Po štirinajstih letih je zimski Krn ponovno zahteval krvav davek

Dnevnik - Vanja Alič: Umrl je alpinist in turni smučar iz Sovodenj v Italiji
Delo, Kronika: Nesreča v gorah - Smrt italijanskega smučarja na Krnu

Massimo Caudi iz Sovodenj in Manuela Crag Nolin iz okolice Vidma na parkirišču pri planini Kuhinja pod Krnom. (Foto: Dokumentacija Dnevnika)

Slovenske gore so včeraj terjale novo žrtev. Na Krnu se je smrtno ponesrečil alpinist in turni smučar David Fajt iz Sovodenj v Italiji. S smučmi se je hotel spustiti v dolino z višine okoli 2100 metrov. Dobrih 100 metrov pod Gomiščkovim zavetiščem mu je najverjetneje zdrsnilo na poledenelem snegu in v hladnem ter vetrovnem vremenu. Zgrmel je po plošči očaka Krna navzdol in pristal dobrih 800 višinskih metrov nižje nad planino Zaslap.

"Prespali smo v zimskem bivaku zavetišča. Krn dobro poznamo, saj smo bili tu že večkrat, tako poleti kot pozimi. Opremljeni smo bili za zimske razmere, tako da nas ni zeblo. Greli pa smo se tudi s svečami. Zjutraj smo se odpravili v dolino. David se je odločil za smučanje, midva pa sva se v navezi z derezami na čevljih začela spuščati proti dolini. Nenadoma pa sva zaslišala grozen krik. Mimo naju je priletel David. Vedela sva, da se bo nekaj hudega zgodilo. Takoj sva poklicala na številko 118 v Italijo," sta na parkirišču nedaleč od planine Kuhinja, kjer so v soboto pustili osebni avtomobil, pretresena pripovedovala 39-letni Massimo Caudi iz Sovodenj in 30-letna Manuela Crag Nolin iz okolice Vidma. Povedala sta tudi, da so z Davidom pogosto hodili v gore, da bi letos praznoval 40 let in da je bil edinec.

Na policijski upravi v Novi Gorici nam je Iztok Berginc, dežurni na operativnem komunikacijskem centru, povedal, da se je trojica odpravila do Gomiščkovega zavetišča v soboto okoli 16. ure in da se je nesreča zgodila v nedeljo okoli 7.30. Pokojni David je po zasneženi plošči drsel približno 1280 metrov. Njegovega nahrbtnika in smuči včeraj do poznega popoldneva še niso našli.

Potem, ko so dobili obvestilo, so se v akcijo reševanja vključili tolminski gorski reševalci. Mrtvega planinca so našli na višini 1300 metrov. Kot je povedal načelnik tolminske gorske reševalne službe Žarko Trušnovec, je pokojni drsel le dobrih pet metrov od prijateljev. "Imela sta srečo, saj bi ju lahko spodnesel in bi vsi skupaj zgrmeli v dolino. Za zdaj niti ne vemo, ali je zdrsnil, še preden si je nataknil smuči ali potem, ko se je že začel spuščati. O nesreči smo bili obveščeni ob 8.40. V akciji reševanja je sodelovalo 14 članov GRS Tolmin," je dodal Trušnovec. Truplo ponesrečenca so potem, ko so ga pripeljali do parkirišča na planini Kuhinja, odpeljali v mrliško vežico na tolminskem pokopališču. V vas Krn sta včeraj okoli poldneva prišla tudi Davidova starša.

Žarko Trušnovec nam je še povedal, da so imeli letos že 10 reševalnih akcij in da je bila včerajšnja prva, ki se je končala s smrtjo človeka v letu 2010. Naj spomnimo, da je Krn pred štirinajstimi leti okoli novega leta vzel štiri življenja, Kobaridca in treh italijanskih državljanov.

Vanja Alič

Delo, Kronika (08.03.10): Nesreča v gorah
Smrt italijanskega smučarja na Krnu: Italijan je po padcu drsel po krnski plošči in nato mrtev obležal na višini 1260 metrov

Krn – Včeraj dopoldne se je na pobočju Krna smrtno ponesrečil italijanski turni smučar.
Fanta iz Savodenj v Italiji in dekle iz okolice Vidma so se na goro povzpeli že v soboto popoldne in noč prebili v bivaku, imenovanem zimska soba, na višini 2200 metrov. Naslednje jutro okoli 8.30 so se odločili, da sestopijo v dolino. Eden izmed fantov se je po pobočju spustil v navezi z dekletom, medtem ko se je tretji namenil z vrha odsmučati v dolino. Že po približno stotih metrih je padel in drsel po celotni krnski plošči ter se ustavil šele na višini 1260 metrov, kjer je obležal mrtev.

Dvojica je takoj poklicala na pomoč v Italijo, vendar pripadniki tolminske postaje gorske reševalne službe klica niso prejeli. Poziv na pomoč so dobili šele potem, ko je nesrečneža opazil planinec, ki je v tem času sestopal s Krna. »Razmere niso bile posebej težke. Podlaga je ta čas trda, bilo je tudi vetrovno. To je bila tipična nesreča smučarja v visokogorju,« je dejal načelnik tolminskih gorskih reševalcev Žarko Trušnovec. V dolino so truplo turnega smučarja prinesli pripadniki GRS Tolmin in pripadnik gorske enote policije PU Nova Gorica.  Bl. M.