

Blaž Močnik

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 79770