Iz snega in ledu so ga izsekali

Slovenske novice, 30.06.05: V zatrepu doline Zadnjica je zavil v brezpotje in na snežišču v Koritih zagledal rokavico … Našli truplo Davida Pokornya

Dan v novicah

Igor Zlodej, policist in gorski reševalec, je včeraj zjutraj v zatrepu doline Zadnjica zavil v brezpotje in na snežišču v Koritih zagledal rokavico, potem pa našel truplo enega od obeh pogrešanih čeških alpinistov, ki sta izginila januarja letos — Po potnem listu v nahrbtniku sodeč gre za 26-letnega Davida Jungmana* — V začetku maja je Zlodej pod sedlom Luknja našel cepin, ki pa naj bil last 27-letnega Davida Pokornyja

Zadnjica, 29. junija
Že včeraj sem vedel, da se bo to zgodilo. Trinajstič letos od januarskega izginotja obeh čeških alpinistov sem že šel skozi Korita. Zjutraj ob 6.30 sem si oprtal nahrbtnik v zatrepu doline Zadnjica in z mostu zavil levo v brezpotje. Četrtega maja sem v tej vpadnici pod sedlom Luknja, takrat so bila Korita še zalita s snegom, našel cepin.

Iz Češke smo dobili sporočilo, ko smo jim poslali fotografijo, da je to alpinistično orodje pogrešanega 27-letnega Davida Pokornya. Danes zjutraj sem na območju drugega snežišča zagledal na snegu ležečo rokavico. Ko sem prišel bližje, sem videl, da iz gmote snega štrlijo prsti. Šel sem za krajno razpoko in videl, da iz ledenega bloka visijo palice. Pospešil sem do Luknje, v Koritih namreč ni signala, da sem dolino obvestil o najdbi enega od pogrešanih Čehov,« nam je popoldne opisal najdbo Igor Zlodej, policist Gorske policijske enote in gorski reševalec letalec postaje GRS Bovec.

Dopoldne sta pilota vojaškega helikopterja pripeljala iz Trente na Luknjo, dobrih 1700 metrov visoko, sedem gorskih reševalcev, sekire in krampe. Skupina se je lotila odkopavanja, pogrešanega so dobesedno izsekali iz ledeniškega objema. Alpinista iz Prage so nato nosili v vreči nekaj sto metrov niže po brezpotju, ker ga pilota s helikopterjem, ki ni imel vitla, nista mogla dvigniti iz prepadnih korit. To jim je uspelo blizu tako imenovanega mostu nad Utro in ga odpeljala v Trento.

Popoldne smo iz dobro obveščenih virov slišali, da je Igor Zlodej našel 26-letnega Davida Jungmana*. V nahrbtniku so našli njegov potni list.

»V Koritih so še tri snežišča različnih debelin in širin snega. Oba Čeha sta pogrešana od 29. januarja, ko sta se iz Mojstrane odpravila v Vrata, navzgor do Luknje in navzdol do križišča za Dolič. Njun cilj je bil Triglav. Vendar ju je presenetilo slabo vreme z močnim sneženjem. Takrat sta v zimski sobi Tržaške koče na Doliču (2151 m) zapisala, da se Triglavu zaradi slabega vremena odpovedujeta in da se vračata v Vrata. Tisto soboto za zapisala na Doliču: No Triglav, Yes Aljažev Dom! in je bila njuna zadnja sled,« dodaja Igor, ki je bil letos že 15-krat na temenu Triglava. Vsakič je obvezno šel tudi v Korita in iskal sledi za Čehoma.

Kmalu po izginotju so v Mojstrano prišli njuni prijatelji, iskali so ju gorski reševalci s helikopterjem, tudi jasnovidci v Pragi so dodajali svoje in sporočali, da sta pogrešana na območju nekdanje vojaške utrdbe pod Triglavom in da je eden od njiju živ. To vest so sporočili osmi dan po izginotju.

Oba alpinista sta si za ta zimski vzpon naredila natančen načrt, tako po višinskih metrih kot urah, potrebnih za vzpon in vrnitev. Čeprav sta bila izkušena, po pripovedovanju njunih prijateljev nista vzela s seboj ne plaznih žoln niti posebnih snežnih lopat, s katerimi bi na snežiščih delala preskuse o nevarnosti proženja plazov.

Pot, ki sta si jo izbrala za vzpon na Triglav, je namreč za zimo povsem neprimerna. Z veliko preveč pastmi, prečenje proti Doliču je januarja kot ruska ruleta, vedo povedati ljudje, ki poznajo Julijce in zimske vzpone. Strinjajo se, da je pot, ki sta jo načrtovala oba Davida, primerna za poletje. Pozimi pa se gre na Triglav iz Krme.

Zdaj, ko je Igor našel enega od pogrešanih, bo treba počakati še nekaj dni, da bo narava sama toliko odtalila snežno odejo in pokazala, kje počiva še drugi alpinist iz Prage.

Gorski reševalci, ki so se takoj lotili iskanj, so točno predvidevali, kje bi lahko oba Davida tudi našli.

Tone Mlekuž, ki je vodil današnjo akcijo v Koritih, nam je dejal, da je to za bovško postajo GRS četrto reševanje.

Mirko Kunšič

Slike na tej strani niso vse identične objavljenim v Slovenskih novicah.

Popravek: Mirko Kunšič nam je sporočil, da mu je bilo ob nadalnjem preverjanju podatkov pojasnjeno, da je bilo dejansko najdeno truplo Davida Pokornya in ne Davida Jungmana. Za Zlodeja pa velja, da je član Gorske policijske enote in postaje GRS Bovec, ni pa gorski reševalec letalec.