PLE

PLE -zanje, -zalski ... mišljena je predvsem športnoplezalska aktivnost (oz. akterji);  na naravnih in umetnih stenah. Dodatno lahko označimo še: pleBAL in pleDWS | TeKmovalno pa ima ob osnovni  oznaki TEK lahko še: tekBAL, tekHIT, tekTEŽ in tekKOM

Plezanje

AN - 30.01.2024

Tris

V naših stenah je še naprej živahno. Kdor išče, ta najde. Najde ideje in razmere. Tako mimogrede kot za tistega Čopa pred novim letom, sta se Anja Petek in Peter Borič sedaj odločila še za tri Skalaške v treh dneh. In jih tudi preplezala. Čeprav je ideja in odločitev za izpejavo padla mimogrede, je izvedba maratonskega podviga zahtevala veliko mero delavnosti in ohranjanja motivacije vse do zaključka zadnjega sestopa v Krmo. Po preplezani Skalaški v Špiku, kjer je bila v zadnjih dneh med drugim znova in znova obiskana Direkna smer, o drugih smereh zaenkrat ni novic, sta s težavo dosegla Bivak I v Veliki Dnini. Kar sedem ur sta do tja potrebovala z vrha Špika. Iz pravega testa kot sta, se naslednjega dne nista čutila preutrujena za nadaljevanje, kljub skromnim prigrizkom, ki so jima še preostali. No, v naslednjem bivaku v Vratih ju je zahvaljujoč prijateljem le čakala nova zaloga energije, zagotovo pa ju je za naslednji dan čakal tudi velik plezalni zalogaj, saj sta morala preplezati še najvišjo od trojice sten. Tudi s to sta srečno opravila in nato v orientacijsko zahtevnih razmerah v sedmih urah sestopila v Krmo. Več v slikovitem Petrovem zapisu ...>

1.ZP smeri Metoja

Janko Oprešnik in Bogdan Napret sta v soboto, 27. januarja, opravila 1. ponovitev grebenske smeri Metoja, ki je bila prvič preplezana lansko jesen. Gre za smer/greben, ki se poganja navzgor iz zatrepa Grla, levo prav nasproti Lučke babe. Po strmih in kompaktnih začetnih raztežajih se smer spremeni v zabaven greben, ki pripelje do Rjavčkega vrha. Ob priliki kopnega vzpona so ga avtorji Metka Arzenšek, Tomaž Berglez in Janko Oprešnik (vsi AK Impol Slovenska Bistrica), po njihovih začetnicah je smer poimenovana, ocenili s V/V+,II-III, 500m. V smeri so pustili osem klinov, poleg teh pa so za varovanje uporabljali še metulje in neskončne zanke. Letos se je Janko Oprešnik 16. januarja vrnil pod smer z Žanom Keršičem. Zaradi nevarnosti plazov sta takrat obrnila. Preteklo soboto, pa se je vse poklopilo. Psihično je bil najzahtevnejši strm tretji raztežaj, ki je zahteval veliko mirnih živcev. Ostali raztežaji so bili položnejši. Na samem grebenu je bil sneg nepredelan, le občasno se je pojavil škripavec, pogosto pa spihane skale. Plezala sta sedem ur.

Naše stene

Razmere so še in še bodo vsepovsod po naših gorah. V preteklem tedno so bile obiskane stene vse od skrajnega vzhoda, do skrajnega zahoda naših gora. Med boj obiskanimi so bile priročne stene blizu Vršiča. Gašper Reberšak, Matevž Kramer in Metka Ceklin so v soboto, 27. januarja, v Mali Mojstrovki preplezali improvizirano linijo blizu Hanzove poti. Poimenovali so jo Trening špura. Več ...> V soseščini je bio sicer redno živahno. Urh Hrovat in Miha Hribernik sta preplezala dokaj suho Kranjsko poč in nastal je ta opis vzpona...> Na Jezerskem je bila večkrat obiskana Teranova smer, o njej so pisali na AO RAšica ...> in AO Domžale. Tadej Bolta je sam preplezal Dolgo Nemško v Dolgem hrbtu. Smer je menda dobro narejena, malo začinjen je drugi raztežaj. Sestopil je nazaj na Češko kočo. Sneg je bil na sestopu trd, tako da je meča tudi med sestopanjem dobro zdelal. Tomaž Pahor in Elvis Susak sta preplezala Grintovčev steber. Tudi tam so razmere izgledale povsem solidne. Erik Trkman je v bližini s soplezalcem obiskal Grapo med  Ledinskim vrhom in Veliko babo. Ker sta zgrešila vstop, sta spodnji del stene preplezala po Skovirjevi smeri. Skovirjeva smer je bila seveda skromnejša s snegom, vendar posebej zahtevnih odsekov nista našla. Najzahtevnejši je bil kamin v zgornjem delu, kjer je bilo potrebno plezati po različnih podlagah. Od mesta vstopa v Grapo med Ledinskim vrhom in Veliko babo pa vse do vrha, sta plezala le po odlični snežni podlagi. Več ...> V Ojstrici je bila obiskana Vzhodna grapa, v Turski gori je bila večkrat preplezana Tschadova smer z Belo piramido. V Štajerski Rinki so člani AO Tam preplezali Direktno smer. V Mali Rinki sta bili obiskani Celjska smer in Direktna smer. O tem kako je v Durcah je pisal Matej Zatler, ki je v soboto z Nikom Martinškom in Miho Jevšenakom preplezal Dvomljivko...

Ocena sezone 2023

Nejc Pozvek je pripravil oceno pretekle sezone ...> No, letošnja se je zagotovo začela zanimivo. Naj sreča spremlja plezalce v naših in tujih gorah še naprej.