Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Kam to vodi?

Dirkanje z motornimi sanmi na Planini pri Jezeru, v TNP, kjer je bil lani fotografiran tudi že terenski avto… – Kaj pa so trdili ob nadelavi ceste?

Kam to vodi?

Planina pri Jezeru, zadnji novoletni prazniki - Lani je bil tod fotografiran tudi že terenski avto


Kategorije:
Novosti SLO Vse objave
Značke:
EKO novosti v2

5 komentarjev na članku "Kam to vodi?"

Matjaž Mraz,

dokler ne bodo povozili kakšnega sprehajalca, smuč tekača bo vse po starem.

če pa bo povoženi iz višjih krogov ( politik, ali kak bližji) pa se bodo zganili. isto sranje so štiricikli. lani so prijatelja na MTB zrinili s ceste. divjajo po cestah, gozdovih. ker niso vezani na sneg, delajo še večje sranje


Matija Klanjšček,

Karavanke, pod Klekom, 30. in 31.12.2004. Zgodba precej podobna. V krasnem sončnem dnevu, z obilico svežega snega ter v tišini in samoti, obakrat okoli 11h dopoldan, po zasneženem in prvi dan še neshojenem kolovozu, pridrvi dvoje motornih sani. Pri koči na Petelinu jih strmina in velika količina snega na srečo ustavita. Ne ustavi pa nepotrebnega hrupa in predvsem smradu, ki se je nam, počasnim pešcem, še ves preostanek poti do koče vlekel pod nosovi ...

Vem, da ima vsakdo svoje interesne dejavnosti in svoje veselje v njih. In da je ta problematika aktualna ter rešitve, dogovori, dovoljenja, prepovedi in vse ostalo verjetno še čaka nekje v prihodnosti. Želel sem samo predstaviti v dani situaciji in na danem kraju močno poudarjeno neprimernost tega početja, predvsem z vidika onesnaževanja narave s hrupom in bencinskimi hlapi. Sploh ko sta glavna akterja, "močnejša" možaka srednjih let, pri koči odpela kombinezone, obrnjena proti soncu skadila cigaret in spraznila pločevinko piva, ter obrnila v dolino ... Demonstracija takšne "športne" aktivnosti je bila že kar smešna, če ne absurdna ...


Andrej Brvar,

Planinska zveza Slovenije je pred dvanajstimi leti zaznala problem vožnje z motocross motorji v pohorskih, zasavskih in primorskih gozdovih. Lastniki teh motornih koles so pripeljali motorje na prikolicah do vznožja hriba, potem pa divjali po gozdnih cestah in izven njih. Eden od takih "ljubiteljev vožnje v naravi" je takrat izjavil: "ni lepšega kot vožnja po mladih borovnicah". PZS je v kontaktih s takratnim Ministrstvom za varstvo okolje in urejanje prostora dosegla, da je le to spisalo in predložilo Vladi v sprejem "Uredbo o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju". Vlada je to Uredbo sprejela 1995 leta (Ur. list 16/95). Ta uredba je bila 2001 tudi dopolnjena. 1. člen te Uredbe se glasi: "Na območju Republike Slovenije je v naravnem okolju prepovedano voziti, ustavljati, parkirati ali organizirati vožnje z motornimi vozili, kolesi s pomožnim motorjem in drugimi prevoznimi sredstvi, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja in niso namenjena izključno vožnji po cesti (v nadaljnjem besedilu: vozila na motorni pogon), in s kolesi.”.

Očitno imamo problem pravno urejen. Ustavlja se očitno pri nadziranju in kaznovanju kršiteljev.


Tomaž Ogrin,

Vodi v vedno večjo motorizacijo gorskega sveta in doslej mirnih in neposeljenih naravnih predelov Slovenije. Dogajanje je stihijsko, čeprav je iz tujih izkušenj mogoče dobro napovedati domačo tovrstno prihodnost. V majhni Sloveniji bodo posledice še hujše.

Tudi sam imam slabo letošnjo izkušnjo.

Črnivec (902 m) je cestni prelaz nad Stahovico (občina Kamnik). Tam je eno od izhodišč za prijeten turni smuk na Kranjsko reber (1435 m) in tam okrog. Ob prelazu začnejo tudi gozdne ceste v njen dolgi greben. Na skupnem začetku teh cest je prometni znak, ki z nedvoumnim simbolom prepoveduje vožnjo motornim sankačem in motokrosistom. Markirana planinska pot večkrat prečka te ceste.

Bili smo (5) pri počitku na nekem delu zasnežene ceste, ko izza ovinka pridrvi motosankač. Pograbili smo stvari, kar smo utegnili in se razbežali levo desno na rob. Srečno smo jo odnesli. Takoj smo se odpravili naprej navzgor, da smo ubežali smradu izpuha, ki je v naravi še bolj oster kot na ulicah ali v avtu na prometnih cestah.

Torej tudi pozimi ne bo miru pred motorji v naravnem svetu, v katerega se podaš tudi zato, da se odpočiješ od cestnega hrupa in smradu.

Kasneje smo se spomnili na parkiran terenec s krajšo, a višjo, s platnom prekrito prikolico v izhodišču. Seveda, pomislimo, saj po asfaltu ne vozijo z motornimi sanmi. Torej jih na izhodišča pripeljejo. Lahko bi si bili mislili...


Aleš Bogataj,

Ne bi rad polemiziral a vseeno.

Pred časom smo se spravljali na MTB kolesarje, sedaj na motorne sankače, morda sledijo motoristi, morda nekoč gozdarji s svojimi dvotaktnimi ročnimi zadevami .... a prej bomo morali pometati pred svojim pragom.

Primer izpred meseca .... cesta na Blato zasnežena a kljub temu turno smučarski navdušenci natikajo verige na kolesa svojih smrdečih vozil in počasi rinejo v klanec.

Ali pa fantje, ki so v isti dolini Suhe plezali na zaledenelih slapovih. Gor so se pripeljali z lado nivo - oni seveda niso potrebovali verig.

Nimam motornih sani, imam pa terenca a kljub temu sem šel po tisti cesti peš in sicer od spodnjega parkirišča.

Predno se greste totalno vojno razmislite za koliko se bo zmanjšal obisk v kočah kot npr. Kredarica, če bi npr morali svoje jeklene konjičke puščati npr. v Mojstrani. Po moji nestrokovni oceni nekdo, ki se pelje z motornimi sanmi (po cesti) do Aljaževega doma bistveno manj onesnaži naravo kot nekdo, ki se do tja pelje z osebnim vozilom.

Drugače pa obsojam uporabo motornih prevoznih sredstev povsod tam, kjer za tak namen ni predvidena cesta in tak primer je na fotografijah iz Planine pri Jezeru.

Z glavo v naravo.

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.