AN - 28.10.08

Peca, Marof in Himalaja!

Vztrajajo samo še najbolj trpežni. Večina pa očitno že v pričakovanju veselega decembra. Izjema so alpinisti na himalajskih odpravah. Zato tokrat nekaj novic iz mojih skoraj domačih krajev.

Peca

Kdo ne pozna zgodbe o kralju Matjažu in njegovi vojski. A očitno ta že predolgo spi pod Peco in zadnja leta kralj Pece postaja Grega Lačen (AO Črna na Koroškem), ki je najprej z različnimi soplezalci prosto ponovil praktično vse tehnične smeri v južni steni Pece, sedaj pa vsako leto doda še kakšno. Za razliko od številnih novodobnih smer Grega še vedno pleza 'po tastarem'. Tako sta to nedeljo, 26.10., z Matejem Flisom (AO Ravne na Koroškem) preplezala novo smer Pepelka (VIII, -VII/VI, 250 m, 6 ur). Smer poteka v liniji sidrišč za spust, ki ji je Grega opremil že pred leti. Po raztežajih gredo ocene tako: R1 V, R2 VII-, R3 VI+, R4 VII-, R5 VIII, R6 VI+, R7 VI. V spodnjem delu smeri prevladuje plezanje po prvovrstnih, monolitnih in uživaških ploščah. V četrtem raztežaju smer zavije pod bele previse (VIII), ki zapirajo izhod proti vrhu stene. Najtežji raztežaj sta preplezala tehnično, nato pa sta ga preplezala še prosto. V previsu sta pustila tri kline in po njunem mnenju je sedaj vzpon na pogled mogoč.

Uživaštvo v Pepelki

1.R Vstopiš v sredini stebra pod najbolj izrazitim žlebom pod Direktno smerjo. Plezaš po desni strani stebra ca. 5m mimo prvega sidrišča za spust (dalje SS). Konec prvega raztežaja je na drugem SS (V, 50 m).
2.R Od tam začneš rahlo v desno, kjer je zabit jeseničan, mimo njega en meter navzgor in kratka prečka v desno, nato naravnost do SS (VII-,30 m).
3.R Od tam po desni poči naravnost čez rob na polico, iz police čez plati takoj naravnost navzgor - po monolitnih ploščah v direktni liniji iščeč najboljše prehode. Izpustiš SS, ki ga obplezaš po desni. V raztežaju deset metrov pod SS je ostal klin s prusikom. Raztežaj zaključiš na naslednjem SS (VI+, polnih 60 m!).
4.R Od SS meter v desno in navzogr po majhnem rahlo previsnem razu na polico, iz police prečka v levo po lahkem svetu in na stojišče pod previsom. Sidrišče ni urejeno! (VII-, 40 m).
5.R Naravnost čez previs, mimo klina s prusikom, višje v previsu še en jeseničan, na koncu previsa še en jeseničan, od njega prečka v desno in po robu previsa do dobro vidnega SS (VIII, 25 m).
6.R Od SS v levo navzgor do sumljive luske, pred njo navzgor pet metrov in rahlo proti desni pod luskami na SS (VI+,30m).
7.R je skupen s smerjo Dotik (Ledvični čaj) (VI, 30 m).

Plezališče Marof

Pred časom sem zasledil novico, da so pridni idrijski plezalci uredili oz. urejajo novo plezališče v domačih krajih. Glavni pobudnik in akter dogajanja je bil David Tončič. Ker je vse skupaj še bolj delavna različica plezališče še ni do konca urejeno. Kljub temu pa plezališče že premore 40 preplezanih smeri z ocenami od 4b do 7b+. Trenutno sta obdelana in opisana dva sektorja, A in B, v kratkem pa bodo fantje objavili še skrivnosti sektorja C. Lokalni matadorji se za mnenja o ocenah seveda priporočajo. Večina smeri je opremljenih po današnjih standardih, le na kakšnem sidrišču manjka vponka za spust. Smeri v spodnjem sektorju so že precej obiskane, v zgornjem pa malo manj, zato je kakšna smer lahko drobljiva.

Plezališče je primerno tako poleti, ker je spodnji A sektor v senci, kot tudi pozno v jesen, ker je v zgornjem B sektorju popoldne prijetno toplo na soncu. Plezališče se nahaja ob cesti Idrija – Spodnja Idrija. Zavijete čez most proti Žirem in parkirate pri EuroSpinu. Do glavne ceste in 15 metrov po njej nato pa ostro desno in cca. 400 metrov po kolovozu (najprej asfalt) in po ozki stezi pod plezališče.

Za konec pa še opozorilo, ki v normalno civiliziranih krogih ne bi bilo potrebno. Avtorji smeri in vsi ki so v plezališču delali, prosijo, da se v plezališču ohranja red in čistoča, saj je to eden od pogojev, da bo plezališče ostalo odprto. Za lažjo orientacijo prilagam skico sektorjev čeprav kvaliteta ni najboljša.

Marof: Sektor A

Iz življenja odprav

Počasi se zaključuje se tudi jesenska sezona v Himalaji. V odločilne in zaključne faze prihajajo udeleženci UIAA tabora za mlade alpiniste pod Tukuche peakom.  Zelo uspešno se odvija tudi odprava Marka Prezlja pod zahodno steno Makaluja. Če bo zdravje dalo, bo torej dokončno padel mit o nepreplezljivosti tudi najtežjih himalajskih sten? Vreme in razmere pa so tokrat odločile, da se Aco Pepevnik vrača domov brez vrha Anapurne 2.

Pišite kaj na alp.ple@planid.org, da bo Tomažu lažje. Tomažu se namreč izteka celoletni dopust in upam, da prihaja na prvi tir (moram preveriti, če ni kje iztiril).

Peter Mežnar

Pod najtežjim raztežajem

Detajl smeri

Južna stena Pece: Pepelka

Sektor A

Sektor B

Marof

4 komentarjev na članku "AN - 28.10.08"

Ivan Pepelnjak,

Na temo "mnenja o ocenah" naj omenim le, da v Sloveniji že več kot pet let obstaja mehanizem za zbiranje takšnih mnenj. Najprej se mu je reklo "plezanje.info", kasneje pa "plezanje.net". Če bi mi kdo poslal spisek smeri, bi bile zdaj že na spletu in bi jih ponavljalci lahko ocenjevali.

Matevž Vučer,

Zanimivo, da se v 250m dolgi smeri pleza brez čelade. Ima fant očitno trdo glavo...

Peter Mežnar,

Zdaj se moram pa še sam posuti s pepelom!

Grega mi je seveda razložil kaj in kako je bilo s čelado, pa to nisem napisal, a kot vidim bi moral. Res ni najbolj vzgojno kazati take slike in vsekakor velja, da se v gore ne hodi brez čelade. Noben nima dovolj trde glave za prebližnje srečanje s skalo, pa naj gre za padajoče kamenje ali pa nekontrolirane in dolge padce.

Grega Lačen,

Ja res je videti neumno, ampak se tudi zgodi da se kaj pozabi doma! Če nebi bila stena v tem delu zelo kompaktna bi šla verjetno na sprehod okoli Pece, tako pa

sva kljub vsemu vstopila. Priznam, ni bilo najbolj prijetno plezati brez čelade.