Išči

Arhiv

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

November na trasi Pusti rovt - Svečica

Luka Markež: V novembru je izvajalec del GG Bled ponovno začel z deli ...

November na trasi Pusti rovt - Svečica


V začetku novembra je izvajalec del GG Bled ponovno začel z deli na trasi “vlake” Pusti rovt- Svečica. Šlo naj bi zgolj za izdelavo enega kilometra vlake, ki naj bi ga lahko gradili na osnovi lokacijske informacije, nadaljevali pa naj bi šele potem, ko bi investitor Agrarna skupnost Koroška Bela- Javornik pridobil gradbeno dovoljenje. Tako je 7. novembra poročal Blaž Račič v svojem članku v Delu.

K temu je potrebno dodati, da naj bi se načrtovani objekt tudi po novem gradil na osnovi določil za graditev vlak, njegova namembnost pa naj bi bila sedaj opredeljena kot pot za pregon živine. Celotna pot naj bi bila sestavljena iz dveh enot: približno 1600 metrov vlake, ostalo pa dva metra široka pot, ki naj bi bila opredeljena kot kmetijski pomožni objekt.

Novembrska dela na trasi so potekala precej drugače kot naj bi glede na Račičev članek. Z omejevanjem na en kilometer ni bilo nič! Z graditvijo so segli v drugi kilometer, čeprav so na upravni enoti občine Jesenice neuradno potrdili, da investitor gradbenega dovoljenja še ni pridobil. Inšpekcijska služba se strinja, da gre za kršitev in obljublja, da nadaljevanje graditve ne bo mogoče pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja. Investitor in izvajalec sta torej že večkrat kršila zakonodajo, pri tem pa nista bila kaznovana in lahko napredujeta po kosih.

Izveden je bil tudi posek nadaljnjega dela trase.

Glede na strmino pobočja je pričakovati močno erozijo, kar bo verjetno vodilo k temu, da bodo zainteresirani čez nekaj let zahtevali razširitev in utrditev vlake v gozdno cesto. S kakšnimi argumenti jim bomo to lahko preprečili?

Kot so potrjevale že v spodnjem delu debla ukrivljene bukve, poteka del trase čez melišče, ki je danes poraščeno z gozdom.

Stroj je izvajalec kljub zapadlemu snegu pustil na trasi, da bo z njim lahko nadaljeval ob prvi priložnosti.

Trasa naj bi v nadaljevanju potekala čez zelo strmo pobočje, ki je na fotografiji pobeljeno s snegom. Tu nekje se začenja tudi območje Nature 2000. Zgoraj je vidna stara pot, ki vodi na planino. Pred sporom z novim lastnikom Kočne (denacionalizacija), so kmetje živino gnali po tej poti. Ustrezne institucije bi lahko dosegle ustavitev graditve načrtovane vlake, pri čemer bi si kmetje lahko nadelali pot od konca sedaj zgrajene vlake do stare poti in si tako skrajšali pot za pregon živine. S tem bi preprečili, da bi na planino lahko prišla terenska vozila, štirikolesniki in motorne sani.

Morda zadnja idilična jesen na planini. Kot pravi največji kmet na Koroški Beli, Franci Smolej, bodo usmeritev v turizem podprli, tudi gradnjo žičnic. Cesto, ki pomeni začetek degradacije planine, pa gradijo prav z argumenti ohranjanja kmetijstva na planini (Andrej Avsenek, Zavod za gozdove Bled). Človeku postane slabo ob vsem, kar se dogaja. Vsi, ki se zavedamo vrednot slovenskih gora, moramo takoj ukrepati. Kličimo, obveščajmo, pišimo! Glede na to, da je investitor lahko pridobil naravovarstveno soglasje (MOP), pa tudi pozitivno hidrogeološko in inženirsko geološko mnenje za vlako (GEOKO), mora biti v naši državi nekaj hudo narobe!

Luka Markež

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave
Značke:
EKO novosti v2

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

ARHIV

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.