Išči

Arhiv

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Staro sedežnico

Bojan Rajšek: ... na Veliki planini bi zamenjali s sodobnejšo

Sedežnica Šimnovec lahko obratuje do poletja, potem bodo morali pridobiti novo obratovalno dovoljenje.

Do konca leta namerava podjetje Velika planina dvosedežnico Šimnovec zamenjati s sodobnejšo šestsedežnico. Zdaj poteka drugi javni razpis, saj so prvega razveljavili. Upravna enota Kamnik pa gradbenega dovoljenja za prepotrebni objekt še ni izdala. Podjetje Velika planina, ki je izključno v lasti kamniške občine, je bilo lani uspešno na javnem razpisu ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Odobrili so mu sedem milijonov evrov evropskega in državnega denarja, ki ga mora porabiti do konca leta.

Za postavitev šestsedežnice upravljavec nima gradbenega dovoljenja.

Podjetju Velika planina na razpisu odobrili sedem milijonov evrov.

Prvi razpis so razveljavili, saj so pomanjkljivo določili strokovne zahteve.

Izdelava obstoječe dvosedežnice Šimnovec, ki zdaj lahko doseže najvišjo hitrost 2,4 metra na sekundo in na 172 sedežih prepelje 1140 smučarjev na uro, sega v leto 1984, ko je začela obratovati na Rogli. Pred dvema desetletjema so jo tam namreč razstavili in jo postavili na trasi dotrajane enosedežne žičnice. Obratovala je do leta 2013, ko je bilo treba v skladu z zakonom o žičniških napravah izvesti izredni tehnični pregled, zato dvosedežnica leto dni ni obratovala. Tej sedežnici, prepeljani s Pohorja, pa so leta 2015 podaljšali življenjsko dobo za največ deset let.

Sedežnici, prepeljani s Pohorja, obratovalno dovoljenje poteče sredi leta. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
 

Po obnovi je dobila status še dopustne za obratovanje, kar pomeni, da njeno obratovanje iz varnostnih razlogov ne bo več sprejemljivo za infrastrukturni inšpektorat in tudi ne za zavod za gradbeništvo, ki je pooblaščen za izvajanje tehničnih pregledov. Zaradi zastarelosti naprave na trgu ni več mogoče kupiti rezervnih delov, ki so pogoj za tehnično brezhibnost in izdajo obratovalnega dovoljenja. Podobne naprave istega proizvajalca, denimo, že desetletje ne obratujejo na Kobli, Zatrniku, Rogli in v Cerknem.

Naprave brezhibno obratujejo

Sedežnica Šimnovec na Veliki planini. FOTO: Bojan Rajšek/DeloNa inšpekciji za žičniške naprave in smučišča, ki jo vodi Barbara Mikuš, so povedali, da so zadnji inšpekcijski pregled sedežnice Šimnovec opravili v začetku novembra lani. Takrat so temeljito pregledali delovanje vseh naprav in preverili usposobljenost osebja. Nepravilnosti in pomanjkljivosti niso ugotovili. Podjetje Velika planina ima pridobljeno in veljavno dovoljenje za obratovanje sedežnice Šimnovec, ki jim ga je izdalo ministrstvo za infrastrukturo in velja do letošnjega poletja. Po preteku tega dovoljenja pa mora upravljavec pri pristojnem ministrstvu pridobiti novo.

To se lahko izda na podlagi vloge, ki ji mora biti priloženo pozitivno poročilo o opravljenem strokovno-tehničnem pregledu. Poleg sedežnice lahko obratujejo še nihalna kabinska žičnica Velika planina ter vlečnici Jurček in Zeleni rob. Vlečnici Zeleni rob poteče obratovalno dovoljenje letos, kabinski žičnici prihodnje leto in vlečnici Jurček leta 2026.

Prvi javni razpis razveljavili

Sedežnici, prepeljani s Pohorja, poteče obratovalno dovoljenje sredi leta. FOTO: Bojan Rajšek/DeloPo besedah Tomaža Štefeta, direktorja podjetja Velika planina, bosta nakup in postavitev nove šestsedežnice družbo stala osem milijonov evrov. Nova sedežnica bo potekala po trasi obstoječe sedežnice Šimnovec v dolžini 1300 metrov, jeklenica pa po dvanajstih stebrih. Nova sedežnica bo na uro lahko prepeljala 1452 oseb. Staro sedežnico bodo odstranili in bo romala med staro železo. Javni razpis že poteka in bo končan v drugi polovici januarja. Lahko bi bil sicer že končan in izvajalec izbran, dela pa bi se morda že lahko začela, vendar sta nastali dve težavi oziroma oviri, da naložba še ni bila izvedena.

Družba Velika planina je namreč 30. novembra lani na kamniško upravno enoto vložila zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja, vendar morajo vlogo dopolniti. Dan pred tem, torej 29. novembra, pa je družba razveljavila javni razpis. Po pregledu ponudbe so namreč ugotovili, da so pomanjkljivo določili strokovne zahteve. V besedilo javnega naročila družba ni eksplicitno vključila potrebnih gradbenih del pred začetkom montaže.

Zaradi zastarelosti naprave na tržišču ni več mogoče kupiti rezervnih delov. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
 

»Prav tako je bilo ugotovljeno, da takšen način izvedbe onemogoča oddajo javnega naročila v okviru zagotovljenih sredstev. Ugotovljenih pomanjkljivosti v tej fazi postopka oddaje javnega naročila ni več mogoče sanirati, saj sprememba razpisne dokumentacije ni več dopustna, zato je naročnik edino prejeto ponudbo zavrnil skladno z zakonom o javnih naročilih (ZJN-3),« je na portalu javnih naročil med drugim zapisal direktor Štefe.

Delo, 05.01.2023 ob 07:00
Staro sedežnico na Veliki planini bi zamenjali s sodobnejšo

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

ARHIV

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.