Išči

Arhiv

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Upanje za Kanin prinaša partner iz Francije

Dnevnik, 06.09.04 - Jani Alič: Smo tik pred podpisom dogovora. - Že prihodnje leto bi lahko začeli graditi povezovalne žičnice.

Upanje za Kanin prinaša partner iz Francije

Skupina Transmontagne prihodnji mesec vstopa v družbo ATC Kanin


BOVEC - "Z neko normalno poletno in zimsko sezono smo na Kanin sposobni pripeljati od 90 do 100 tisoč potnikov. S povezavo s smučišči na Snežnem sedlu je to dosegljivo skoraj čez noč. Ob tolikšnem številu prevozov bi lahko naša firma poslovala pozitivno ter obenem tudi sama vzdrževala smučarsko infrastrukturo v dolini in na Kaninu," razmišlja o prihodnosti našega edinega visokogorskega smučišča Aleš Uršič, ki zadnjih dvanajst let vodi ATC Kanin iz Bovca.

Upanje za Kanin (in tudi Nevejsko sedlo) prihaja iz Francije. Po dobrem letu pogovorov in številnih obiskov iz družbe Transmontagne naj bi francoski partner že prihodnji mesec vstopil v družbo ATC Kanin s 400.000 evri. Na tak način bi postal 23-odstotni lastnik.

"Gre za resno družbo. Smo tik pred podpisom dogovora. Soglasje so dali tudi družbeniki. Že prihodnje leto bi lahko začeli graditi povezovalne žičnice. Francoze zanimajo tudi prenočitvene zmogljivosti in upravljanje apartmajev. Zanimanja med slovenskimi partnerji ni bilo. Vsi, ki se obračajo proti Bovcu, hočejo imeti rešeno zimskoturistično infrastrukturo," pravi Aleš Uršič in dodaja, da je treba v zgornjem Posočju računati na sezono čez vse leto in da ni mogoče preživeti s tremi poletnimi meseci.

Uršič še pravi, da se že dogovarjajo z bovško občino za pridobivanje novih prenočitvenih zmogljivosti (trenutno jih je na Bovškem okoli 2000), saj računajo na enodnevne goste, še posebno pa na tiste, ki se bodo v Bovcu zadržali dlje. Prav zato bo treba na Bovškem zgraditi nove apartmaje. Eno takšnih lokacij že imajo v stari vojašnici, ki jo bo ministrstvo za obrambo v kratkem preneslo na bovško občino. V desetih letih so v smučarsko infrastrukturo na Kaninu in v dolini vložili 1,3 milijarde tolarjev. Dodatni dve milijardi pa bi potrebovali za povezavo s smučišči na italijanski strani Kanina (Nevejsko sedlo), za posodobitev gostinskega objekta Prestreljenik (2200 metrov visoko) s pripadajočo infrastrukturo, za zgraditev novih prog, letos gradijo tisoč metrov dolgo smučišče Skripi III, za gradnjo sedežnice od postaje C proti spodnji postaji trosedežnice (idealna povezava v primeru vetra) in tudi za nujno zasneževanje na kaninskih smučiščih.

"V prizadevanjih, da bi v Bovec oziroma na Kanin pripeljali partnerja, iščemo ga dvanajst let, smo zdaj prišli do optimalne variante, do vključitve tujega partnerja v razvoj, v družbo. Transmontagne ustvarja dobičke v žičničarstvu. Vedo, kako je treba delovati za pozitivni ekonomski rezultat. Seveda pa sta za dosego tega potrebna kakovost in določen obseg ponudbe. Na Kaninu lahko zdaj smuča več kot 2000 smučarjev, z dograditvijo proge Skripi se bodo zmogljivosti povečale še za 1000 smučarjev. Prav tolikšne zmogljivosti so onstran meje. S povezavo smučišč se bo podaljšala sezona, na Nevejskem sedlu se sneg zadrži dlje kot pri nas, prav tako pa bo mogoče na Kanin priti, če bo pri nas pihal premočan veter," pravi Aleš Uršič.
Na Kaninu naj bi smučarji po povezavi obeh smučišč leta 2006 uživali na skoraj 30 kilometrih prog. Pri nas je projektna dokumentacija v fazi izdelave, Italijani imajo pripravljeno idejno rešitev. Na naši strani načrtujejo zgraditev štirisedežnice od zgornje postaje trosedežnice prek Nevejskega sedla do mejnega prehoda Preval (2067 metrov) in ureditev proge ob njej. Italijani imajo v načrtu žičnico od zgornje postaje nihalke 1831 metrov) do Prevala.

Smučišče namesto elektrarne


Odločitev za gradnjo visokogorskega smučišča na Kaninu je nastala v času, ko so odgovorni razmišljali (med letoma 1960 in 1970) o tem, komu dati prednost pri izrabi naravnih danosti v zgornjem Posočju. Ali vodni energiji, v tem primeru so načrtovali gradnjo hidroelektrarne in potopitev dela doline, ali varstvu okolja, seveda ne za ceno stagnacije že tako slabo razvitega obmejnega območja. Leta 1970 so ustavili poslovni odbor konzorcija za gradnjo Alpskega turističnega centra, ki je zbral sredstva za zgraditev.

Jani Alič

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

ARHIV

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.