Tečajniški vikend

Ambrož Kregar: ... v Paklenici

En teden po ČAO pakleniškem vikendu za “odrasle“ smo končno na vrsto prišli še tečajniki. Neučakani plezanja smo se večinoma tja odpravili že nekoliko prej, prva ekipa je v Paklenico prispela že v sredo in se udobno namestila v kampu in apartmaju, ostali smo se pridružili v naslednjih dneh. Z Nino in TDV-jem smo štartali iz Ljubljane v četrtek dopoldne in hitro sklenili, da lahko že po poti kaj lepega splezamo. Izbrali smo Strogir, na pol poti med Senjem in Paklenico, s čudovitim razgledom na morje. Ker vstopa v izbrano smer, Le Cicale (5c, 150 m), po polurnem iskanju še vedno nismo našli, smo se opogumili in zavili v sosednjo Šumsko vilo (6a+, 160 m). Po treh raztežajih plezanja po čudoviti skali z nekoliko skromnim številom svedrov smo se zadovoljni po vrvi spustili do vstopa in ravno še ujeli dovolj svetlobe za udoben povratek do avta. V kampu v Paklenici so nas nekaj čez enajsto pričakali veseli sotečajniki in nas gostoljubno nahranili z narezkom in napojili s pivom, v prešernem vzdušju je sledila izmenjava prvih izkušenj plezanja v pakleniški skali.

V petek je bilo spet na vrsti – plezanje! Ker je bilo mentorjev malo, se je plezanja večraztežajk lotilo bolj malo tečajnikov. K sreči nam je gospod načelnik Jan že vnaprej poslal natančna navodila, kako ravnati v takšnem primeru: v plezanje nam je priporočil dve lepi športnoplezalni smeri, WC 6b+ in Vaginalna manipulacija 6a+. Z Nino sva presodila, da je lepša ena izmed sosednjih smeri, Helena 6a+, zato sva jo naštudirala in oba splezala. Ker pa mi priporočilo gospoda načelnika ni dalo miru, sem se za zaključek lotil še Vaginalne manipulacije in jo splezal na pogled, za kar sem si (menda) pri gospodu načelniku prislužil 6 točk.

Zvečer, ko smo bili končno zbrani vsi tečajniki in mentorji, nas je Gašper razdelil v ekipe. Z Jernejem sva bila dodeljena gospodu načelniku in hitro smo skovali načrt za naslednji dan. Ker se je Jerneju mudilo na popoldansko poroko v Slovenijo, smo vstali zgodaj in ob sedmih vstopili v Levo Tržiško (6a+, 120 m) v Stupu. Prva dva raztežaja sta bila zelo zanimiva in nič kaj poceni, plezali smo skozi staro tiso, ki raste v steni, mestoma mokro in nekoliko previsno zajedo, nato pa po strmih ploščah proti vrhu Stupa. Tam smo vstopili v Brid za veliki Čekić (5b+, 150 m), ki je nekoliko lažji, a nič manj zabaven. Še posebej me je navdušil orjaški žleb v tretjem raztežaju (5b+), ki ne zahteva veliko moči, ampak zgolj nekaj spretnosti in plezalne iznajdljivosti. Po grebenu smo nadaljevali vse do vrha stene, kamor smo prispeli ob dvanajstih. Sledil je prijeten spust po ferati nazaj v dolino, na poti pa smo srečali Niko, zelenega kuščarja, Deana, kačo in Janeza. Po obveznem kopanju v tolmunu je sledilo pivo pred trgovinico v Paklenici, nadaljnje plezalne dogodivščine tega dne pa nam je žal preprečil dež, zato smo se odpravili k Dinku na zasluženo kosilo. Ob pivu in kovanju načrtov za naslednji dan je popoldne hitro minilo in že je bil na vrsti tradicionalni tečajniški piknik. Meso je bilo dobro, pivo hladno in obrazi nasmejani, sledilo pa je (menda tudi tradicionalno) kopanje v morju.

Nedeljsko jutro je zahtevalo plačilo za sobotno rajanje, plezalni načrti so postali nekoliko skromnejši in malo manj ambiciozni. Z Niko sva namesto načrtovanega Capitana Pelinkovca izbrala nekoliko krajšo smer Kikos bohrer (6a/a+, 100 m) v Kukovih ispod Vlake, v kateri sva sledila navezi gospoda načelnika Jana, Lee in Aljaža. Smer je lepa, a za dan po pikniku kar zahteven zalogaj. Za spust nama je Jan prijazno dovolil uporabo njegove vrvi, zato je bil sestop hiter in prijeten. Nedeljsko popoldne smo namenili kosilu v Dinku, pakiranju za odhod in poslavljanju. Ker pa nam nekaterim bolj diši plezanje kot ponedeljkova služba, smo se z Nino in Blažem odločili, da ostanemo še en dan in izkoristimo vreme, ki končno ni kazalo na popoldanske plohe. Po posvetu z gospodom ravnateljem alpinistične šole Gašperjem smo se odločili za smer Danaja, (5b, 100 m), jo v ponedeljek dopoldne suvereno in brez zapletov odplezali, se po vrvi spustili na dostop in seveda spet okopali v tolmunčkih.

Skozi oči tečajnika, ki se je letos v Paklenici prvič lotil plezanja bolj resnih večraztežajnih smeri, moram priznati, da je moje navdušenje za plezanje doseglo nov nivo. Družba ČAO alpinistov in tečajnikov je odlična, vzdušje je bilo ves čas (razen morda nedeljskega jutra na vrhuncu, preplezane smeri pa zelo zanimive in ravno prav težke za prijetno uvajanje v nov način plezanja. Kdaj gremo spet?!

Preplezane smeri:
Četrtek, 8. 6.
Nosorog, 4c, 150 m (Gašper Ravnjak, Zala Jesenko, Miha Jernejčič)
Oprosti mi pape, 4a, 110 m (Zala Jesenko, Miha Jernejčič)
Šumska vila, 6a+, 160 m (Tadej Dobravc Verbič, Nina Korošec, Ambrož Kregar)

Petek, 9. 6.
Danaja, 5b, 100 m (Gašper Ravnjak, Blaž Seliškar)
Nostalgija, 6b, 350 m (Maja Grgič, Ana Štritof, Nika Krivec)
Sjeverno Rebro, 4b+, 170 m (Borut Naglič, Zala Jesenko, Miha Jernejčič)
L'Anno delle Lumache, 6a+, 250 m (Tadej Dobravc Verbič, Jernej Štukelj)
Akademski, 5a, 180 m (Nika Testen, Gašper Beg)

Sobota, 10. 6.
1/2 Trik, 1/2 Saleški, brez korneta, 5b, 120 m (Gašper Stopar, Sara Stojanović, Maj Vadnov)
Če je od Draga je od Draga, 6b+, 130 m (Tadej Dobravc Verbič, Aljaž Bogataj, Blaž Seliškar)
Water song, 6a+, 160 m (Nika Krivec, Dean Pecman, Janez Vrankar)
Circus, 6a, 350 m, (Maja Grgič, Nina Korošec, Zala Jesenko)
Mosoraški, 6a, 350 m (Gašper Ravnjak, Mohor Nartnik, Miha Jernejčič)
Leva Tržiška + Brid za veliki čekić, 6a+, 120m+150m (Jan Jasnič, Jernej Štukelj, Ambrož Kregar)
Catch the Rainbow, 5a, 100 m (Tadej Bolta, Nik Januš Židan, Miha Kitek)
Lidijin, 5a, 90 m (Tadej Bolta, Nik Januš Židan, Matjaž Vehovec)
Bračni smjer, 5c, 200 m (Borut Naglič, Miha Kitek, Blaž Hrovat)

Nedelja, 11. 6.
Catch the rainbow, 5a, 100 m (Gašper Stopar, Zala Jesenko, Miha Jernejčič)
Danaja, 5b, 100 m (Maja Grgič, Sara Stojanovič, Blaž Seliškar)
Kikos bohrer, 6a/a+, 100 m (Jan Jasnič, Lea Štrukelj, Aljaž Bogataj)
Kikos bohrer, 6a/a+, 100 m (Nika Krivec, Ambrož Kregar)
Aigor, 5b, 150 m (Tadej Dobravc Verbič, Nik Januš Židan, Miha Kitek)
Šaleški, 5a, 120 m (Tadej Bolta, Mohor Nartnik)
Karamara Sweet Temptations, 6a+, 110 m (Miha Jemec, Nina Korošec)
Trik, 5a, 125 m (Boris Sedej, Blaž Hrovat)

Ponedeljek, 12. 6.
Danaja, 5b, 100 m (Nina Korošec, Blaž Hrovat, Ambrož Kregar)