AN - 14.10.08

Lep konec tedna za vse!

Iztekel se je krasen vikend primeren za klasične jesenske cilje od Kogla do Rušice. Na primorskem je bilo za plezanje skoraj malo prevroče

11. MJJJ

Ampak iztekel se je še en krasen (enajsti po vrsti) Memorial Janeza Jegliča - Johana. V prvi vrsti je za to zaslužen Silvo Karo s podporo članov AO Domžale, ki je luknjo osvobodil odvečnega zelenja in ustvaril res lepo kuliso dogajanja. Dogajanje v 'big wallu' je bilo vrhunsko, vzdušje pod steno enkratno in precej družinsko. Moja in sorodne generacije že vsi s potomci pod steno, generacija vmes pa je uprizorila res vrhunski spektakel. Pri ženskah se je izteklo pričakovano z zmago Martine, a je tudi Lučka prikazala res odlično in hitro plezanje. Tretja je bila Ana Ogrinc. Da ne govorimo o fantih, ki jih je Silvo dobro razporedil, da smo bili priča fantastičnemu finalu. Že Miha Škof je postavil sijajen rezultat 9:11, ki ga nista mogla resno ogroziti niti Franci Jensterle, niti Matej Sova. Slednji je začel mogoče prehitro. Vmes, na četrto mesto, je pristal Anže Štremfelj. Šele Klemen Bečan je celi dve sekundi prej uspel ustaviti kazalce štoparic. Ampak baje je imel vse pod kontrolo. Vsekakor bo drugo leto čas meril Timing z bolj sofisticirano opremo. Kaj torej reči o predavanju Filipa Benceta – Tačrnega, ki je Gobo plezal še v časih, ko tudi kakšen bivak v smeri ni bil nič posebnega? Verjetno prav to: res lep prikaz nekih drugih časov in opreme, pa tudi precej iskrenega hribovskega doživetja in kakšna pikra na račun 'funkcionarjev'. Sam sem predvsem pogrešal malo bolj poglobljen prikaz dogajanja pod Mangartom v zadnjih dvajsetih letih, kjer je Filip sicer veliko plezal sam, ampak kakšen diapozitiv je pa tudi nastal.

Najhitrejši trije: Martina, Lučka, Ana ter Klemen, Miha in Matej

Počitnice na divjem zahodu

Res sem vesel, ko se kdo spomni name (in Jakata) in mi sam od sebe pošlje sporočilo iz kakšnega plezalskega potepanja. Tokrat me je osrečila Milena, ki se je z Mihom Praprotnikom 'spoznavala' z ameriškim granitom v Yosemitih. Tam sta imela družbo kar nekaj slovenskih alpinistov vseh generacij. Zakonca Praprotnik sta uspela v nekaj legendarnih in lepih smereh v dolini. Central pillar of Frenzy (5.9, 5R), kombinacija smeri Serenity crack ter Sons of Yesterday (5.10d, skupaj 8R), ki je bila po njunem mnenju ena najlepših smeri sploh in jo toplo priporočata vsem, East Buttress v El Capitanu (5.10b, 13R, Milena enkrat A0) ter Good book (5.10d, 5R), ki pa sta jo preplezala Miha Praprotnik in Luka Krajnc (Miha 1xA0). Na koncu sta pošteno in regularno dodala še Regular route (5.9, C1, 600 m, 23R) v Half Domeu. Zaključili so s poplezavanjem po različnih plezališčih in ker v teh 14 dnevih njihova letalska družba ni propadla, so se lahko mirni in plezalsko potešeni vrnili domov. Res lepa zamenjava za oddih, recimo na Kalymnosu.

Mediteranski oddih

S Kalymnosa so se vrnili člani AK Slovenjska Bistrica. V oko mi je padlo dvoje: kljub pregovorno nizkim ocenam zelo dobri vzponi na pogled in solidni vzponi 'poslednjega mohikanca'. Boštjan Potočnik je na pogled preplezal smeri Adam (8a) in Super Lolita (8a) v Sikati Cave sektorju. Poleg tega je opravil še serijo vzponov na pogled v smereh z oceno 7c in v eni smeri z oceno 7c+. Dobro se je odrezal tudi Domen Oder, ki je plezal na pogled do 7c. Boštjan pa je dodal še vzpon v Eirini (8a) v drugem poizkusu. Družbo jima je delal še Milan Romih, ki je plezal smeri s težavami do 6c.

Nova smer v Mangrtskih Vršičih

V torek, 30.09., sta Tine Cuder (Martini -Sportswear, Alpina) in Miha Zupin (AO Kranj) preplezala novo smer v južni steni Mangrtskih Vršičev. Smer poteka po skrajno levem razu. Opis: smer na začetku sledi grapi, ki se vije na levi strani južne stene. Prvemu skoku v grapi se ogneš levo v ruševje. Drugi skok prav tako obideš levo po lažjih prehodih in takoj nad skokom zaviješ v zajedo na desni. Nato plezaš deloma po razu in deloma po zajedi (II-III). Višje gori te čaka strm prehod levo na raz (V-). Do konca raza, kjer te pričaka polica z rušjem. Zgornji, najbolj strm del stene preplezaš čez plošče (V+), ki te višje privedejo v izrazito poč. Nato desno na raz in po razu na vrh. Smer sta imenovala Jugozahodni raz (Nejčkova smer) (V+/III-IV, 200 m, 2 uri). Na sliki desno je vrisan z tanko rdečo črto, z močnejšo pa je vrisana smer Sijaj, kdaj boš nazaj.

Zgodbice o uživanju...

Lepe in sončne nedelje, 12.10., sta pod lepo steno lepega Kogla prišla Boris in Luka. Junaka, da jima ni para sta preplezala Spominsko smer Ceneta Kramarja (VII/VI, 240 m) ter Rumeno zajedo (VII-/VI, 100 m). Luka Lindič (AO Celje) in Boris Lorenčič (AO Kozjak) sta tako lepo izkoristila lep konec tedna za lepo vplezavanje pred nadaljevanjem sezone. Člani AO Cerkno so plezali v južni steni Jerebice: Rado Lapanja in Jože Makuc sta preplezala Centralno smer (V/III-IV, 500 m), Tone Groblar in Ivan Razpet pa Spominsko smer (V/III-IV, 300 m). Sosednji Sivi Ideal sta med drugimi preplezala tudi Tine Cuder s tečajnico Marinko (AO Ljubljana-Matica). Samote vajeni Tine se je nemalo hudoval nad gnečo v steni. V čudovitem in toplem vremenu so v omenjenih stenah uživale še številne druge naveze.

...in o začetkih

Že prejšnji teden je Franci pripravil objavo o vseh šolah, ki so se/bodo začele. O kakšni bolj izvirni ali pa doživeti akciji pa lahko kaj napišete! Mogoče se bo stvar razvila v neke vrste reden pregled AŠ z namenom obveščanja širšega kroga ljudi.

Skratka, pridno plezajte, pa na naju s Tomažem se spomnite (alp.ple@planid.org) in srečno do prihodnjič!

Peter Mežnar

Previsi v Tržaški smeri in Magični gobi

East Buttress

Good book

Central pillar of Frenzy

Sons of Yesterday

Duh alpinizma

Kalymnos

Jugozahodni raz in Sijaj, kdaj boš nazaj