Zdravnica se je smrtno ponesrečila

Slovenske novice: Okrog desete dopoldan so reševalci na področju pastirskega stanu ob poti Krma–Kredarica sporočili, da so našli pogrešano zdravnico D. P. iz Radovljice. 24 ur, Delo, Večer, Dnevnik

Po prvih podatkih je padla prek roba in se ob tem smrtno poškodovala. Sledi ogled kraja in prenos posmrtnih ostankov v dolino.

Radovljiška zdravnica
ni prišla na Kredarico

Slovenske novice, 01.01.12: V četrtek zvečer so pozivniki alarmirali gorske reševalce iz Mojstrane, ki so prejeli obvestilo o pogrešani gornici na njihovem območju. Po prvih informacijah je nekje na poti iz doline Krme proti Kredarici izginila priljubljena radovljiška splošna zdravnica Damjana Pirih. Po kratkem posvetu s policisti, pristojnimi za iskalne akcije na območju Julijcev, je padla odločitev, da se po poti, ki je v poletni gorniški sezoni precej obiskana, odpravi skupina reševalcev. Še prej so preverili, ali se je pogrešana morda medtem zatekla v planinski dom na višini 2515 metrov na Kredarici, a so dobili negativni odgovor. Izvedeli pa so, da jo je okoli 400 višinskih metrov pod Kredarico med hojo opazil gornik, ki se je spuščal v dolino po drugi smeri.

Na mobilnik se ni oglašala
Zdravnico z dolgo kito las so poznali tudi reševalci, saj so jo redno srečevali na gorniških turah: bila je izkušena pohodnica in polna moči, zato se je odločila za vzpon do Kredarice; naprej proti Triglavu naj ne bi nameravala iti, saj je možu dejala, da bo do četrtkovega popoldneva že doma in bosta lahko odšla v Ljubljano. Ker je ni bilo, na mobilnik pa se ni oglašala, so sprožili iskalno akcijo. »Skupina petih izkušenih gorskih reševalcev bo šla po poti, kjer naj bi hodila pogrešana. Do kam bodo v teh razmerah prišli, ne moremo napovedati. Vmes pa bodo pregledovali teren ob poti, kolikor se bo pač dalo,« nam je v večeru, ko je na zdravničin zapuščeni avtomobil v dolini Krme naletaval sneg, povedal vodja akcije Jože Martinjak iz postaje GRS Mojstrana. Fantje so v težkih razmerah okoli dveh ponoči potrkali na vrata doma na Kredarici pri dežurnih vremenarjih.

Pogrešane najprej niso našli
Okoli pol sedme zjutraj je bilo pri vaški trgovini v Mojstrani že živahno. Prisotnih je bilo pet vodnikov lavinskih psov s svojimi štirinožnimi pomočniki iz različnih postaj GRS, poleg njih se je zbralo še dvajset reševalcev in dva pripadnika gorske enote policije. »Še vedno lahko pokličemo na njeno številko, mobilnik zvoni, toda pogrešana se ne oglaša. Kako in kaj se je zgodilo, ne moremo ugibati, saj nič ne vemo,« je povedal Martinjak in dodal: »Nadvse upamo, da je ali morala odvreči nahrbtnik, v katerem je mobilnik, ali pa je morala kje bivakirati čez noč in se nam ne more oglasiti. Ko bomo le lahko, gremo v klasično reševalno akcijo. Helikopterski prevoz ekipe na območje, kjer predvidevamo, da naj bi bil mobilnik, lokacija je le približno določena, ni mogoč zaradi vremenskih razmer.« Izvedeli smo, da bodo najbolj podkovani gorski reševalci do kraja, ki je poznavalcem znan kot področje pod Ržjo, potrebovali okoli ure in pol. Ko so se reševalci odpravili, je v dolini Krme zavladala tišina, tako turobna, da se je slišal švist vsake snežinke, ki je padla na tla.

Po neuradnih podatkih naj bi ji med hojo zdrsnilo po pobočju
Nekaj minut po deseti je v dolino od fantov, ki so krenili v akcijo, prispelo žalostno sporočilo. Pogrešano zdravnico so našli na predelu, kjer so pričakovali. Po prvih neuradnih podatkih naj bi ji med hojo zdrsnilo s poti po pobočju, ob tem pa je utrpela tako hude poškodbe, da ji žal niso mogli več pomagati. Sledil je ogled kraja dogodka in nato žalostna pot v dolino, ki se je končala v popoldanskih urah. Niti pri tem pa zaradi megle, ki se je vrtinčila okoli Julijskih Alp, ni mogel pomagati helikopter.

B. F.

Pogrešana zdravnica do doma na Kredarici ni prišla

Slovenske novice, 30.12.11: Ponoči pogrešane planinke niso našli, iskalna akcija se nadaljuje tudi danes ob pomoči lavinskih psov.

Iskalna akcija, v kateri iščejo pogrešano radovljiško zdravnico, je danes ponoči tekla do trenutka, ko je pet reševalcev GRS Mojstrana – med njimi tudi eden od vodnikov našega pohoda Sto žensk na Triglav – v zelo težkih pogojih pregledalo pot do Kredarice, kjer so potem v planinskem domu tudi prenočili.

Danes zjutraj se je v Mojstrani zbrala skupina še 12 reševalcev (med njimi so še trije vodniki našega pohoda), ki so krenili na pot. Štirje med njimi so tudi vodniki lavinskih psov. Njihovi zvesti pasji pomočniki jim bodo gotovo v veliko pomoč.

Telefon pogrešane planinke, ki so ga včeraj zvečer locirali v zračni smeri Kredarica–Tržič proti vzhodu, nakazuje, da pogrešana do doma na Kredarici ni prišla.

Reševalci pa so zjutraj od očividca izvedeli, da je pohodnico, ki je takrat hodila, videl v grapi okoli 300 višinskih metrov pod Kredarico.

Razplet iskalne akcije bomo spremljali še naprej.

B. F.

Reševalci v sneg po pogrešano zdravnico

Slovenske novice, 29.12.11: Po prvih podatkih je pogrešana ženska izkušena planinka.
V nočnih urah so se reševalci GRS Mojstrana iz Krme podali proti Krederici. Iščejo namreč pogrešano planinko, ki je osebni avto pustila parkiran v dolini Krme.

Kot nam je povedal Jože Martinjak, načelnik postaje GRS Mojstrana, se bodo gorski reševalci poskušali povzpeti čim više: »Kljub sneženju smo se po prejemu poziva o pogrešani planinki odločili, da gremo v klasično reševalno akcijo. Akcijo sicer vodi policija, saj gre za prijavo o pogrešani osebi. Domenili smo se, da bodo naši fantje poskušali priti čim više in pregledati stanje na poti in ob njej, kako pa bo potekala akcija naprej, pa še ne moremo napovedati.«

Po prvih podatkih je pogrešana ženska izkušena planinka, sicer zdravnica iz Radovljice, ki se na telefon ne javlja, njen avto pa je ostal parkiran v dolini Krme. Ker z njo ni mogoče vzpostaviti stika in ob predpostavki, da se je nameravala vrniti do svojega avta, so se reševalci odločili, da bodo preiskali vse poti do Krederice.

Glede na potek akcije se utegne zgoditi, da bodo gorski reševalci večino današnje noči preživeli v strupenem mrazu in snegu, vendar z upanjem, da bodo zdravnico našli in ji lahko pomagali.

B.F.

Zaradi slabega vremena zdrsnila v smrt

24 ur. com, 30.12.11: Reševalci Gorske reševalne službe Mojstrana so po dnevu iskanja nad pastirsko bajto na Krmi našli ponesrečeno planinko. 52-letna pohodnica je najverjetneje zaradi megle in slabega vremena omahnila v prepad in umrla.
Po prvem dnevu akcije se je okrepljena ekipa gorske reševalne službe ponesrečeno planinko našla mrtvo na dnu globeli pod pastirsko bajto na Zgornji Krmi. Kot kaže je izkušena planinka zaradi megle in slabega vremena zdrsila s planinske poti in padla v prepad.

Iskanje pogrešane planinke se nadaljuje

24 ur. com, 30.12.11: Reševalci Gorske reševalne službe Mojstrana na poti iz Krme proti Kredarici nadaljujejo iskanje planinke. Iskalno akcijo zelo otežujeta močan veter in megla, na terenu pa je zdaj okrepljena ekipa 15 reševalcev.
Po prvem dnevu akcije se nadaljuje iskanje planinke, ki jo od četrtka pogrešajo na območju Julijskih Alp. Okrepljena ekipa 15 reševalcev preglejuje območje pohodniške poti med Krmo in Kredarico, pogrešane pa zaradi goste megle in močnega vetra še niso uspeli izslediti.

Kot je povedal načelnik postaje GRS Mojstrana Jože Martinjak, napreduje iskanje zaradi slabega vremena precej počasi, ker pa je ponoči v gorah zapadlo 15 centimetrov novega snega, je nekoliko večja tudi nevarnost plazov in zdrsov. Pogrešana je po njegovih besedah zelo izkušena pohodnica.

S.S.Š.

Gorski reševalci na poti do Kredarice iščejo planinko

24 ur. com, 29.12.11: Reševalci Gorske reševalne službe Mojstrana na poti iz Krme proti Kredarici iščejo planinko. Trenutno se ne ve, kaj je z njo, kje je. Njen osebni avtomobil so našli v dolini Krme.

Šest reševalcev Gorske reševalne službe Mojstrana se je podalo na pot iz Krme proti Kredarici, kjer iščejo pogrešano planinko. Kot je povedal načelnik postaje GRS Mojstrana Jože Martinjak, je iskanje oteženo, saj sneži. Danes je zapadlo od 10 do 15 centimetrov novega snega. Dodal je, da iskalno akcijo sicer vodi policija, saj gre za prijavo pogrešane osebe.

Martinjak je pojasnil, da zaenkrat ne vedo, kje je planinka in kako je z njo, ali je poškodovana, ujeta v kakšni koči. Povedal je še, da je pogrešana sicer izkušena planinka.

Ponoči bodo poskušali narediti čim več, je poudaril Martinjak, a tvegali ne bodo. Če bo nočno iskanje neuspešno, bodo zjutraj vpoklicali večje število ljudi.

S.S.

Zdravnico našli mrtvo

Delo.si - Špela Ankele: Danes okrog 11. ure so planinko našli mrtvo v bližini Krme. Nesreča se je najverjetneje zgodila zaradi slabe vidljivosti.
Planinko, ki je v četrtek krenila na Kredarico, so gorski reševalci iz Mojstrane danes okrog poldneva našli mrtvo. Kot je povedal Jože Martinjak, načelnik postaje GRS Mojstrana, so jo našli po naključju. Nedaleč od pastirske bajte v Krmi je skrenila s poti in padla v globel.
Martinjak predvideva, da se je nesreča zgodila zaradi slabih vremenskih razmer, saj sta v četrtek megla in sneženje precej zmanjšala vidljivost. V takšnih razmerah se pot verjetno ni več videla, sklepa načelnik gorskih reševalcev iz Mojstrane. Z njim smo govorili takoj po končani akciji, ko so gorski reševalci ponesrečenko prenesli v dolino. Iz zanesljivih virov smo izvedeli, da je bila 52-letna planinka, doma iz okolice Bleda, zdravnica splošne medicine Damjana Pirih, ki je imela ordinacijo v radovljiškem zdravstvenem domu. Veliko je hodila v hribe.
Gorski reševalci iz Mojstrane so začeli pogrešano iskati že v četrtek zvečer, ko je kranjski center za obveščanje v četrtek nekaj čez 19. uro prejel obvestilo o pogrešani, ki se s Kredarice ni vrnila domov. Šest gorskih reševalcev se je v izredno slabih vremenskih razmerah odpravilo na Kredarico. Četrtkovo iskanje pogrešane planinke v težkih razmerah ni bilo uspešno, zato se je včeraj zjutraj akcija nadaljevala: na Kredarico se je odpravilo 18 gorskih reševalcev iz Mojstrane, ki so imeli s seboj štiri lavinske pse.

Špela Ankele

Večer: Planinko naposled našli mrtvo

Večer, Črna kronika: Po domnevah so bile za planinko usodne vremenske razmere, saj sta megla in sneženje precej zmanjšala vidljivost.

Planinko iz okolice Bleda, ki se v četrtek ni vrnila s poti od Krme proti Kredarici, so reševalci Gorske reševalne službe (GRS) Mojstrana med nadaljevanjem iskalne akcije danes okrog 11. ure našli mrtvo, je potrdil načelnik postaje GRS Mojstrana Jože Martinjak.

Izkušeno 52-letno planinko so začeli iskati že v četrtek zvečer, danes zjutraj pa nadaljevali z akcijo. Po besedah Martinjaka so jo sprva iskali v višjih predelih, nato pa se je izkazalo, da se je planinka vračala proti izhodišču svoje poti. Našli so jo namreč nad pastirsko bajto na Krmi.

Po domnevah Martinjaka so bile za planinko usodne vremenske razmere, saj sta megla in sneženje precej zmanjšala vidljivost. Planinka je zdrsnila s planinske poti in padla v globel. Natančen vzrok za njeno smrt še preiskujejo policisti, po preiskavi pa jo bodo prenesli v dolino.

Planinka se je na pot odpravila v četrtek dopoldan, vendar na Kredarico ni prispela. Sprva so jo skušali dobiti na mobilni telefon. Ker pa se ni oglašala, je takoj stekla reševalna akcija, ki so jo reševalci nadaljevali danes zjutraj. (sta)

Dnevnik -

Damjana Pirih iz Radovljice je omahnila čez rob in obležala nad pastirskim stanom v Krmi

V dolini Krme je domnevno v četrtek pustila svoj avto sicer izkušena planinka dr. Damjana Pirih, zdravnica v Radovljici, sicer pa doma z Bleda. Odločila se je za vzpon na Triglav, ne glede na vremensko napoved in zimske razmere v gorah. Žal se je njena pot končala s smrtjo nad pastirskim stanom v Krmi.

Po do zdaj znanih podatkih so domači obvestili policijo, da jo pogrešajo. Ni se več odzivala na mobilni telefon in že v četrtek je stekla reševalna akcija, na pot so se odpravili gorski reševalci iz Mojstrane, ki so skušali najti pogrešano. Razmere pod Triglavom so bile zaostrene, a reševalci so se odločili peš preiskati poti proti vrhu Triglava in tudi v nočnem času v četrtek nadaljevali akcijo. Sneženje je še dodatno otežilo akcijo, a vodja GRS Mojstrana Jože Martinjak je za javnost povedal, da so skušali narediti vse, da bi planinko našli že v četrtek. Ker pa to ni bilo mogoče, se je akcija nadaljevala včeraj, v megli in vetru, ki sta zimske razmere pod Triglavom dodatno zaostrila. A žarek upanja je bil izjava enega od planincev, da je videl planinko kakšnih 300 višinskih metrov pod Kredarico, kar je omogočalo sklepanje, da se je vračala v dolino. Novo zapadli sneg in druge okoliščine niso ovirali skupine reševalcev, da ne bi z vso vnemo (na pomoč so prišli tudi vodniki lavinskih psov) preiskali območja, kjer bi lahko bila sicer izkušena planinka.

Žal pa se je akcija, v kateri je sodelovalo več kot 20 gorskih reševalcev in jo je vodila policija, končala okoli desete ure dopoldne. Takrat so našli truplo pogrešane zdravnice v bližini pastirskega stanu v Krmi. Mogoč vzrok padca čez rob na poti s Kredarice je slabo vreme, ki je zmanjšalo vidljivost, mogoča pa je bila tudi utrujenost. Padec je bil za 52-letno ljubiteljico gora žal usoden in niso ji mogli več pomagati.

Letos je v slovenskih gorah umrlo že 12 gornic in gornikov, gorski reševalci pa so imeli 411 posredovanj, od tega 341 reševanj. V 150 primerih je pomagal tudi helikopter s posadko. V gorah se je poškodovalo 445 ljudi, črna statistika pa je bolj ugodna kot leto prej, ko je v naših gorah umrlo 29 gornikov. Ne glede na to pa je potrebno ponovno opozorilo pred zimskim obiskom gora, posebno tistih višjih. Razmere se lahko hitro spreminjajo in padavine, veter in mraz pogosto krojijo usode ljudi, ki se tudi pozimi odzovejo čarom narave.