Mikavnosti gozdnatega Pohorja

Nakup, 21.07.06 - Marjan Raztresen: Žičnica pripelje do starega zaščitenega hotela

NAKUP, petek, 21. julija 2006
Pohodništvo

Mikavnosti gozdnatega Pohorja

Pot: Hotel Bellevue na Bolfenku cerkev sv. Bolfenka-razgledni stolp-Mariborska koča na Pohorju-Aparthotel Pohorje-hotel Bolfenk-penzion Martin-Bellevue Dolžina poti: 7 km Čas hoje: 2 uri
Težavnost poti: zelo lahka pohodniška, skoraj sprehajalna pot, primerna tudi za majhne otroke
Višinske razlike na poti: hotel Bellevue 1040 m, cerkev sv. Bolfenka 1037 m, razgledni stolp 1147 m, Mariborska koča 1068 m, Aparthotel Pohorje 1078 m
Zanimivosti ob poti: cerkev sv. Bolfenka in razstave v njej, ogromni pravi kostanj in bukev nedaleč od cerkve, velikanska mravljišča ob poti, zanimive kamnine, razglednik
Ponudba ob poti: restavracija hotela Bolfenk in gostilna apartmajskega naselja Martin, gostišče v planinski Mariborski koči, restavracija Aparthotela Pohorje, brunarica pod zgornjo postajo vzpenjače
Informacije o poti: TIC Bolfenk, 02/603-42-11, bolfenk@siol.net, www.maribor-tourism.si; knjižni vodnik Hribi nad mesti, Mladinska knjiga; zgibanka Bolfenk na Pohorju, Zavod za turizem Maribor; brošura Rozkina gozdna učna pot Bolfenk-Razglednik, Zavod za gozdove Slovenije; zgibanka Fosilno in mineralno bogastvo Haloz, Slovenskih goric in Kobanskega, Center naravne in kulturne dediščine Bolfenk na Pohorju.

Opis poti. Najmanj dve hitri poti pripeljeta na Bolfenk na Pohorju. Popotniki iz osrednje Slovenije se bodo morda odločili slediti dobrim oznakam z avtomobilske ceste pri Spodnjih Hočah na levo, kjer jih lepa, asfaltirana, ovinkasta in strma cesta pripelje na veliko parkirišče pod zgornjo postajo gondolske žičnice na Pohorje. Vendar se je prijetneje peljati s križišča pri Hočah naprej proti Mariboru do Zgornjega Radvanja in hotela Habakuk, kjer je spodnja postaja pohorske vzpenjače. Vsako polno uro od osmih zjutraj do osmih zvečer, sredi dneva pa celo na pol ure, vozi žičnica (cena za povratno vozovnico je 1700, enosmerna 1400 tolarjev).

Žičnica pripelje do starega zaščitenega hotela Bellevue, ki ga prenavljajo, z uravnave pod hotelom pa se mimo brunarice z okrepčilom odpravimo po cesti na desno navzdol, kjer stoji več kot pol tisočletja stara cerkev sv. Bolfenka, katero je leta 1971 začel obnavljati mariborski zavod za spomeniško varstvo, delo pa je šele leta 2001 dokončala Mestna občina Maribor. Zdaj so v zanimivo prenovljeni cerkvi razstave, v njej pa je tudi Turistično informacijski center (odprt vsak dan, razen ponedeljka in torka, od 9.30).

Potem ko si popotnik ogleda katero od razstav v cerkvi, se odpravi po široki gozdni vleki in skozi gozd do visokega kovinskega razglednega stolpa iz leta 1909, s katerega se nad zelenjem gozdov vidi daleč naokrog: na severovzhodu je globoko spodaj kot na dlani Maribor, za njim so Slovenske gorice, na severu je Kozjak, na vzhodu Ruška koča, Klopni vrh in planota Lovrenških jezer - celotna pokrajina, kamor se od stolpa odpravljajo planinski pohodniki po Pohorju. Najbližja markantna točka je nekdanji vojaški radar, ki z žogasto kupolo štrli iz gozda. Po široki gozdni poti se odpravimo v to smer, občudujemo med potjo velika mravljišča, in ko smo mimo radarja in se pot kar strmo spusti, pridemo do križišča treh, z našo vred štirih cest. Po srednji od treh, pravi makadamski cesti, pridemo do Mariborske koče s kar dvema spomenikoma Ivanu; Sumljaku, ki si je leta 1950 izmislil slovensko planinsko transvsrzalo. Da se ne bi vračali po isti poti, gremo od koče po maksdamu do prvih počitniških hiš na levi, med katere nas usmeri planinska označba. Vseskozi ji sledimo po stezicah, spotoma morda zavijemo na okrep-čilo k velikemu Apartnotelu Pohorje, ki je bil nekoč planinski Železničarski dom, se po stezi strmo vzpnemo do gozdne ceste, prečkamo asfaltirano cesto, sledimo kažipotom k turističnima naseljema Bolfenk in Martin, se po cesti sprehodimo skozi obe in se nemara spet ustavimo v enem ali drugem na prigrizek ali požirek, od Martina pa se po strmem travniku vrnemo k hotelu Bellevue, ki se nam kaže od spodaj. Komur je do poletnega sankanja, si lahko pod starim Bellevuejem sposodi sanke na koleščkih in z njimi oddrvi do Martina ter se s sankami vrne na izhodišče z vlečnico. Kdor je navdušen nad gorskim kolesarjenjem, si lahko pod gondolsko »garažo« izposodi kolo. Komur je ljubša daljša hoja, lahko od Mariborske koče nadaljuje pot do dobro uro hoda oddaljene planinske Ruške koče na Arehu (od Bellevueja do Areha in nazaj bo torej potreboval nekako štiri ure), komur pa ni niti tega dovolj, se lahko od Bellevueja odpravi peš do avta v dolini in se spotoma ustavi še v adrenalinskem parku, če bo seveda delovala katera od zanimivosti.