Slovenske novice - Vladimir Jerman: od slovenske tragedije na Korziki, v smrt 173 potnikov. Posmrtne ostanke žrtev počistili šele leta 2008, zadnje slovo maja 2009.
Od tragičnega dogodka je že 30 let. V slovenski zavesti ostaja strmoglavljenje Adrijinega potniškega letala DC-9 super 80 z registracijo YU ANA na korziško goro San Pietro, ko je v torkovem dopoldnevu 1. decembra 1981 hkrati umrlo vseh 173 potnikov in sedem članov posadke, zapisano kot največja mirnodobna tragedija. Enodnevni izlet, ki ga je pripravila turistična agencija Kompas za privlačno ceno in se je držal prostih dni tedanjega dneva republike, se je končal s srhljivo vestjo, da so na letališču v Ajacciu s slovenskim letalom preprosto izgubili stik. Ni izginilo z radarskega zaslona – saj letališče radarja niti imelo ni! Nekajurni negotovosti z upanjem, da je letalo v nizkih oblakih morda samo zatavalo ali pa se sooča s tehničnimi težavami, je sledil šok ob spoznanju, da se je raztreščilo na skalah Krokarjevega grebena.
Nihče ni mogel preživeti
Med mrtvimi so bile tudi nekatere tedanje športne, gospodarske in druge javnosti znane osebnosti. Ob njih pa tudi dedki in babice, ki so na izlet vzeli vnuke, sodelavke in sodelavci, tudi več celotnih družin. Skoraj ni bilo človeka, ki ne bi osebno poznal vsaj katere od žrtev.
Med pokojnimi je bilo največ Ljubljančanov, a prihajali so skoraj iz vse Slovenije: Radmirja pri Ljubnem ob Savinji, Litije, Hrastenice pri Polhovem Gradcu, Mozirja, Celja, Dravograda, Maribora, Ruš, Črnuč, Ribnice, Laškega, Bobovka in Predoselj pri Kranju, Sevnice, Srednje Dobrave pri Kropi, Velenja, Kočevja, Ptuja, Mengša, Škofje Loke, Tržiča, Zgornje Polskave, Borovnice, Vnanjih Goric, Kranja, Slovenj Gradca, Brestanice, Tolmina, Polzele, Vrhnike, Raven na Koroškem, Petrovč in Gotovelj pri Žalcu, Lahovč pri Cerkljah na Gorenjskem, Loga pri Brezovici, Račeve pri Žireh ... Pilot Ivan Kunović je bil Zagrebčan.
Več v tiskani izdaji Slovenskih novic: Čeprav so francoski in slovenski preiskovalci raziskali okoliščine nesreče, javnost s celovitim poročilom ni bila seznanjena, kar je spodbujalo ugibanje predvsem o krivdi za nesrečo.