Išči

Arhiv

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Matevž Lenarčič uspešno okoli sveta

Večer, Zadnja stran: Matevž Lenarčič: "Nisem videl nobene meje, meje so samo v naših glavah."

Pilot Matevž Lenarčič, ki se je s Pipistrelovim letalom Virus SW 914 8. januarja podal na 100.000 kilometrov dolgo večetapno pot okoli sveta, je včerja ob 16.05 priletel na letališče Jožeta Pučnika na Brnik. "Hladno je, še predvčerajšnjim je bilo 40 stopinj," so prvi Matevževi vtisi na tleh. Na vprašanje, kaj je bilo najlepšega in kaj najtežjega na tej več kot trimesečni izkušnji, je Lenarčič odgovoril, da je vse stvar perspektive: "Tudi Slovenija ni najlepša država, je pa ena najlepših. Še lepše bi bilo, če ne bi bilo mej, kakor jih tudi iz zraka ni videti. Nisem videl nobene meje, meje so samo v naših glavah."

Na polet se je Lenarčič pripravljal skoraj eno leto, januarski vzlet pa je moral trikrat prestaviti. Na poti je šestkrat preletel ekvator, prečkal več kot 60 držav na sedmih celinah, 120 nacionalnih parkov in tri oceane. Med drugim je Lenarčič preletel najvišjo goro sveta, Mount Everest. Kot je dejal po pristanku, cilj ni bil dosežen, saj ne mara ciljev, pomembni sta le pot in usmeritev.

Lenarčič je po pristanku povedal, da mu podvig ne bi uspel brez Domna Graufa. Ta mu je kot del ekipe Green Light World Flight pomagal ob različnih vremenskih razmerah in pri pridobivanju dovoljenj za prelete držav. "Glede na dolžino in težavnost leta lahko povem, da ni bilo skoraj nič težav," je ob koncu poleta komentiral Grauf. Za varnost poleta je skrbela tudi mreža Pipistrelovih servisov po vsem svetu, nad dogajanjem pa je bdela ekipa konstruktorjev in drugih strokovnjakov omenjene ajdovske družbe.

Matevž Lenarčič se je na polet podal s Pipistrelovim 290 kilogramov težkim letalom z dodatno opremo, ki omogoča hitrost do 300 kilometrov na uro in ekološko porabo goriva. Kot je povedal, je bila pot večja preizkušnja za letalo, kot je mislil, a kljub temu je Pipistelovo lahko letalo uresničilo njegova pričakovanja. "Avion je enkraten, najboljši avion, s katerim sem kdaj koli letel. Če govorimo o performansih, majhni porabi, prijaznosti okolju, potem je to najboljše letalo na svetu. Je pa na takšni poti in razmerah razumljivo, da kaj odpove," je dejal.

Leon Brecelj iz Pipistrela je bil včeraj navdušen nad doseženim podvigom, ki je pokazal, da njihovo letalo sodi med najboljše. "Narediti letalo, ki je bilo sposobno prenesti vse te ekstremne vremenske razmere, ni bilo enostavno. Ker pa imamo tehnologijo in znanje, smo takšno letalo Lenarčiču vseeno obljubili," gleda zdaj na začetke sodelovanja, ki so Pipistrelu prinesli nove izkušnje, te pa jim bodo pomagale pri razvijanju prihodnjih letal. Po Brecljevih besedah zanimanja zanje ne manjka.

Med potjo je Lenarčič ustvaril veliko posnetkov iz zraka, s katerimi je zelo zadovoljen, čeprav je zaradi slabega vremena zamudil veliko lepega. Pot je imela tudi znanstveni kontekst, saj je vso svojo pot okoli sveta meril koncentracijo saj. Pozitivne vtise bo Matevž Lenarčič, diplomirani biolog, fotograf in alpinist, ki je svet z ultralahkim letom v smeri vzhoda preletel že leta 2004, zbral v monografiji. (sta)
 

Vecer.si 20.04.2012

Matevž Lenarčič, ki je svet z ultralahkim letalom v smeri vzhoda preletel že leta 2004, bo fotografije včeraj uspešno zaključenega preleta sveta zbral v monografiji.
 
Matevž Lenarčič, ki je svet z ultralahkim letalom v smeri
vzhoda preletel že leta 2004, bo fotografije včeraj uspešno
zaključenega preleta sveta zbral v monografiji. (Tit Košir)

 

Kategorije:
Informacije SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

ARHIV

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.