Išči

Arhiv

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Še ena zima bi podrla vse

Primorske novice - Neva Blazetič: Poznavalci brez zadržka ocenjujejo, da so žičniške naprave na Kaninu skoraj povsem uničene.

Če bi se kdorkoli lotil popravila, bi moral vse pregledati, vijak za vijakom, sklop za sklopom. Ker so stebri razmajani in zviti, predstavljajo potencialno nevarnost za planince, ki po markirani planinski poti hodijo pod njimi.

KANIN > “Ko na Kaninu piha zgolj sapa in ne pravi veter, vse škripa in se maje. Grozljivo je. Še ena zima z veliko snega bi vse spravila na tla,” ocenjuje Uroš Sovdat, ki je dolga leta delal v ATC Kanin in do obisti pozna žičniške naprave. Ogledal si je ves sistem in po njegovem bi bilo s popravilom veliko več dela, kot če bi vse na novo postavili.

Kot pravi, je steber pod restavracijo Prestreljenik tako poškodovan, da bi ga močan sunek vetra lahko podrl. “To pa je že zelo zaskrbljujoče, ker je pod njim speljana markirana planinska pot proti Prestreljeniku,” opozarja.

Že na oko vidne poškodbe so hude, nihče pa ne ve, kaj se dejansko skriva v stebrih gondolske žičnice in sedežnic. “Zadevo bi bilo treba pregledati vijak za vijakom, zvar za zvarom. Za natančen pregled enega stebra bi po moji oceni ekipa potrebovala najmanj dva dneva,” ocenjuje Sovdat.

Obračalno kolo in steber na spodnji postaji štirisedežnice Prevala sta uničena. V restavraciji Prestreljenik zamaka, inštalacija je delno uničena, šipe so popokane. “Če bi se razbile in bi skozi potegnil kaninski orkanski veter, bi vse uničilo,” pravi Sovdat.

Ker je B postaja lahko dostopna in ni zaklenjena, so si ljudje postregli s tistim, kar je bilo uporabno in so lahko odnesli. Pogrešajo akumulatorje, varovalke ... Postaja A pa je zaklenjena, gondole so v njej varno spravljene.

Ker so si potencialni kupci iz Rusije naprave natančno ogledali, so samo zmajevali nad izklicno ceno 1,9 milijona evrov za tisti del naprav in premičnin, ki so v stečajni masi ATC Kanin. Prva dražba sredi julija se je zaključila pri ceni 1,1 milijona evrov, kar je še vedno veliko. Koliko so se zbližali z Hypo Leasingom, ki je lastnik gondolske žičnice, je neznanka. Jesenska ponovna dražba bo razkrila, kako naprej. Potencialni kupci iz Rusije vztrajajo v upanju, da se bodo dogovorili za vsaj približno realno ceno.

NEVA BLAZETIČ

Kategorije:
Informacije SLO Vse objave

6 komentarjev na članku "Še ena zima bi podrla vse"

Franci Savenc,

Nekaj komentarjev je bilo odstranjenih, ker ne moremo dopustiti dopisovanja, ki bi se lahko sprevrglo v nestrpne formulacije in/ali se oddaljilo od bistva objave. - Urednik


Igor Pavlič,

Če je res tako, kot pišejo v Pimorskih novicah, je več kot očitno, da so žičnice na Kaninu projektirali diletanti, menda ni posredi sabotaža. Možno je tudi, da je material preslab ali pa gre za oboje skupaj!


Igor Pavlič,

g. Kocjan, torej za dobre ceste potrebujemo gospodarsko krizo (cesta na Man. sedlo, leta 38)) in kakšno vojno (Vršič). Tudi cesta Ljubljana-Zagreb je bila zgrajena v letih 50-54, še brez mehanizacije.


Igor Zlodej,

Bil sem med prvimi pozimi na Kaninu in videl poškodbe (vse foto arhivirano, prva poročala TV SLO g. Batistuta), šele kasneje je stečajna upraviteljica naročila nujna vzdrževalna dela, ampak je bilo že prepozno, vseh potrebnih opravil pa tudi niso opravili, na primer odkopali stebre, kar se je vedno počelo in nastala je nepopravljiva škoda.

Steber 8 kaninske gondolske žičnice veter seveda ne bo podrl, niti pod restavracijo Prestreljenik ne poteka nobena markirana planinska pot, je pa res, da občasno po smučišču gre kakšen planinec bodisi gor ali dol.

ATC Kanin v stečaju je dolga zgodba, nikakor ne enoznačna, kot jo želijo nekateri prikazati. Se je pa tudi v tem primeru dobro držati reka: "le čevlje sodi naj kopitar".

Bovčanom, ki so bili dolga leta pod fašizmom, v nekdanji in sedanji državi vedno "na koncu sveta", preživeli tri potrese, ter plaz v Logu pod Mangrtom pošiljat Hitlerja, da bi naredil red oz. ljudi naučil kako je treba delati, pa je milo rečeno nizkotno in podlo dejanje, vredno vsega obsojanja.


Primož Auersperger,

Vsebina je bila izbrisana na zahtevo avtorja / IP


Gorazd Kocjan,

G. Igor.

Morate priznati, če ne bi bilo Avstrijcev, Nemcev in Italijanov, ne vem po kakšnih "cestah" bi se še desetletja vozili domačini in turisti v teh krajih. Na določenih odsekih , še danes!! Če bi jih delali yu gradbinci in bog ne daj slovenski, ne vem koliko časa bi zdržale.

Toliko o okupatorjih..če že !!

Pa brez zamere, pač dejstva so na dlani.

lep pozdrav vsem

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

ARHIV

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.